Pomoże ktos? Bo dalem w dobrym dziale, tuning, a nadal cisza :)
http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...ny_wydech.html
Printable View
Pomoże ktos? Bo dalem w dobrym dziale, tuning, a nadal cisza :)
http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...ny_wydech.html
Jak chcesz mieć tanio to możesz zrobić tak jak zrobił MOJMARIO z forum ALFACLUB.
Zrezygnował on z końcowych puszek => http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...bb940a11e32d08
Jeśli jednak masz trochę więcej gotówki a nie masz tysiaka na ultera to możesz zamontować najtańszy tłumik z dowolnego samochodu - przespawasz tylko wieszaki, żeby pasowały.
A ja domontuje inny i na to końcówki zaloze to silnik będzie bezpieczny, w sensie doloze drugi wydech spalin. Te linki co on opodal SA nieaktywne ;/
Dodano po 10 minutes:
Muszę powiedzieć, że zastosowałem rozwiązanie dość niestandardowe. Całkowicie zrezygnowałem (za radą mechanika) z końcowych puszek, czyli są rozdzielone w odpowiednim miejscu rury i na ich końcach dospawane końcówki. To wszystko. Cała operacja zamknęła się bardzo przyzwoitą ceną. Acha! Nie mam też filtra cząstek stałych, bo wczesnym latem uległ zapchaniu i spoczywa w pokoju. A właściwie w piwnicy. Jedynym skutkiem ubocznym takiego rozwiązania jest to, że przy małych prędkościach na niskich biegach po zdjęciu nogi z gazu, gdy turbina przestaje dmuchać , słychać z wydachu takie sapnięcie, jakby auto brało szybki wdech. To na skutek szybkiego spadku ciśnienia spalin, po zdjęciu nogi z gazu. Już to przeanalizowałem z moim mechanikiem. Słychać to tylko przy zmianie biegów 1,2,3 z wyłączonym radiem.
On napisal o rurach, ze SA w odpowiednim miejscu rozdzielone. Czyli gdzie? Chcialbym aby mi ktoś wytlaczyl krok po kroku.
..przecież filozofii nie ma, dzielisz rury normalnie jak są oryginalnie przy podwójnym wydechu przed wnęka na koło zapasowe.
Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić to lepiej udaj się do warsztatu w celu ogarnięcia operacji.
Błyskawiczna akcja.
16.14 pytanie o podwójny wydech, a następnie 17.44 już mamy pierwsze wrażenia z jego użytkowania:)
Pozdrawiam.
Rafał
Powiem szczerze że nie wiem czy jest sens się bawić w takie druciarstwo. Na stronie ultera wydech duet do 159 jest teraz za 970 zł i dodatkowo można by się podczepić pod chłopaków z alfa clubu bo widziałem tam gdzieś że mają zniżkę 10% u ultera (nie wiem czy aktualną). Wyszło by to 800 z groszami za oryginalnego Ultera.
http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=36608
Pozdrawiam.
- Rafał
970 minus 10% = 800 z groszami? Ok.sporo tych groszakow:)
A teraz gdzie niby na stronie sklepu wpisac kod?
O ile to w ogole jeszcze aktualne
Kod jest aktualny, dzisiaj dostałem maila od Pani z firmy Ulter. Trzeba się skontaktować z firmą mailowo lub telefonicznie i wspomnieć o kodzie z forum. W ten sposób uzyskujemy zniżkę i możemy złożyć zamówienie. Wysyłka jest darmowa i można płacić przy odbiorze. Takie informacje otrzymałem. Mam nadzieję, że coś pomogłem...
Trochę się pogubiłem.
970 - 20 % czy 970 - 10 % ?
-10% czyli ze zniżką z alfaclubu powinno wyjść dokładnie 873 zł
Hymm ciekawe czy ktoś przerabiał taki pomysł aby w z prawej strony była po prostu atrapa (sama końcówka) .. ?
Kupić 2 końcówki od misia i gitara.
Pisalem Ci ,ze nawet o takim czyms nie mysl:)albo dymi albo jej niema,bo niedymiaca to" tylko wstyd tylko":)
Dobra, wybijam to sobie z głowy :P
Zastanawiam się, jak mniejszym kosztem niż kupno ultera mieć 2 koncówki.
Spytaj użytkownika LukeMazur , chyba to on u siebie robił 2 końcówkę dokupując prawą stronę z 2.2 JTS bodajże ;)
Ja się kiedyś dowiadywałem i ktoś to na zamówienie mi miał podobnego zrobić.
Ale końcówki i tak kupne a za zrobienie zawołał 500zł
Więc 500zł + końcówki....
A za 900 kupiłem ultera z gwarancją i z założeniem.
Wątpliwa oszczędność mi się wydaje.
P.S i jeszcze to co wyciął ( puszkę ze starego i część rury ) sprzedałem na allegro :)
ja też kupiłem prawy tłumik w cenie złomu (po prostu fart jak nigdy) od 2,2 jts jak Luk , na wiosnę montuję
kumpel ma mi zrobić ładny trójnik żeby prawy wydech tez pracował :) latem to latem ale jak będzie zimno to straszna kicha żeby dymku z niego nie było
Kupujecie samochody za 30tys. bo chyba tyle teraz trzeba dać za zadbany samochód i później brakuje wam 900zł za dedykowany wydech. To takie polskie..stać mnie za wszelką cenę na samochód a na serwis czy doposażenie już nie..
