Problem widze tylko na 3,biegu ciognie do okolo 3 tys obrotow i nagle spada do 2.5tys i dopiero po chwili docioga wyzej
Film https://www.youtube.com/watch?v=PuBN...ature=youtu.be
Printable View
Problem widze tylko na 3,biegu ciognie do okolo 3 tys obrotow i nagle spada do 2.5tys i dopiero po chwili docioga wyzej
Film https://www.youtube.com/watch?v=PuBN...ature=youtu.be
Dobrze by było jakbyś skorzystał najpierw ze słownika j.p. a później szukajki
Zazwyczaj zona sprawdza ale dzis jej niestety nie ma :) a polski mam gdzies
Jeśli tylko przeciąga to wyglada na sterownik. Jaki masz przebieg i skąd jesteś? Koszt steronika z wymianą można ogarnąć w 3k pln
A to nie jest przypadkiem efekt zapięcia Lock Up?
Wyraźnie widać, że kolega startuje z 40km/h a wskazówka opada przy ok. 60km/h, czyli z tego co ktoś tu kiedyś pisał na forum, mniej więcej przy tej prędkości się on załącza.
Muszę jutro zobaczyć jak to u mnie wygląda.
Kolo 188tys . Niemcy w polsce jestem max 2razy w roku. Co to te "lock up"
Bym byl wdzieczny za zobaczenie. To jest tylko na 3 biegu i zauwazalne pod gorke
A lock up nie jest tylko na najwyższym biegu? Kolega startuje z zapiętym trzecim biegiem z niskiej prędkości - najpierw w skrzyni rośnie ciśnienie i po nabiciu ciągnie dalej. Ja tu nie widzę nic złego, bo prędkość rośnie równomiernie.
Jak jedziesz normalnie w trybie auto 1-2-3-4 to też tak się dzieje? Nagraj filmik z przyspieszania od zera w trybie auto.
Postaram sie jutro nagrac. Znalazlem cos taliego "wrażenie ślizgania na 2 i 3 to normalne, bo lockup załącza się dopiero przy ~50 km/h, więc jeśli masz zapięty 3 bieg i jadąc 40km/h dodasz gazu, to będzie wrażenie ślizgającego sprzęgła"
W bardzo dużym uproszczeniu, do określonej prędkości automat jedzie tak jakbyś w manualu jechał na półsprzęgle po zapięciu Lockup, jest tak jakbyś całkiem puścił pedał sprzęgła w wyniku czego obroty mogą trochę opaść.
Sam mam pierwszy automat w życiu i dopiero od niedawna wiem o istnieniu takiego czegoś.
U mnie Lock up spina się równo przy 50km/h. Do 50km/h skrzynia pracuje na uślizgu przy przyspieszaniu, a powyżej spina się "na sztywno".
witam u mnie jest podobnie. tyle ze tylko w trybie automatu. dzieje sie tak jedynie na 3 biegu. wrazenie jest takie ze gdy przyspieszam wskakuje bieg trzeci dalej przyspieszam i po krotkiej chwili jakby znowu zmienil bieg (spadaja odrobine obroty) ale ciagle jest 3 bieg (wiem bo kilkukrotnie sprawdzalem zapiety bieg wlaczajac manual). natomiast jesli bawie sie w reczna zmiane biegow to wtedy taka sytuacja nie wystepuje. troche mnie to drazni bo caly czas mam wrazenie ze jednak to nie jest tylko kwestia lock up. niedlugo wybieram sie do zielonej gory na obsluge skrzyni wiec mam nadzieje rozwieje watpliwosci i sie podziele info. pozdrawiam
lock-up załącza się powyżej 45km/h.
gregmank jeśli będziesz w zielonej to się zapytaj czy można zmienić ustawienia skrzyni by lock-up załączał się przy np. 35km/h, chyba że ktoś wie czy jest taka możliwość?
Niestety Kamil z Zielonej nie ma takiej możliwości. Nie wie też nic na temat czy ASO może dokonać takiej zmiany
dziwne z tym przeciaganiem ja czegos takiego nie zaobserwowalem u siebie. Generalnie zmiana nastepuje szybciej w okolicy 2,2-2,5 rpm przy spokojnej jezdzie, do 3 ciagnie jak sie depnie mocniej lub w trybie S potrafi pociagnac powyzej.
To jest nie tyle przeciąganie co skrzynia pracuje na uślizgu do momentu spięcia się lock up ( w 1.9 przy 50km/h, nie wiem jak w 2.4 ). Od tego momentu skrzynia pracuje "na sztywno" i nie ma jakichkolwiek uślizgów przy przyspieszaniu.
oczywiscie jak bede to wypytam o wszystko co mi tylko do glowy przyjdzie pomimo tego ze kowal 78 juz widocznie taka info uzyskal.
