Jak w temacie, chcialbym poznac najslabsze punkty tego samochodu, by wiedziec jak go eksploatowac i na co zwrocic uwage jesli bym chcial taka kupic, jak poznac ze to dobry egzemplaz?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Printable View
Jak w temacie, chcialbym poznac najslabsze punkty tego samochodu, by wiedziec jak go eksploatowac i na co zwrocic uwage jesli bym chcial taka kupic, jak poznac ze to dobry egzemplaz?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Alfa 33 to raczej mało kłopotliwe autko. Na allegro jest pelno cześci wiec nie bedziesz sie musial zaopatrywać a ASO. Podstawowe rzeczy napewno bedziesz w stanie zrobic sam, bo jednak wymiana klockow, tarcz, plynów itp to sprawa bezproblemowa. Silniki które charakteryzuja sie luźną konstrukcja również nie sprawiają problemów, pod warunkiem ze nie były katowane wcześniej. Typowym bólem w tym modelu jest korozja nad wlewem. Dlatego często na allegro widać ze ludzie zakładają sobie super naklejki typu "lotniczy wlew paliwa" a potem piszą ze brak korozji. Innym problemem jest zbiornik paliwa który jest stalowy. Korozja występuje między nadwoziem a zbiornikiem. Jednak jeżeli ktoś odpowiednio to zakonserwował to problem jest odalony na jakiś czas. Blacha w tych modelach jest ocynkowana, wiec póki samochód nie bedzie uderzony poważnie to korozja sie raczej nie pojawi. Na stronie IKAR-a bodajże była rozpiska które częsci a jakim stopniu są ocynkowane. Zauważyłem róznież ze w Alfach 33 i 155 na nosku maski i nad szybą czołową występują odpryski lakieru. To nie jest korozja tylko raczej odpryski. Moze stylistyka auta(to że jest aerodynamiczna z przewagą Aero powoduje taka sytuacje :) ) Maćku jak jest z tym u Ciebie w 155? Raczej nie ma co narzekać taniocha w utrzymaniu.
A takie sprawy jak szczelnosc silnika i zawieszka, mamy do czynienia w tym kraju z sola w zimie i z ogromem dziur w nawierzchni... Ja to auto to znosi?
Jaki model silnika jest najmniej awaryjny?
Czy wersja z silnikiem boxera 1.7 w 16 zworach jest malo klopotliwa?
Jak sie spisuje i jakie sa koszta utrzymania wersji z napedem na 4 kola?
Mam chrapke na wersje 1.7 16v boxer Permament 4, cos o niej wiecie?
Dzieki i Pozdrawiam.
A co rozumiesz pod pojęciem szczelność silnika?
Ja rozumiem to jako sprawdzanie szczelności w cylidrach która jest wyrażana w procentach.
Jak bedziesz napierał po dziurach to zaden samochod tego nie wytrzyma...Wtedy tylko Jeep albo jakis ciągnik, a nie Alfa Romeo. Drogi mamy takie jakie mamy. W Golfie gdzie podobno jest "cudowne zawieszenie" szczeóglnie w III średnio co 3 lata trzeba je poddac calkowitej wymianie. Wszytsko sie zużywa w odpowiednim czasie i przy odpowiedniej jezdzie. Na to nie ma reguły.A Alfie 166 masz wielowachaczowe zawieszenie i ono na naszych drogach nie zdaje za bardzo egzaminu. Szybko sie zużywa. Jeśli chodzi o moja Alfe.to jeżdzi pięknie. Po dziurach nie szaleje i staram sie omijać te ku....studzienki które drogowcy umieszaja akurat pod kołami zawsze.
W IKAR-ze gosciu sprzedaje wlasnie taka jaka szukasz Permanent 4...cena 6500
Pod pojeciem szczelnosci silnika rozumiem stan uszczelniaczy i simeringow (np od walu glownego po stronie skrzynki biegow), czy sie nie poci, jak wytrzymuja uszczelki pod glowica miska itd...
Szczelnosc cylindrow to raczej stopien sprezania i jest w barach a nie w procentach wyrazany.