Nie potępiam osób które takim kosztem i swoją zaradnością potrafią coś zdziałać przy samochodzie jak koledzy którzy kupili używane wydechy, ale montować końcówkę żeby tylko była..
Kamal, odbieram to jako atak na mnie a chciałbym zauważyć, że to było tylko pytanie i to teoretyczne.
Ciekawe czy Ty byłbyś taki szczodry wyskoczyć w wieku 19 lat z tysiącem na "2 rurki " ????
To nie był atak na ciebie, tylko widziałem audi a6 z dwoma końcówkami gdzie lewa była cała osmolona a prawa idealnie czysta - wyglądało to tragicznie. W wieku 19 lat jeździłem samochodem rodziców.
To jeśli cię nie stać na ultera a musisz mieć podwójny wydech to zrób sobie coś takiego
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=152414&stc=1
I nie ma zamiaru tu kogoś obrażać bo forum jest aby jeden drugiemu pomagał.
Ok Kamal, w takim razie źle to odebrałem.
Poszukałem trochę na ebay (z myślą, że znajde taniej) i jak się okazuje ceny za granicą za ultera są znacznie wyższe niż w PL nawet o 30 procent.
Osobiście chyba się jednak skusze na ultera gdzieś na wiosne.
Dobranoc !
Ten wynalazek to dedykowany wydech do Opla Vectra C ze strony ULTERa:D
Karmal..wg mnie też trochę za dużo. Trzeba poprosić kolegę o wrzucenie wykresu. Choć taka duża ilość Nm to może być zasługa hamowni, ponieważ jak rozmawiałem z Marcinem (Cinsoft) to między jego hamownią MAHA a hamownią z Dynosoft gdzie robiłem pierwszy pomiar po zakupie samochodu jest różnica ok. 10%
Dynosoft 416Nm 182KM
Cinsoft 383Nm 180KM
Onośnie moich nm.
Omawiałem właśnie tą kwestie bariery 400 nm z tunerem i powiedział, że lajtowo można podciągnąć nawet do 450 nm a przerobił tych silników ponad 40 (1.9 jtdm), póżniej pytałem o to samo mojego mechanika, który zajmuje sie tylko alfami od od blisko 30 lat ;) i również powiedział, że ta bariera 400 nm to mit.
Bella przed chipem miała 356 nm, stąd taki stosunkowo wysoki wynik.
Podczas jazdy czuć te nm :)
Dodano po 5 minutes:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=152415&stc=1wykres z hamowni
wg mnie max moc bardzo nisko bo przy 3600 obr/min
I ja w te 450 niutków nie wierze bo sam miałem przeprawy ze swoja w tym zakresie.
I tak jak kolega wyżej wspomniał dobra hamownia to weryfikowała.
Ale ja jestem laikiem w tym temacie i pisze z perspektywy swoich doswiadczen
Ernest masz taki niuton.... a sprzęgło kiedy wymieniane?
Tego nie wiem kiedy było wymieniane. Ale jest na pewno ok, bo wczoraj odbierałem od mechanika samochód i nic nie wspominał o sprzęgle a wiem ze sprawdzał.
W takim razie, jak masz 430Nm to zacznij zbierać 2,5-3k na sprzęgło i dwumas ( biorąc pod uwagę Twój wiek i że kłopotem jest 900zł ) a nie o wydechu myśl ( raczej wcześniej niż później uślizgi sprzęgła Cię dopadną przy takim Nm i gdy sprzęgło nie jest nowe ).
Mechanik sprawdzał sprzęgło ?? a jak? mówił Ci ?
P.S Nie jestem złośliwy, znam temat b. dobrze :)
Ok. Zwrócę na to uwagę.
Puki co wiem, że sprzęgło jest ok.
Ernest, czym spowodowany był ten spadek mocy i momentu na wykresie z fabrycznym softem?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Moja pomyłka już poprawiona. Różnicy jest dokładnie 9.2%
Niewiem jak mechanik może sprawdzić sprzęgło..
Jak długo masz samochód..bo jeśli kupiłeś go nie dawno to przez okres zimowy sprzęgło może ujawnić swoje zużycie. Tak było w moim przypadku, przez okres gdy temperatura spadała poniżej 0 stopni to przy gwałtownym dodaniu gazu sprzęgło się ślizgało.
Hamownia to jedno ale temperatura i miejsce hamowania robią różnice w mocy.
Inną moc będzie miał samochód hamowany w okresie letnim na śląsku a inną w zimie nad morzem. Poprostu w zimie nad morzem powietrze jest gęstsze i to ma duże znaczenie w silnikach z turbo.
Ja Ci powiem jak to zrobić.
4 bieg.... 2000obr i gaz do dechy trzymaj. Jak obroty szybciej wzrastają niż prędkość to się ślizga. Pierwsze symptomy mogą być delikatne.
Nie mówię że teraz to będziesz miał.
Ale jak zauważysz taki temat na 4 czy 5 czy 6stym biegu przy takiej procedurze - wracaj czym prędzej na serie 150KM - albo wymiana sprzęgła itd.
Trzymaj się i ciesz się bellą.
Ja gdybym miał taką furę mając 19lat to chyba bym nie spał :D