Witam alfaholików. Czy ktoś z Was posiada lub ma namiar gdzie można kupić lub wynająć w/w blokady do Alfy 159 z silnikiem 939 A.000 (3.2 JTS)?
Pozdrawiam, Adrian
Printable View
Witam alfaholików. Czy ktoś z Was posiada lub ma namiar gdzie można kupić lub wynająć w/w blokady do Alfy 159 z silnikiem 939 A.000 (3.2 JTS)?
Pozdrawiam, Adrian
Zadzwoń do Michała z wrocławskiego Irbis-u, 661 431 864. Wiem że wymieniali "taki" rozrząd to zapewne coś mają - może jakoś się dogadacie.
A tak z ciekawości zapytam, Ty ustawiasz czy wymieniasz ?
Dzięki. Ja u siebie wymieniam, przyszedł czas na to.
Wymieniasz na zestaw oryginalny czy GM? Jaki rocznik i przebieg?
fx25Xperia™
Kompletuję części GM. Rozrząd padł przy "symbolicznych" 200 000 km, bella z 2006 r.
A u Ciebie jak z rozrządem, wymieniałeś już?
Ja mam dopiero 104k, podobno w 2007/2008 "poprawili" rozrząd więc liczę że jeszcze na trochę mi starczy.
fx25Xperia™
trochę ich jest, bo to przecież V'ka :)
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154403&stc=1
+ do tego komplet uszczelek, oleje, płyny ale to już wiadomo :)
Pierre, tak, najpierw zaczął hałasować łańcuch, przy tym wyskoczył od razu błąd z korelacją wału z wałkiem rozrządu. Po jakimś czasie zaczęły pojawiać się błędy z gubieniem zapłonu na cylindrach i inne, dużo ich już było. Silnik chodził na - 50% mocy, nie przerywał, wkręcał się na obroty, trzymał idealnie obroty na biegu jałowym. Aż pewnego ranka nie odpalił już w ogóle, zazgrzytał raz, dwa i koniec. Na tygodniu mechanik zabiera się do roboty. Po sprawdzeniu części i dokładnych ich numerach, będę zamawiał nowe. W Alfie oryginalnie siedzi rozrząd GM. Ogólnie to cały silnik jak dobrze wiemy to wytwór GM, części są zamienne z silnikiem LY7 3.6 L Alloytec np. z Chevroleta, Cadillaca, Holdena.
Koszt tych samych części (GM) w PL to trzykrotny wydatek.
Jakby któryś z alfaholików był obeznany w temacie to niech pisze, każda pomoc, informacja się przyda.
Szerokości Wam.
Nie będę pisać nowego wątku ...
Może ktoś na Śląsku ma blokady do pożyczenia lub wysyłkowo ?
Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka
Do tego silnika nie ma blokad rozrządu.
witam
a czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jak z ustawieniem punktów rozrządu w tym silniku ???
Co konkretnie masz na myśli?
Na kołach i łańcuchach są fabryczne znaki i wszystko ustawia się na te znaki. Opis i instrukcja jest w eLernie.
W razie co to służę pomocą.
chodziło mi o opis i instrukcję :-) ... zamówiłem zamiennik i zabieram się za wymianę .
pochwalę się po robocie .
Istnieją jako takie blokady rozrządu do tego silnika, wyglądają tak:
Załącznik 259605
Do znalezienia w sieci pod hasłem "camshaft alignment tool GM 3.6"
Koniecznie zestaw 3 sztuk, 2 z których mają rozcięty jeden otwór do ustawiania ze względu na to, że w 3.2 JTS lewy (przedni) wałek wydechowy jest dłuższy niż w np 2.8 Opla i blokadę na niego zakłada się na "środku" wałka nie na jego końcu. Na pozostałych te kształty wpasowujące się w blokady są na końcach.
Są 3 sztuki, bo:
Najpierw ustawia się lewe (przednie) wałki rozrządu za pomocą blokady z wycięciem i wałkami ustawionymi na "równo". Zakłada się łańcuch lewy, potem główny.
Po zdjęciu blokady i obróceniu wału korbowego do drugiego znaku na pompie powinna najść na lewe (przednie) wałki druga blacha z wycięciem, ale z obróconymi wałkami, a na prawe (tylne) wałki ta blacha bez przecięcia z ustawieniem na równo.
Założyć prawy łańcuch i tak dalej.
Blachy są na tyle duże, że nie da rady założyć pokryw wałków gdyby o nich zapomnieć.
Ogólnie w eLearn nie ma słowa o używaniu tych blokad w trakcie zakładania rozrządu bo tak jak koledzy wspomnieli, znaki są w zupełności wystarczające. Można się jedynie upewnić, że wszystko zostało złożone jak trzeba.
Za to jest wspomniane przy sprawdzeniu czy rozrząd nie przeskoczył bez rozbierania pokrywy rozrządu.
Australijska firma MACE Engineering, która produkuje zestawy napędu rozrządu do 3.2, zaleca mimo wszystko użycie tych blokad w trakcie wymiany rozrządu.
Kupiłem sobie na zaś takie blokady za jakieś 15 $, przy okazji wymiany świec zajrzę do rozrządu i właśnie zechcę wykonać sobie wstępne sprawdzenie napędu rozrządu.