Ja byłem na wymianie sterownika u niego. A Ty z jakiego powodu się wybierasz?
wybieram sie na wymiane oleju. mialem i mam ciagle watpliwosci z tym lock up'em (chodzi o to zapinanie 3 biegu) no i jeszcze nie podobaja mi sie szarpniecia podzas wrzucania R. moga to byc przeguby moze jeszcze co innego ale chce to sprawdzic i miec swiety spokoj. ogolnie skrzynia dziala wydaje mi sie ok tzn plynnie zmienia w gore i w dol ale ta 3 nie daje mi spokoju mimo tego co tu wyczytalem. autem chce posmigac jeszcze dlugo a jak wiekszosc lubie miec wszystko zrobione jak trzeba :)
Daj znac co z tym R bo czasem mocno szarpie.a jak zostawiasz skrzynie na P? Jak wrzucalem tylko P to potem wrzucajac na D bylo tez mocne szarpniecie. Teraz noga na hamulcu P, zaciagam reczny i dopiero puszczam pedal . Skoczyly sie szarpniecia
zostawiam tylko na P. reczny zaciagam tylko co jakis czas zeby go wogole uzyc. a jesli chodzi o szarpanie to dzieje sie tak tylko na zimnym silniku czyt. oleju w skrzyni. jak juz troche pojezdze i wszystko sie nagrzeje to wszystko wraca do normy. jak go kupowalem to zauwazylem to szarpanie gdy kumpel zmienial biegi a ja stalem przed otwarta maska. troche mnie to przerazilo bo caly silnik sie ruszal ale wyczailem tez wtdey ze poduszka pod skrzynia jest walnieta i zrzucilem to na poduche. po zakupie wymienilem poduche jednak to nie zmienilo nic. gdzies wyczytalalem ze to normalne jakis mechanik tez mi tak powiedzial ale mnie to wkurza i moim zdaniem tak byc nie powinno.
a i jeszcze jedna sprawa. mi szarpie tylko gdy wrzucam R jesli od razu daje na D to nawet nie wyczuwam zalaczenia biegu.
To raczej nie jest normalne że mocno szarpie. Wydaje mi się że takie szarpniecia przy zmianie z P na D lub R to moze być kosz C1. Ale najlepiej dopytaj Kamila. Lekkie,ledwo wyczuwalne załączenie jest ok ale bez szarpnięć i uderzeń.
rozumie ze kosz c1 nie laczy sie jednoczesnie z wymiana sterownika? moze to glupie pytanie ale generalnie chce sie przyszykowac na czekajace mnie koszty bo nie chcialbym sie zdziwic. wiem ze wymiana sterownika to ok 3 tys plus olej to i tak pewnie kolo 4 sie zakreci a sam kosz ile moze kosztowac?
dobra sam sobie doczytalem. oczywiscie ze kosza nie trzeba wymieniac razem ze sterownikiem (jesli ten jest ok) a koszt wymiany C1 to ok. 2 tys z robota i olejem.
dopisalem zeby ktos inny zainteresowany nie musial szukac. pozdrawiam
U Kamila w ZG koszt wymiany kosza C1 (robocizna ,części ) coś około 1800-2000pln, sterownik nowy z wymianą olejem itd. 2900.
Ja jestem również po rozmowie z Kamilem z ZG, bo wybieram się do niego w drugiej połowie kwietnia lub początkiem maja na wymianę sterownika. Z usterek i objawów najbardziej typowych jak z nim rozmawiał to przedstawił mi to tak:
Sterownik (koszt 2900zł):
-szarpnięcia przy zmianie z 2 na 3 (lub 3 na 4) nasilające się wraz ze wzrostem temperatury oleju
-szarpnięcia przy wrzucaniu R i wyrzucaniu z R na P również nasilające się wraz ze wzrostem temperatury oleju
Kosz C1 (koszt 1800zł):
-szarpnięcia przy redukcji z 5 na 4 (lub z 6 na 5 - nie pamiętam dokładnie)
-opóźnienie i szarpnięcie przy załączaniu D
U mnie objawy pasują idealnie do wyrobionych elektrozaworów w sterowniku. Przy przejściu z 2 na 3, co którąś zmianę lekko szarpie i im bardziej rozgrzany olej tym częściej się to pojawia. Przy wrzucaniu R na nierozgrzanym oleju nie mam żadnych szarpnięć. Po przejechaniu kilkudziesięciu km w korkach jest odczuwalne szarpnięcie przy załączaniu R i przełączaniu z R na P. Przy włączeniu D nie mam żadnych szarpnięć, tylko uczucie załączania biegu.
Po tej rozmowie ustaliliśmy z Kamilem, że trzeba będzie u mnie wymienić sterownik i zalecił mi wymianę statyczną oleju teraz, żeby trochę pochodziła na świeższym oleju zanim do niego przyjadę. Wymiana nic nie poprawiła, a raczej bym powiedział, że odrobinę pogorszyła pracę skrzyni. Na koniec rozmowy Kamil mnie zapytał jaki przebieg ma samochód. Jak podałem, że niecałe 240 000km to dodał żartobliwie, że to już pora na zrobienie całej skrzyni :)
Tomekkk a orientowales sie moze ile zajmuje to czasu. zostawiasz auto z rana i odbierasz po paru godzinach czy raczej na pare dni sie pozbywasz auta?
Jako, że ja będe jechał do niego z Warszawy to było to jedno z pierwszych pytań, które zadałem. Wymiana sterownika wygląda tak, że przyjeżdża się do niego rano (ok 8-9) i po południu auto jest gotowe (Kamil rezerwuje cały dzień na jedno auto wtedy). Można być przy naprawie albo wybrać się na kilkugodzinny spacer. Nie wiem jak jest w przypadku naprawy kosza C1, ale z tego co czytałem na forum Vectry to również naprawiał to chyba w jeden dzień.
Wymiana sterownika trwa 5-6h, i tyle to mu zajmuje. Nie trzeba wyciągać skrzyni. Co do kosza c1 nie wiem nie pytałem. Kapitalka skrzyni to coś około 4800, i dwa dni roboty.
to by bylo ok. ja co prawda mam 120 km do niego ale pozostawienie auta na noc jest i tak troche "niezreczne":) dzieki za info
Wiesz co on ma tam namiary na jakieś hotele. Możesz przenocować w ZG.