-
Pobór prądu - pytanie
Cześć mam do was pytanie, od dłuższego czasu użeralem się z akumulatorem który jak był wsadzony przez całą noc w samochodzie rano nie chciał odpalać, wczoraj wsadzilem nowy i dzisiaj rano znów nie chciał odpalić to miernik w rękę i sprawdziłem pobór prądu i wyszło mi 0.85A, z tego co czytałem to strasznie dużo, może tyle ciągnąć prądu centralny zamek? Bo z tego co pamiętam to problemy z akumulatorem zaczęły się po zmianie sterownika centralnego zamka. Sorry za chaotycznie napisane ale pisze z telefonu.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Już było niedawno pisane. Wywalasz po kloei bezpieczniki pojedynczo i patrzysz kiedy pobór zejdzie w okolice 0,2A. W ten sposób zlokalizujesz potencjalne źrodło.
-
Nie ma innego sposobu, trzeba na piechotkę tak jak danus pisze.
-
Po wyjęciu bezpiecznika numer 17 pobór prądu spadł do części setnych ampera, wiec tam musze szukać winnego, miał ktoś podobny przypadek ? Bo po zajrzeniu w instrukcje jest wiele funkcji pod nim.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
A zrób test. Otwórz bagażnik i zamknij zamek kluczykiem (symulujesz zamknięcie zamka) i zobacz czy gaśnie Ci lampka w bagażniku. To samo z drzwiami i identyczny sposób postępowania. Były przypadki że te lampki nie gasły.
Aha. I odepnij na próbę ten dokładany moduł centralnego. Być może poszedł w nim scalak i ciągnie prąd. Mam akurat taki moduł na stole z serii Carprotect BX-xx
-
Sam moduł odpinalem i spadków poboru nie było
Także dodam że lampka w bagażniku gaśnie bo nie dokrecilem światła trzeciego stopu i widać czy gaśnie czy nie
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Musisz po kolei wszystko odłączać, wyciągać żarówki. Nie ma innego sposobu.
-
Okej jutro będę próbował
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Wyjmij żarówkę z lampki bagażnika jak masz otarty bagażnik ;)
Ja ostatnio też sie z tym bawiłem, mi zjadała prąd zmieniarka (ale sporo więcej niz tobie), i żarówka w bagażniku żarła właśnie jakieś takie 0.8A = +/- 10W. Wyjęcie jej jest bardzo proste i szybko zdiagnozujesz, czy to ona zjada prąd (natężenie na amperomierzu natychmaist spadnie). Bez zapalonych świateł pobór prądu w stanie spoczynku bez alarmu, z czuwającym odbiornikiem centralego zamka to około 0.02-0.04A (ok 0.3W).
EDIT:
Żeby była jasność po co to dopisałem - bo pobór prądu musisz sprawdzić przy otwartym bagażniku, dlatego wyjmij żarówkę, aby wyłączyć ją z analizy czy to ona żre prąd.
Mi jak wspomniałem zmieniarka ciągnęła niemal 3A = +/- 30W. 100Ah aku przez noc bez problemu wytrzymywał, dopiero powyżej 24h robiły się problemy z rozruchem silnika.
Mimo to kupiłem niepotrzebnie nowy aku, bo zanim zdiagnozowałem myśałem, że aku zdechło. Obecnie jest na sprzedaż jakby co ;)
-
@mkrol
Jak odłączyłem bezpiecznik numer 17, na którym nie działało oświetlenie to właśnie pokazywało mi pobór w okolicy 0.02A, jutro posprawdzam wszystkie żarówki i się przekonam czy któraś wżera mi prąd w czasie spoczynku, zmieniarki nie mam u siebie więc w tym problemu szukać nie będę ;)
edit.
Tak wielkie akumulatora jak Ty to nie mam :D
-
0.19A to już dobry wynik poboru? Bo okazało się ze to lampka w bagażniku tyle wyzerala
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Masz alarm lub jakieś urządzenia dodatkowe stale włączone? 0.2A to około 6W. Za dużo jak na wyłączone wszystko, ale aku nie powinno Ci zdychać od tego przy codziennej eksploatacji.
-
Centralny jest i alarm niby tez ale nie aktywuje się wraz z nową centralka, na poprzedniej normalnie działał
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Jak wyjmiesz bezpieczniki od alarmu i spadnie do tych wartości które podałem, to znaczy, że wszystko gra. Ogólnie i i tak ciągnie 10x więcej prądu niż mój, ale ja nie mam alarmu w ogóle.
-
Będę jeszcze próbował ale mam jeszcze pytanie do was, gdy temperatura spada mam problemy z odpaleniem silnika po 2 dniach postoju ale gdy już załapie to już niema problemu z odpaleniem nawet po kilku godzinach postoju nawet na mrozie, może to być wina filtru paliwa ?
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
A silnik kręci się sprawnie? Tzn rozrusznik ma siłę ruszyć silnikiem? Oczywiste jest, że będzie kręcić wolniej zimnym silnikiem, bo olej gęściejszy.
Jeśli nie ufasz aku (chociaż takie rozładowanie nie jest za duże tak, aby silnik nie odpalał), to na te 2 dni przerwy zdejmij klemę i po powrocie sprawdź jak zapali, ale stawiam, że masz problemy z silnikiem - 17 letni diesel ma prawo marudzić ;)
-
Silnik kręci się sprawnie, tylko brakuje mu takiego powera żeby odpowiednio załapać, dlatego obstawiam filtr.
-
A swiece? Zevy diesel dobrze odpalal potrzebne sa 2 rzeczy, sprawny aku i dobre swiece. Mimo ze wszystkie grzeja to moga juz slabo. Zrob test i rano zagrzej 3 razy swiece zanim zakrecisz rozrusznikiem. Jak bedzie lepiej to kup nowe swiece
-
Świece nowe mam naszykowane bo są do wymiany bo błąd od nich jest, tylko zastanawia mnie jedno rano dość często tylko mruga ta spirala od świec, a jak się zapali tak na stałe to na góra 2 sekundy
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Nie wiem jak to jest w 166 bo swieca mi nie padla, ale miganie nie oznacza ze uszkodzona jest swieca? Najlepiej posprawdzac na krotko a jak juz masz komplet to wymienic. Jak jest cieplo to grzeje u mnie nawet tylko sek. W mrozy po kilkugodzinnym postoju z 4sek.
-
Po wymianie akumulatora na większy wszystko wróciło do normy, jak zrobić się już cieplej musze dokładniej poszukać gdzie bierze to 0.19A, ale juz wszystko wytrzymuje codzienna eksploatację
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Czyli znowu tyle kombinowania a okazało się że to tak podstawowa rzecz jak akumulator?
-
Ale 0,2 ampera to chyba norma?
-
Norma to jest 0,02-0,05A. Z dodatkami może być więcej ale przy 0,1A to bym już się interesował :)
-
Aha. Czyli po prostu to nie wina aku tylko wiekszy alu wytrzymuje taki pobor przez noc a usterka nienaprawiona