Witam:) mam pytanko:
nie orientuje się ktoś z was jaki ma być akumulator w 1,9jtdm ??
ja mam założony 60ah 570A i niewiem czy nie jest on troszke za mały..
brat ma w takiej samej 99ah i teraz niewiem czy on ma zły czy ja.
Printable View
Witam:) mam pytanko:
nie orientuje się ktoś z was jaki ma być akumulator w 1,9jtdm ??
ja mam założony 60ah 570A i niewiem czy nie jest on troszke za mały..
brat ma w takiej samej 99ah i teraz niewiem czy on ma zły czy ja.
2,4 JTDM i 3,2 V6 benzyna wymagają akumulatora 70 Ah , natomiast do reszty jednostek stosuje się 60 Ah akumulatory.
o super- Dzięki.. bałem się ze mam za mały (akumulator;) ) heh
pozdro
Akumulator o wiekszej pojemnosci tez nie jest dobry bo alternator moze nie dawac mu rady czyli nie doladowywac go.
60 Ah jest OK, mozna spotkać rowniez 63Ah.
Panowie coś mi tu nie gra. eLearn pokazuje, że we wszystkich 159 (oprócz 2,4 JTDm i 3,2 V6) jest akumulator 70 Ah natomiast w 2,4 JTDm i 3,2 V6 90 Ah. Z ciekawości sprawdziłem u siebie i co? 74 Ah.
Pytanko, skąd wiecie, że powinno być 60 Ah?
Do tego silnika (1,9 16vJTDM) powinien być założony akumulator o pojemności ok 70Ah i pradzie rozruchowym minimum 680A (wg. normy EN), a ja mam z pradem rozruchowym 780A (EN).
Uwaga: na fabrycznych, oryginalnych akumulatorach włosi podają prąd zwarcia w temperaturze -18C (nie nalezy mylic go z pradem rozruchowym) i wtedy może tam być podane 450A lub 550A
niewierny Tomasz ...
jeśli informacje na oficjalnej stronie AR nie przemawiają to moze to Cię przekona :
VARTA Automotive-The Power behind. And beyond
No to mamy rozbieżność w danych technicznych producenta. Dane na stronie są inne niż w eLearnie. Przy najbliższej okazji spróbuję zobaczyć jakie akumulatory są zainstalowane w salonowych 159 to dam znać na forum.
Tomassobb co by nie było twój brat ma na pewno za duży akumulator.
Skoro tak się kłócicie to sprawdzę w swojej - kupiłem w salonie rok temu i nie wymieniałem akumulatora.
Sprawdziłem wczoraj u Dukiewicza w Wawce pierwszą 159 od wejścia (1.9 JTDm 150 hp) i okazało się, że ma aku 60 Ah. Prądu rozruchowego już nie zobaczyłem bo napis był częściowo zasłonięty przez skrzynkę z bezpiecznikami.
Moja Alfa 159 2,4 200CV ma aku 70Ah 450A, zapewne fabryczny, bo Magneti Marelli.. :)
---------- Post dodany o godzinie 19:08 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:54 ----------
...a zastanawia mnie jeszcze dość mały prąd rozruchu - 450A ...i ogólnie zastanawiam się czy nie warto byłoby kupić przed zimą coś mocniejszego, patrze na Bosch Silver S5 77-85Ah / 750-800A bo mam w aucie jeszcze Webasto, które jakby nie patrzył to korzysta z aku, by działał nawiew na postoju.. i obawiam się, że jeśli zima będzie jak poprzednia to będę miał co rano ciepłe auto ale z rozładowanym aku.. :)
Ja wlasnie zamierzam swoj wymienic. Oryginalnie jest zamontowany Exide (jeszcze z naklejkami Alfy) 90Ah, prad rozruchowy 440A wiec jak sie to ma do tego co podaliscie (70Ah) ?