Fakt faktem ze studzienki sa zawsze tam gdzie kola... :evil: nawet na trzypasmowce.
A jak z tym napedem na 4 kola?
Jesli chodzi o naped na 4 kola to nie mialem styczności z tym.
Natomiast co do szczelności silnika jest urządzenie które wkręca sie w miejsce świecy zapłonowej i wpompowywuje sie powietrze ze sprężarki pod określonym ciśnieniem w momencie kiedy wszytskie zawory sa na danym cylidrze zamkniete, a tłok znajduje sie w GMP lub jak kto woli ZW. Na manometrze odczytuje sie w określonym czasie spadek ciśnienia który pokazywany jest nie w barach czy kg/cm2 tylko w procentach. Jezeli spadnie poniżej 75% znaczy sie ze dany cylinder jest do remontu. I tak wszytskie pokolei. Tak właśnie określa się szczelność silnika. Natomiast w barach lub kg/cm2 określa sie ciśnienie sprężania, które wacha sie w granicach od 12 do 9.(zależy jaki rodzaj silnika) "Pi razy drzwi". Jest jeszcze jeden parametr który nie ma jednoski. Jest to stopień sprężania(Vs/Vk)
Nigdy nie mierzyłem i nie znam dokladnie parametrów dla Alfy 33, ale podejrzewam ze mozy być to kolo 9.
Jeśli chodzi o wycieki różnego rodzaju oleju to narazie mnie to niespotkało. Jedyny wyciek miałem jak niedopochnąłem bagnetu(od oleju) do końca i troszke chlapneło. Ale że poziom oleju zawsze trzymam odpowiedni więc nie było zadnych problemów poźniej. Natomiast jeśli nie ma wycieków a są uszkodzone uszczelniacze na zaworach wtedy ubywa oleju a w skrajnym przypadku z rury wydechowej oprócz pary wydobywa sie dym.
Kiedys chcialem kupic 33(nadal zreszta mam taka chec, niestety poki co nie poparta stanem konta;)) i czytalem sporo na jej temat wiec na podstawie IKARowej bazy wiedzy moge cos jeszcze dopisac.Cytat:
Napisał bassman
Jesli chcesz miec mocny, bezawaryjny silnik to tylko 1.7 8V, najlepiej nieremontowany, nie rozkrecany. W Polsce na ogol Alfy 33 kupuje sie, bo sa tanie, a wiec nikt nie bedzie ladowal czasu i kasy w dobrego(dobry!=tani) mechanika, a jak wiadomo Alfy nie znosza oszczedzania (nie tylko)na mechanikach. 1.7 16V lepiej odpuscic, ma jakas wade rozrzadu. O ile dobrze pamietam chodzi m.in. o szybko zuzywaja sie walki, popychacze, itp. Co do napedu na 4 kola to pytanie czemu mialby Ci sluzyc? Jesli nie mieszkasz w gorach, nie masz blotnistej drogi do domu, itp. to mysle, ze mozesz go sobie spokojnie darowac, bo Audi, czy Subaru to niestety nie bedzie. Pytales o zawieszenie... z tego co sie dowiadywalem w 33 jest bardzo trwale, a jesli przeskakuje kierownica przy kreceniu na postoju i sciaga w te strone, w ktora ostatnio kierownica byla dokrecona do oporu, to moga byc tylko padniete lozyska kolumn. Przednie amory dostepne teoretycznie tylko razem z calymi kolumnami(600zl/szt?). Skrzynia biegow - tradycyjnie zgrzytajaca dwojka i raczej z tym sie trzeba pogodzic. Z typowych drobiazgow pompa sprzegla, wody, termostat, nieotwierajaca sie samodzielnie klapa tylna, drazek zm. biegow sie lamie/rozkreca, korozja podlogi pod nogami przedniego pasazera, na dolnych krawedziach drzwi, wokol wlewu paliwa.
Jak mi sie jeszcze cos przypomni to dopisze, a na razie zycze owocnych poszukiwan;)
>>bassman<< upatrzyłeś sobie juz jakis konkretny egzemplarz??
