-
Silniki boxer w 145/146
Witam wszystkich posiadaczy i znających temat boxerów w tych modelach :)
Planuję zrobić nowy dosyć spory projekt buggy i zastanawiałem się nad silnikiem jaki tam wrzucić. Poprzednie buggy to jak 90% obecnie jeźdzących, jest na podzespołach z poczciwego maluszka. Pomyślałem, żeby teraz zrobić coś mocniejszego i bardziej profesjonalnego.
Myślałem na początku o silniku 1.8 z audi 80, ale rozmieszczenie kolektora ssącego i wydechowego nie za bardzo mi się widzi. Pomyślałem więc o boxerku z alfy. Symetryczny, wzdłużnie ułożony, idealnie wpasował by się w konstrukcję i estetycznie wyglądał. Tylko teraz pytanie do was, jak z awaryjnością całego napędu? Chce zastosować silnik 1,4 lub 1.6 i skrzynię z 145 lub 146.
Może macie jakieś inne ciekawe propozycje silników, ułożone wzdłużnie, lub z możliwością zamontowania takiej skrzyni biegów?
-
Silniki są odporne Boxera proponuje 1,6 lub 1,7 16V.Skrzynie biegów od alfy 33 jest tam bardziej wytrzymalszy mechanizm różnicowy.
-
Na youtube są nawet filmiki z boxerami alfy w buggy:)
-
W skrzyni z 33 trochę nie pasuje mocowanie. Druga sprawa to taka że chciałbym kupić całą 145/146 wyużyć napęd i hamulce a resztę opchnąć na części.
Jeszcze jedna sprawa... jak się te silniki (1.6) sprawują na mrozach? Chce też używać go jako łazik na śnieg.
-
Tak samo jak i przy wysokich temperaturach- odpalają i kręcą się aż zgasisz.
Jeden minus tego silnika- trochę dużo waży.
Pozdr.
-
Trzeba uważać na mechanizm różnicowy tak jak kolega wspomniał, to jest czuły punkt przeniesienia napedu w tych modelach
-
Myślę, że ponad 100km da sobie rade i to w nadmiarze ;) już obecne 24 kucyki nie cierpią. Sama konstrukcja będzie dosyć lekka, a silnik umieszczony za siedzeniami będzie dodatkowo obciążał os napędową.
A orientuje się ktoś czy jest tam możliwość wrzucenia torsena ze 156 lub 147 Q2?
-
Jeszcze jedno pytanko do was.
Jaka różnica w elektronice między 1.6 a 1.7? Wiadomo, że w buggy im mniej kabelków tym lepiej.
-
W boxerach były takie ciekawostki, że np. silniki 1.6 miały bodajże 3 rodzaje komputerów sterujących pracą silnika - kiedyś to się bawili (pili jak auta składali). Tak, że np. taka pierdoła jak pompa paliwa dla każdego sterownika jest inna. Odczyty i parametry czujników również inne.
Jak Cię to interesuje dogłębniej to ściągnij sobie Manual Workshop do 145/6 - tam to wszystko jest fajnie opisane.
-
Dawcę będę kupować w całości. Powypadkowy, pognity, wszystko jedno, byle układ napędowy był sprawny więc i elektronika powinna być spasowana. Nie chciałbym, aby była sonda lambda bo układ wydechowy nie będzie łączony w jedną rurę, ale dwa "tłumiki" na boki. Chyba, że da się to jakoś ominąć.
-
1 załącznik(i)
Witam wszystkich ponownie :)
Po 2 latach problemów z moją 156 i sporo włożonej tam kasy, temat buggy powrócił już na poważnie. A że zbliża się zima i długie wieczory, to jest czas na "zabawę". Jakiś czas temu zakupiłem właśnie 1.6 boxer w budzie 145. Na alledrogo zobaczyłem coś, co mnie bardzo zainteresowało. Mianowicie skrzynia biegów z 33 z hamulcami wewnętrznymi (wg sprzedającego)
Załącznik 214198
Czy były faktycznie montowane takie układy hamulcowe i w jakich silnikach? Czy taka skrzynia wpasuje się do boxera 1.6 ze 145 lub czy ten układ hamulcowy założę w inne skrzynie? Zauważyłem, że nawet w mojej 145 są jakieś tam mocowania w skrzyni.
EDIT:
Jeszcze jedno. Przed montażem silnika w ramie chciałbym mu zrobić generalny remont, a przynajmniej przegląd. Czy są dostępne na rynku całe zestawy uszczelniające silnik?
-
Jeśli chodzi o odpalanie na mrozie to miałem problem na zimnym kiedyś w boxerze 1.6. Wymieniłem świece na nowe i pali od strzała. Ogolnie boxer alfy powinien palić na dotyk. Co do zestawów uszczelek to trzeba posprawdzać co jest i najlpeiej kupić cos dobrej firmy , albo oryginał. Reszte trzeba dorobić. Wiem że np do skrzyni biegów nie ma uszczelki i u siebie dorabiałem. Ogólnie jest to juz stary silnik i czasem może byc jakis problem z częściami, a jeśli chodzi o 1.7 16V to podobno jeszcze gorzej. Ale wszystko jest do ogarnięcia.
-
Z tego co z grubsza szukałem, to pod głowice są dostępne bez problemu, a reszta to już kombinowanie. Uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego, zaworów (chociaż tu mam nadzieję że otrzymam gotowe głowice jak dam je do regeneracji). Wszystko okaże się, jak rozbiorę silnik. Ale uszczelki i tak na pewno będą wszystkie do wymiany, jak już będę rozbierać silnik.
-
Ta skrzynia jest od Alfasuda, poprzednik 33