Czyzby producent wrzucal do samochodow aku jak popadnie? Mam co prawda podgrzewane fotele i navi, ale nie sadze aby z tego wynikala taka roznica miedzy moimi 90Ah a uzywanymi przez Was 70Ah?
może to Wam się przyda http://centra.com.pl/pub/uploaddocs/centra_pl_sc.pdf
Sprawdzilem w elearnie - ten aku co ja mam (90Ah, prad 440A) zgodnie z elern powinien byc ladowany do 2,4JTD, a ja mam wlasnie taki w 1,9JTD. Co prawda jest to najbogatsza wersja, ale chyba przesadzili z ta pojemnoscia.
Sadze, ze jak kupie np Centre CB802 (80Ah, 700A) to bedzie ok, wymiarami odpowiada oryginalnemu, ktory mam w aucie. jest jeszcze opcja aby kupic jeszcze tanszy CB740 (74Ah, 680A) z tym, ze jest troszeczke krotszy i torba zabezpieczjaca akumulator bylaby juz luzna jak portki ;) Co o tym sadzicie? Chyba nie ma sensu przeplacac skoro kolega Mariusz jezdzi na 70Ah.
Mysle, ze nie ma sensu.
To i ja namieszam. Oryginalny aku Exide, 60Ah, 540 A (EN).
Czy to ta włoska norma? Czyli mam?
Mnie jednak cały czas zastanawia jak Wam się te aku 90Ah mieszczą.. bo jak sobie mierzyłem to tam ciężko będzie wsadzić cokolwiek dłuższego niż 29cm, a akumulatory 85Ah, które oglądałem mają po 31,5 cm.. Niby rynienka na aku jest dłuższa, ale przez wiązki kabli idące za akumulatorem, raczej nie da się go dosunąć do konca od strony kabiny.. Może ktoś zmierzyć swoją 90-tkę jaką ma długość i/lub cyknąć fotkę z góry ?
Miesci sie, miesci. Wlasnie dzis wywalilem stary oryginalny exide (90Ah, 440A) z naklejkami alfy jeszcze. Dlugi na 31,5cm. Na pewno ciezej go wyjac niz mniejsze, ale da sie to zrobic. Odchylasz mocno w gore "plus", z minusem nie ma problemow i podnosisz od strony "minusa". Poza tym wolalem wpakowac o identycznych wymiarach poniewaz mam na nim taka torbe otulajaca aby nie zmarzl ;)
Potwierdzam, też miałem oryginalny Exide 12V 90Ah 440A (nr 50501114)- właśnie wymieniłem na Centre Future CA770 i teraz mam luz - ocieplacz na aku jest także za duży.
Ja również mam oryginalny o pojemności 90Ah. Zastanawiam się, czy wasze (90Ah) jak były w pełni sprawne dobrze "kręciły" rozrusznikiem ? Mój, mimo, że wg pomiarów ma pełne naładowanie to od początku słabo "kręci". Może to wina małej wartości prądu rozruchu ?
Ja u siebie mam aku 62Ah, z prądem rozruchu 540A.Przeszła mi przez głowę myśl związana z zastąpieniem tego małego aku jakimś większym dla dieselka ale był wymieniany przez Belga w zeszłym roku.Sprawdziłem ładowanie, pobór prądu w różnych warunkach obciążenia (światła, dmuchawy itp) no i zaobserwowałem, że spada napięcie i to nawet znacznie podczas obciążenia.Wystarczy aby rezystancja połączeń była wysoka lub połączenie było dość słabe by spadek napięcia w miejscu połączenia skutecznie utrudniał rozruch.Sprawdziłem u siebie.Powierzchnia terminala to ok. 60mm2.Powierzchnia styku pomiędzy terminalem przewodu masy a nadwoziem była rzędu kilku mm2.Otóż miejsce wokół nakrętki do której przykręca się śrubę z terminalem kabla masy u mnie było zamalowane farbą!(I to nie z powodu zakupu auta "bezwypadkowego").Obydwie strony terminala zaśniedziałe.Zdjąłem klemy, oczyściłem drobną szczotką drucianą terminale oraz klemy.To samo zrobiłem z miejscem podłączenia masy na nadwoziu usuwając z niej farbę na powierzchni ok 60mm2.Miejsce zabezpieczyłem pastą miedziową.Oczyszczony terminal przykręciłem do nadwozia.Całość pokryłem pastą miedziową - już więcej nie zaśniedzieje, dobrze łączy...i pali od strzału.;-).Można użyć preparatu Kontakt 60 zamiast smaru miedziowego.