Wiec jak juz wczesniej pisalem kupilem autko od Majkela ale prosze o kontyunowanie watku, gdyz sledzenie go pomoze mi zachowac Alfke w jak najlepszym stanie i zapobieganie awaria a nie tylko ich usuwanie.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2006-05-23, 10:11 ]
Moge jeszcze dodac ze po przyjrzeniu sie i obiektywnej obserwacji spasowanie elementow wnetrza kuleje jak w kazdym wloskim samochodzie, trzeba troche podociagac elementy i docisnac srubkami i jest oki, ale nie wiem na jak dlugo? Moze to bylo ladnie ale nasze rowne drogi tak to przestawiaja...
[ Dodano: 2006-05-29, 16:45 ]
Dochodzi jeszcze szwankujaca elektryka otwierania okien w przednich drzwiach... jak popada to dzialaja jak chca - ale rzadziej dzialaja :mrgreen:
Najsłabsza strona to pochodzenie 33 jak by niepatrzeć wywodzi sie z AlfaSud a ta z południowych regionów Włoch a na temat tego modelu i chistorii upadku firmy (jaki model między innymi się do tego upadku przyczynił) poczytaj na cuoresportivo :D :D
A tak na powage to naprawde fajne autko sam miesiąc temu oglądałem 1,7 8V 3serii kombi naprawde fajne autko :wink:
Jak kombiaka to z napedem na wszystkie kolka :mrgreen:
Tez mi sie taki podoba, tylko te silniki 16 zaworowe...
Co do pochodzenia 33 to zdaje sobie sprawe ze byl to model z fabryki ktora na poludnu miala zmniejszyc bezrobocie :D ale mimo to wyszedl im calkiem niezly samochodzik :mrgreen:
Ciekawe... na cuoresportivo.pl podaja, ze kombiaki z napedem 4x4 byly produkowane do 1985r. Z drugiej strony dalbym sobie glowe uciac, ze gdy kupilem sobie kiedys(jej, to juz 12 lat temu :mrgreen: ) katalog Samochody Swiata 1994 to byla tam sliczna, czerwona kombi 4x4 1.7 16V :wink:Cytat:
Napisał bassman
Swoja droga na allegro sa dwie kombi 1.7 16V - to jakby ktos szukal :wink:
Chyba u Ciebie :| w 33 to jest kilka wad takie jak elektroniczny prędkościomierz albo rdza koło wlewu paliwa ale ja tego nie mam :) i ta skrzynia biegów :(Cytat:
Napisał bassman
A dla mnie największa wadą 33 jest to ,ze.... już jej nie produkują :cry: Ile bym dal za taką pachnącą "nówkę"......
No to doszly jeszcze dzieki naszym łódzkim ulicom trzeszczace plastiki...
Majkel, Tak na marginesie to nie dawaj do wymiany szyby auta do tych "dziekciazy" co ta 33, wedlug mnie gdybym ja tak po naprawie czegokolwiek oddawal deske rozdzielcza klientom to bym nawet na bulki suche nie zarobil... tam brakuje 30% srub a te co sa to sa powkrecane na chama i w dodatku krzywo... Kolesie sie nadaja do kopania rowow a nie do naprawy samochodu... pomijam fakt o nierowno rozlanym spoiwie szyby, ale to jest naprawde trudno zrobic.
Nie sprawdzalem czy sa sruby czy nie. Szyba była....więc git :). Ja w sumie uzupelnialem dosc duze braki w srubach po poprzednim wlascicielu....wiesz ile ich brakowalo.
Spoko - gratluje nowego auta :mrgreen: pochwal sie troche :mrgreen: zrob fotki :mrgreen:
Na pewno wałki rozrządu są "kiepskie" - ja jestem w trakcie robienia drugiego i mam nadzieję, że to by było na tyle. Rdzy na razie (odpukać) nie doświadczam, jedynie coś widać na słupkach tylnych drzwi. Szczelność cylindrów ('92 rok) mam na poziomie 100 %!!! Zawieszenie - problem z dostępnością części, ja w Poznaniu będę dorabiałsprężyny na zamówienie. Z elktryką też nie mam problemu, jedynie mi centralny szwankował. No i te łożyska na kolumnach do zrobienia, bo ściąga, ale to przy okazji sprężyn. Generalnie świetne auto, i model chyba też mi się trafił udany.
