Witam kolegów,
Szukam kogoś kto by zgrał zawartość BSI z mojej Julki, a super by było jakby jeszcze był wstanie preprogramować kluczyk,
Czy ktoś może pomoże:)
Printable View
Witam kolegów,
Szukam kogoś kto by zgrał zawartość BSI z mojej Julki, a super by było jakby jeszcze był wstanie preprogramować kluczyk,
Czy ktoś może pomoże:)
- nie znam dobrej metody zgrania modułu BSI.
- nawet jak wyciągniesz moduł to musisz rozdzelićc płytki modułu aby się dostac do flasha.
- do tej pory zgrywałem zawartość BSI, ale musiałem poodpinać wszystkie moduły.
- może juz cos firmy wymysliły, usprawniły.
- zobacz tutaj chyba Tychy, może zmienili politykę cenową.
-- http://www.kocar.com.pl
- z programowaniem kluczyka to przynajmniej ja mam problemy.
jak jest wyciągniety BSI na stole to program IO Terminal odczytuje dane z flasha i eepromu procesora....
- tak , masz rację tylko zobacz jakie to ceny, a to tylko odczytanie BSI a zaprogramowanie klucza.
- moduł 2.500 + moduł BSI 1.850 zł.
- no i trzeba wyciągać BSI na stól.
--
http://sklep.atomis.com.pl/I-O%20Terminal%20Basic%20V2
--
Kolego bubu321 czy jak wyjmę BSI z auta to dużo jeszcze z rozbieraniem żeby dostać się do flasha ?
Co dokładnie tam siedzi po tym plastikiem jaki procek czym to zczytać ?
Cała zawartość BSI jest w pamięci procka czy w EEpromie ?
Planuje sobie zczytać zawartość Pamięci BSI i zamówić sobie transponder do kluczyka prekodowany na jej podstawie, a następnie zaprogramować kluczyk normalnie przy pomocy alfadiag.
No do szczęścia brakuje mi tylko zawartości mojego BSI, z wyjęciem jest chwila roboty ale zastanawiam się co mnie czeka w jego środku, wolałbym wiedzieć przed rozpoczęciem roboty .
Pozdrawiam :D
- jeśli to model 2010 (tylko w takim rozbierałem BSI) to zawartość danych BSI binarnych siedzi w eepromie 95C320, obok uprocesora.
- dalej to mamy dwie możliwości.
1. - rozbieramy BSI na czesci (BSI składa się z dwóch cześci złączonych łączówka szpilkowa, tak jak na zrzucie) i odczytujemy eeprom dowolną metodą.
2. - bez rozbierania BSI , odczytujemy eeprom poprzez dolutowane przewody, patrz zrzut.
- mam inne pytanie , gdzie zamierzasz zamówić prekodowany klucz, zgodny z zawartością eepromu ?
- bo z tym prekodowaniem klucza wg zawartości BSI są albo były problemy.
Dzięki bubu321 z takimi informacjami to nie wygląda to tak źle :)
Mam nadzieje, że w mojej julce model 2012 BSI jest takie samo.
Co do kluczyka temat ciągnę od roku z duuuużymi przerwami tzn, jak mi się przypomni :P
Ale we wrześniu minionego roku rozmawiałem z Pawłem Szczęsnym z www.autokluczserwis.pl i
stwierdził, że da rade coś takiego zrobić :)
też chetnie popatrzę, posłucham jak sprawa z dorobieniem klucza w G wygląda...
Heh...
No i jak zwykle wiatr w oczy...
Po pierwsze drugi kluczyk który mi się udało dorwać, ma bebechy z MIto płytka jest z DELphi a nie z Magnetti :(,
Po drugie rozebrałem BSI i jest inne w środku od kolegi Bubu321, układ inny, procek inny... nie mogę wogóle zlokalizować eepromu... zrobiłem fotki zamieszcze je wieczorkiem może coś doradzicie, bo ja nie jestem znawcą w tych sprawach...
Zdjęcia BSI poniżej...
Nie widze nigdzie pamięci :(
Oznaczenie na procku to MB91f465PA
Koło procka nic przypominajacego pamięć nie widze....
Ma ktoś pomysł jakiś, coś na zdjęciach zobaczy ?
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158544&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158545&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158546&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158547&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158548&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=158549&stc=1
I po problemie .
to jest BSI firmy Magneti, co jest napisane na tym eepromie...
Dzięki wielkie, jedyne co przychodziło mi do głowy, że to może być to :)
A wiecie co to za typ pamięci dokładnie, bo te symbole mi nic nie mówią...
Ale przynajmniej dostęp prosty do tego, nie trzeba rozlutowywać płytek :)
Jeżeli występuje cyfra 64 to jest eeprom 95640 .
I analogicznie 32 = 95320 .
No to BSI zgrane teraz negocjuje dorbienie elektroniki do lkuczyka.
Przyznam, że już mnie męczy temat dorbienia tego kluczyka nie potrzebnie go kiedyś drążyłem, nie spodziewałem się tylu problemów.
No ale jak się powiedziało A to i B trzeba powiedzieć teraz :/
A mam takie pytanie czy ktoś na forum z wsadu BSI jest wstanie odczytać mechanical code immo ?
- code immo to można odczytać z zawartości binarnej BSI, jeśli prawidłowo zgrano binaria, czyli 16bit , bez przestawienia starszy, młodszy bajt.
- mechanical code przynajmniej ja nie potrafię odczytać, chyba taki kod nie jest tam zapisany.
- wersja MES 2.4 ma programowanie kluczy, nie sprawdzałem jak działa ale można prześledzić programowanie kluczy w trybie emulacji.
- zobaczymy czym będzie programował mechanik.
No to kluczyk dorobiony bo roku menczarni :)
Dla potomnych...
1. Zgrywamy zawartość BSI zależy od rocznika u mnie 2012 dostęp do eeproma prosty,
2. Wysyłamy do gościa, na którego namiary dostałem wcześniej,
3. Odemnie wziął 300 za preprogramowany używany kluczyk z nowym grotem i przesyłką (kiedyś mówił 200 :/),
4. KOdujemy za pomocą AlfaOBD (ja tak zrobiłem) Kod Pin jak ktoś nie ma też odczyta w ramach tych 300 z pliku,
5. Mamy dodatkowy działajacy kluczyk :)
Jeszcze raz przypominam namiar na gościa od kluczyków.
Pawł Szczęsny z www.autokluczserwis.pl
to pogratulować, chociaż dalej nie wiemy jak to zrobił, ale jest droga przetarta... wymienił transponder, tylko jakim programem preprogramował ten nowy transponder... drzwi, bagażnik działają bez problemu ?
Wszystko działa jak powinno, drzwi, bagażnik :)
Jak prekodował transponder to jest jego wiedza, której pewnie bedzie pilnował długo.
I jeszcze AlfaOBD z kodowaniem kluczyków radzi sobie super, trwało chwile dosłownie 4 kliknięcia i kluczyki zakodowane i to przy użyciu Elma327 :)
Jeśli chodzi o takie dorobienie kluczyka obecnie to najtańsza metdoa na Julke chyba...
Mnie to ogólnie wyszło tyle co bym sobie w ASO zamówił, bo nie wiedza kosztuje, ale lubie zdobywać ją :)
Ale jak ktoś będzie chciał dorobić nowy działający kluczyk to ma tu w tym wątku dużo informacji.
@Kaszlak
- to jeszcze dla potomnych podaj menu informacyjne z BSI, aby wiedzieli przy jakim body nie będą mieć problemów.