u mnie sznajder 74ah/680a, bez zastrzezen
Przeczytałem w innym temacie, że ogólnie rozrusznik kręci dość słabo, więc może to nie akumulator, tylko rozrusznik o takiej charakterystyce ?
Wg mnie rozrusznik kręci słabo przez filtr DPF (większy opór) - wywaliłem filtr i problem znikł:)
pzdr
DPF ? ...to jakie opory byłyby dopiero przy obrotach 4000 rpm i więcej. Nie, to raczej niemożliwe.. U mnie kręci szybko i bez oporów.. jeśli tylko aku jest dobry..
U mnie akumulator duży 760A prądu rozruchowego (a może ponad 800 - zapomniałem) i kręci tak sobie. W 2.4 JTD kręcił zdecydowanie lepiej i nie wiem o co chodzi. Może gdzieś prąd gubi miałem taki numer w zafirze ale tam klemy parzyły w palce jak się dotykało.
Oryginalny był jakiś malutki myślałem, że to jego wina. Może z tą masą jeszcze popatrzę po nowym roku.
Ja miałem u siebie aku 62ah i przed wczoraj zmieniłem na nowy o takich samych parametrach, stary już nie dawał rady no i teraz jest wszystko w porządku poza jednym niuansem, po zamknięciu drzwi nie mruga już kontrolka w drzwiach a przedtem po tym jak gasło podświetlenie miejsca na kluczyk zaczynała migać ta lampka czy też dioda w drzwiach. Nie wiem o co chodzi czy dioda się spaliła czy też cały komputer się zresetował i teraz potrzeba czasu żeby wrócił do swoich ustawień!
Doładowałem akumulatorek przejeżdżając prawie 1000km wcześniej na nie doładowanym palił dobrze ale pojawiały się kontrolki ABS czy też po odpaleniu chwilę migała ta kontrolka spirala czyli chyba od świec po przejechaniu 1000km wszystko było ok nic już nie mrugało, potem autko postało dwa dni w garażu i po odpaleniu znowu miga przez chwilkę ta spirala, możliwe jest to żeby nowy akumulator 62ah przy tych temperaturach tak szybko się rozładowywał? czy gdzie indziej jest problem pogrzebany. Noszę się z zamiarem wybrania do serwisu aby sprawdzili gdzie uchodzi energia lub może alternator nie daje rady.
a co może być powodem niedogrzania świec bo jak pokonałem te 1000km zgasiłem autko po godzinie odpalałem to świece już nie mrugały tylko znowu postał dwa dni w garażu i znowu.
Jeżeli świeczki mrugają po odpaleniu to możesz mieć problem z którąś ze świec, ewentualnie coś jest poluzowane i któraś fajka na świeczce nie łączy.II sprawa.Wymieniłeś aku. więc sugeruje sprawdzić połączenie masy z nadwoziem.
jestem zielony w tej dziedzinie więc wybaczcie jak coś napisze nie tak co to jest i w jaki sposób można sprawdzić tą masę na karoserii?
Klema ujemna jest z lewej strony akumulatora.Idzie od niej przewód który przykręcony jest do karoserii.To jest właśnie masa.Odkręć od aku, odkręć od karoserii, przeczyść drobną szczotką drucianą obydwa końce przewodów.Poskręcaj wszystko dobrze i powinno śmigać.Obywda końce przykręconych przewodów pokryj smarem miedziowym żeby więcej nie zaśniedziało.To by było na tyle.