A co do 4x4 to słyszałem od mechanika, że mają problem z mostem.
JA TEŻ!!! chociaż za samą karoserię... jakby tak jeszcze zrobili wersję limitowaną z blach kwasoodpornych, poszycie z lustrzanki do polerowania.... pomarzyć!Cytat:
Napisał williamdrake
na forum jest dwóch użytkowników którzy mają 33 permanent 4, zdjęcia są w albumie, popatrz popytaj
ci użytkownicy to:
Lejek20
r-sokol
napisz konkretnie co cię interesuje.
a co do tylnego mostu to o jakichś problemach nie słyszałem.
co do silników 16 zaworowych - faktem jest że trzeba dbać o paski rozrządu, ich terminową wymianę i właściwe napięcie, innych problemów nie ma.
permanent 4 ma kłopot z dostępnością tych części które nie występują w przednionapędówkach. dostępne są w zasadzie tylko oryginały w aso a przez to są pierońsko drogie, ponadto występują braki w aso i nie wszystko można kupić...
Witam. Przez przypadek zawitałem na wasze forum i spodobało mnie się.
Zastanawiam się nad kupnem AR 33 1,7 132km (90r, 139tyś km). Słyszałem właśnie ze dużą zaletą tego modelu jest właśnie ten silnik boxer, lecz jest on trochę skomplikowany. Jako że mam dopiero 19 lat i mieszkam w mieście to nie miałem możliwości poznać bardzo świat motoryzacji w praktyce( wiem tyle ile gdzieś wyczytam:P). Moja prośba do Was to, czy moglibyście mi doradzić czy warto kupić tą alfę. Dużo osób mi mówiło żebym sobie dał spokój gdyż AR są awaryjne i drogie części, ale nie mogę myśleć o innym aucie.
Proszę o poważne odpowiedzi. Dziękuje z góry. Pozdrawiam :)
kazdy czlowiek chociaz raz powinien miec do czynienia z boxerem :)
warto kupic 33 jesli blacha jest w dobrym stanie, zawiecha nie puka, w silniku nic nie stuka/klepie/brzeczy .. najlepiej przed kupnem jest dac obejrzec autko komus kto sie na tym zna (mechanik od makaronow) albo komus kto juz taka mial albo ma nadal..
jesli wszystko bedzie ok to bedziesz sie cieszył tym samochodem jeszcze bardzo dlugo i .. opanuje Cie wirus Alfa na ktorego lekarstwa nie ma ..
ps. na forum jest duzo osob z Krakowa i okolic i napewno bedziesz mogl liczyc na ich pomoc ;)
Święte słowa, ale żeby kupić dobry egzemplaż musisz się sporo naszukać. W polsce jest to bardzo trudne.Cytat:
Napisał fr33
Co do silnika to tańszy w eksploatacji jest 1.7 IE (8 zaworowy), jednak 16V daje niesamowite wrażenia z jazdy :twisted:
Wybór należy do Ciebie, ale kupuj z rozwagą :)
1990 rok? Silnik szesnastozaworowy stosowany był w 33-ce dopiero w trzeciej serii czyli od 1991 rokuCytat:
Napisał wielkazagadka
[quote="AR_33"]Właśnie ta alfa, którą jestem zainteresowany jest troszku do poprawek lakierniczych i do wymiany amorki z tyłu ( pójdzie za 2tysiaki) :PCytat:
Napisał fr33
Ogólnie fajnie się prezentuje, wpadły mi w oko Alfy 33:D
DODANO
no tak pisze. zrobiłem sobie sreena tego ogłoszenia, lecz nie można dodać w załączniku nie wiem dlaczego, ale nie ważne.
