Czy z tego da rade coś odczytać ? dodam że EGR zaślepiony całkowicie ale nie wyłączony .
Wiem że może to nie są jakieś znakomite logi ale może akurat coś sie uda odczytać .
Printable View
Czy z tego da rade coś odczytać ? dodam że EGR zaślepiony całkowicie ale nie wyłączony .
Wiem że może to nie są jakieś znakomite logi ale może akurat coś sie uda odczytać .
Zrób logi podczas testu powiedzmy na dwójce czy trójce do "odcinki" bo na 2500obr/min przepływka nie wskaże max wartości, zaś egr-a nie musisz koniecznie wyłączać - dopiero w jtd 16v będzie wywalać check-a
Jak dokładnie zrobić te logi ? Ktoś podpowie ?
Tutaj logi , na 4 biegu , gaz do spodu od 1.5tyś obr do prawie 4tyś obr . Może z tego coś sie uda odczytać ?
Faktycznie przepływka mało powietrza pokazuje, ale wcale nie musi to oznaczać, że jest uszkodzona.
Faluje Ci ciśnienie doładowania, masz dokładnie ten sam problem co ja. Dokładnie w 2500obr spada ciśnienie doładowania, nie czujesz wtedy spadku mocy? Ja czuje wyraźnie, że ciągnie słabiej. Czyszczenie zaworu VGT pomogło na jakiś czas. Teraz własnie leży przede mną nowy, po wymianie dam znać.
A Tobie ile przepływka pokazuje i co zrobić żeby więcej pokazywała ?
Nie czytasz ze zrozumieniem.
Pozbądź się problemu falowania ciśnienia doładowania, wtedy pomyślimy o przepływce.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=149760&stc=1
To jest wykres z Twoich logów. Widać, że spada dramatycznie ciśnienie doładowania, logiczne więc jest, że spada ilość powietrza.
Napiszesz jaka może być tego przyczyna ? Co pokolei sprawdzić ?
maxiking - Przepływkę masz do czyszczenia.
Z tym zafalowaniem na początku daj sobie spokój. Jest ok.
Czym to wyczyścić ? :D
Najlepiej alkohol iropropylowy. Ale może być i benzyna ekstrakcyjna.
A mógłbyś po kolei napisać co trzeba zrobić :D zapewne wyjąć przepływke i odkręcić sam wkład i co potem ?
Przepłukać i nie wsadzać do środka żadnych pędzelków, wacików itp.
tak poprostu polać ją tym izopropanolem w środku ?
Najlepiej ja po prostu wypłukać. Ale pewno i polanie pomoże.
Ja już w ten sposób jedną przepływkę załatwiłem - nie polecam.
Dlaczego twierdzisz ze zafalowanie jest ok? U mnie jest identyczne i czuje spadek mocy, to chyba nie jest ok
Czego nie polecasz ? Pewno wepchałeś coś do środka :) To dość częsty błąd.
Dlaczego falowanie jest ok ? Bo tak działa sterowanie turbiną. Oczywiście w odpowiednim zakresie. Jesli faluje cały czas, to znaczy, że jest problem z regulacją. Tutaj nie widać takiego problemu. Overboost po prostu ustawia kierownice i tyle.
Nic nie wepchałem, dostało się tam odrobinę płynu i się zalała.
Hm, ten spadek znacznie poniżej 2 barów mi nie pasuje. U mnie było identycznie, do tego czułem spadek mocy. Wczoraj wymieniłem właśnie overboosta i jak ręką odjął. Muszę jeszcze tylko zrobić logi dla potwierdzenia.