-
Czy ktoś podpowie co zrobić gdy przy próbie połączenia z BODY wywala żebym sprawdził ustawienia portu i kabla oraz "zbyt duże opóźnienia" ?
Fes 3.6 pl wykrywa kabel, porty ustawione jak w instrukcji.
Windows7.
Z niczym się nie łączy.
Dodano po 5 minutes:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2014/11/28.jpg
wysłane z mt11
-
latency time - tam pogrzeb w sprawie tych opóźnień
tak mie sie kojarzy bo dawno nie grzebałem
-
A próbowałeś na COM1 albo COM2? Kiedyś było coś nie halo, gdy były wyższe numery portów. W sumie nawet nie wiem czym to było spowodowane.
-
Próbowałem. Na początku sterowników nie mógł przyjąć, więc dla pewności nowego Win7 zainstalowałem i się udało.
wysłane z mt11
-
-
-
Powinno działać, gdzieś na forum było o jakichś przeróbkach elma , ale nie pamiętam po co.:P
-
Tak to chyba dotyczyło rezystora i na stronie MESa też jest info.
wysłane z mt11
-
usunąć oporniki :) temat nawet opisany na stronie FES/MES oraz na ich forum.
U nas na forum też poruszane kilka razy. Sprawa prosta jak ktoś ma lutownicę i minimalne zdolności manualne.
-
-
miałem podobnie. Gdzieś na forum przeczytałem i mnie pomogło. Przy wyborze interfejsu zmień na obdkey. Wtedy łączyło się z samochodem. Dziwne, ale jak ustawiłem ELM 327 to nie trybiło, dopiero ta dziwna zmiana(mimoze kabel to ELM) pomogła;)
a ewentualnie opoznienie portu zmien. W manualu z plyta masz pewnie instrukcje jaka musi byc ustawiona. Niestety nie mam FESa w tej chwili wiec nie powiem Ci jaka ja ustawiałem i nie chce Cie w błąd wprowadzic...
-
-
a w FESie jaka masz ilosc bitow na sekunde?
przy danym COMie?
proponowalbym tez przypisanie COMa 1 do tego kabla;)
-
Ilość bitów jest taka sama w fesie jak i na porcie.
wysłane z mt11
38400 w fesie jak i na porcie
wysłane z mt11
-
Cytat:
Napisał
lukasnsk
Sprawdź, czy Twój opornik R14 jest między pinami 14 i 6 złącza OBD (CAN-L oraz CAN-H)?
Jeśli tak, to trzeba wylutować. A następnie dolutować dwa oporniki oraz dwa kondensatory - wg instrukcji), chociaż szczerze powiedziawszy, u mnie wystarczyło odlutować R14, i też było (chociaż później kupiłem potrzebne elementy u dolutowałem tak jak jest w instrukcji - żeby mieć pewność, że nic nie jest popieprzone).
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
-
To sprobuj moze jeszcze zmiejszyc bitrate w Fesie i COMie na mniejszy... cos kolo 11tys. Chyba byla taka opcja. Gdzies na forum tez wixzialem taka rade.
A i czy w menadzerze uzadzen nie masz jeszcze jakiegos zoltego "krzaczka"?
-
No krzaczek mam ale on już był przed instalacja tego elm.
wysłane z mt11
-
Hmmm no to trudno mi powiedziec...
Ja w przypadku elm 327 tyle ze bluetooth mialem zainsralowany ster od wirtualnego coma ale byl krzaczek gdzies wyzej i przez to nie dzialal...doinstalowanie czegos pomoglo ale suma sumara i rak kupilem na kablu. Tez byly problemy dopiero w FESie zmiana na OBDkey pomoglo... u Ciebie nie mam pojecia w czym rzecz...
A od czego masz ten krzak?
Moze faktycznie bez lutowania jak chlopaki mowia nie obejdzie sie....
-
Alfa/fiat ma swoją wersję OBD. Jeśli jest rezystor między liniami CAN-L - CAN-H (piny 6 i 14 łącza OBD) - to się nie połączysz z samochodem.
Bluetooth wystarczy raz połączyć z komputerem (hasło 1234), i jak komputer zainstaluje, to wchodzimy w ustawienia programu, dajemy, żeby wyszukał. Jeśli jest problem z wyszukaniem (wymuszeniem połączenia bluetooth), to należy w menadżerze urządzeń wyszukać ELM w portach COM -> sprawdzić który ma numer (będą dwa - jeden do wysyłania, drugi do odbierania). Ustawiamy ten port w programie EFS/MES -> i powinno zadziałać (jeśli nie na pierwszym COMie, to na drugim).
Inna sprawa, dobrze mieć w miarę świeżego MESa (darmowo - przez forum fiata, albo na chomiku kolegi jaboleq :)
-
a nie jest to ten kabel ELM co trzeba rozkręcić i urwać któryś opornik ? jak ja kupowałem to tez nie działał, z psykiem do sprzedawcy a ten potem wpadł na pomysł że posłał do fiata a nie do Alfy i rozkręcił i któryś opornik urwał i działa!
-
halo halo. Moje posty są niewidoczne? Chyba włączyłem tryb ninja... do cholery.
-
Dobra, sprawdze to wszystko pokolei jeszcze raz. Ale najpierw płytka i rezystor.
wysłane z mt11
-
4 załącznik(i)
Witajcie ponownie. W końcu dziś usiadłem i ponownie zainstalowałem Win7 64bit. Nie instalowałem niebieskiego kabla viakena tylko zabrałem się za ELM 327. Dawno temu napisałem że zajmę się tym lutowaniem z instrukcji FES no i zrobiłem to od razu, ale po podpięciu zero reakcji przy połączeniu, tylko że WYSOKIE OPÓŹNIENIA.
Dziś jak w/w instalacja 3 sterowników, zmiana wartości w ustawieniach COM, podłączenie i JEST OK. Od razu SKAN DTC , proxy i parę testów BODY i wszystko śmiga. Informacja "zbyt duże opóźnienia" (latency time) pojawia się podczas wyszukiwania interfejsu ale w połączeniu z autem nie przeszkadza. Więc co jest. Wszędzie czytałem, że się nie podłącze przez te wartość "latency time". Nie wiem. Pozostaje mi się cieszyć i dodać screeny jakby ktoś inny miał podobny problem.
Dodano po 11 minutes:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154922&stc=1
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154924&stc=1
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154923&stc=1
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154921&stc=1
Dodano po 9 minutes:
Sterowniki:
http://chomikuj.pl/bcka/alfa147
-
1 załącznik(i)
-