Jest napisane, że data produkcji 1990, a data 1 rejestracji 91:P
Witam. Wpadła mi w oko pewna 33 i przymierzam się żeby ją kupić, ale spokoju mi nie daje dostępność części do tego modelu. I tu pytanie kieruje do użytkowników 33, skąd bierzecie części, czy można je dostać w normalnych sklepach motoryzacyjnych, czy tylko ASO albo allegro?? Czy też może trzeba kupić sobie jakąś bitą i potem z niej części podbierać. Chodzi mi głównie o części zawieszenia, amortyzatory jak i o osprzęt silnika również.
Części są bezproblemowo dostępne tylko trzeba wiedzieć gdzie ich szukać z mojej strony polecam sklep MOTOMAX w którym pracuje jeden z naszych klubowiczów (phantom71), jeżeli jakaś część jest do zdobycia to ją zdobędzie.
Częsci bez problemu u mnie w kazdym sklepie motoryzacyjnym w miescie tylko tzeba poczekac az przyjdą.Z plastikami itp to pozostaje tylko allegro.
:mrgreen:Cytat:
Napisał lejek20
A można prosić o jakiś adres www tego sklepu MOTOMAX bo jak wpisuję w googlach o wyskakuje mi kilka sklepów o takiej nazwie.
Przy okazji się zapytam jaki jest rozstaw śrub w felgach do 33 bo tą na którą się czaję ma stalówki i bym sobie kupił jakieś aluski no i jaki max rozmiar wchodzi tzn czy 15" felgi wejdą ??
felgi wchodzą nawet i 17" sprawdziłem osobiście, ale komfortu jazdy już niema, czesci bez żadnych problemów tak jak juz koledzy mówili, rozstaw śrub 4x98 otwór centrujący bodaj 58,2mm jeśli sie mylę to mnie koledzy poprawcie
A tak z ciekawość jaki silniczek w planowanej 33??
4x98 otwór centrujący 58mm albo 56 dokładnie nie pamietam ...najlepiej montować 195/15
Części są dostępne, w niektórych sklepach bardziej w niektórych mniej. Felgi 15 cali są chyba do 33 najbardziej optymalne.
Narazie nie posiadamy stronki :) napisałem NARAZIE ;)Cytat:
Napisał Spirit
Dane kontaktowe są na pasku w moim opisie.
1.4 IMOLA czerwona z spojlerem na klapie bo taka mi sie podoba tylko troche roboty by było żeby lakier doprowadzić do stanu użytkowania. Zastanawiam się jeszcze bo wybieram między 33 a 155 przy czym 155 chciałbym z silnikiem 2.5 V6 a to dostać to masakra!
co do części do Imolki to możesz mieć tylko problemy z poduszkami amortyzatora przedniego.
A jak wygląda sprawa z awaryjnością silników w 33?? I czym się różni IMOLA od zwykłej wersji??
IMOLA to wersja wyposażenia była wypuszczana od 1993 roku (ale tu mogę się mylić) zenętrznie była wyposażona w taki pakiet jak 17 16v ale miała silnik 1.4 (90 KM),w bogatszej wersji występowała z szyberdachem lub klimą, silnik jak o niego dbasz (szczególnie olej) wytrzymuje naprawdę bardzo wiele, jeszcze trzeba "nauczyć" się zmieniać biegi :twisted: .
jak miałem 33 to nie było z niczym problemu :)
"dawca" napewno się przyda ale .. na allegro jest tego masa :) kupuj bo to piękna zabawka :)
Co masz na myśli mówiąc że trzeba nauczyć się zmieniać biegi, i czym grozi zła zmiana biegów??
Przy okazji się zapytam co można użyć do czyszczenia czarnych plastików na zderzakach żeby wyglądały ładnie, i jaki olej lać do silnika 1.4 IE który ma przebieg coś koło 170tys rocznik 94.? I w ogóle co oznacz skrót IE przy pojemności silnika?
Jeżeli zadaję głupie pytania to sorki ale chcę wiedzieć jak najwięcej o tym aucie i jego budowie! :?
Jesli chcesz wiedzieć jak najwięcej to musiałbyś przeczytać cały dział o 33 :)
Zerknij w ten temat, moze coś się przyda KLIK