Witam mam pytanie, czy silniki 2.0 Ts w Alfie Gtv wszystkie posiadaja zawor egr i ewentualnie jezeli nie wszystkie to czy po Vinie da rade sprawdzic czy moja Gtvka go posiada?
Printable View
Witam mam pytanie, czy silniki 2.0 Ts w Alfie Gtv wszystkie posiadaja zawor egr i ewentualnie jezeli nie wszystkie to czy po Vinie da rade sprawdzic czy moja Gtvka go posiada?
Otwórz maskę i spójrz na kolektor wydechowy. Jeśli twój posiada tę rureczkę, którą zaznaczyłem strzałką to znaczy, że masz EGR.
[zdjęcie pożyczone z Allegro]http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155590&stc=1
Dzieki bardzo za odpowiedz, sprawdzilem i mam ta rurke w tym miejscu, i tu powstaje pytanie czy da rade w jakis sposob pozbuc sie tego zaworu tak jak robia w innych samochodach z egrem?
Da się pozbyć, trzeba okręcić zawór EGR od kolektora ssącego i wykonać zaślepkę z uszczelką na to miejsce, odpiąć przewód podciśnienia od elektrozaworu sterującego i zaślepić na kolektorze ssącym. Elektrozawór zalecam zostawić bo sterownik silnika wywali błąd lub trzeba na przewodach zalutować opornik 20 ohm.
Tak wygląda zawór EGR
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155651&stc=1
A tak elektrozawór sterujący:http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155652&stc=1
A czy w kolektorze wydechowym tez trzeba cos zmieniac?
Jeezcze jedno pytanie ktory z tych wezykow od elektro zaworu jest od podcisnienia ?
Juz wszystko mam gotowe samochod dziala, i zamiast usowac calkowicie zawor egr zostawilem go i pomiedzy egr a kolektor wstawilem dosc cienka blaszke bo tylko taka mialem, ktora zaslania calkowice otwory i wszystko powinno byc szczelne ;) tylko teraz pytanie czy spaliny maja duza temperature i czy ta blaszka sie nie przepali?
Tak w ogóle to po co zaślepiać EGR? Co to daje?
Egr to zawor ktory jest polaczony miedzy kolektorem wydechowym a dolotowym, i ma on zadanie umozliwiac przeplyw spalin z kolektora wydechowego do dolotowego w celu dopalenia mieszanki taki wymysl ekologow w niektorych krajach , w skrocie caly syf razem ze spalinami leci do silnika przez co silnik moze gorzej pracowac, egr przez syf ze spalin czesto sie zapycha i zawiesza szczegolnie w dieslach a wtedy juz sa problemy typu szarpanie, gasniecie, falowanie obrotow itd dlatego zamiast go naprawiac najlepiej go zaslepic i pozbyc sie klopotu. U mnie nie byl bardzo brudny ale wolalem dmuchac na zimne skoro tak naprawde w polsce jest zbedny
Spaliny chłodzone są przez kanał w głowicy i wystarczy cienka blaszka, będzie dobrze. Ja w mojej poprzedniej z 1996 roku wywaliłem to całe ustrojstwo bo
przeprowadzałem remont silnika i odkręcałem kolektor wydechowy (uszczelkę kolektora wydechu do głowicy z tym otworem na EGR nie mogłem kupić) więc wszystko zaślepiłem.
I wszytko jasne ;) dzieki wszystkim za informacje ;)
To ja głupi szukałem po polsce uszczelki z tym wycięciem, a mogłem zaślepić i mieć spokój:D Panowie, niech ktoś kumaty założy na wiki encyklopedię GTv:)
P.S. Wczoraj w nocy odebrałem swoją bellę od mechanika, nowe sprzęgło, rozrząd, wariator, kupę uszczelniaczy i płyny:) Odpaliłem i drugi raz sie zakochałem:D
Gratuluje sprawnej Gtvki bo nie ma nic lepszego jak odebrac samochod od mechanika i byc w 100% zadowolonym a zadko sie to zdaza :D