Czy ma jaki kol wiek sens zakupu sprzęgła bez koła dwu-masowego na dodatek używanego.
Wydatki mnie ostatnio zjadły i dlatego takie pytanie.
Ponoć dwu-mas ok ale jak to sprawdzić przed oddaniem do mechanika ?
Printable View
Czy ma jaki kol wiek sens zakupu sprzęgła bez koła dwu-masowego na dodatek używanego.
Wydatki mnie ostatnio zjadły i dlatego takie pytanie.
Ponoć dwu-mas ok ale jak to sprawdzić przed oddaniem do mechanika ?
Tarcze i docisk mimo wszystko przydało by się mieć nową ;)
Najlepiej wszystko mieć nowe :) Mówisz o sprawdzeniu używanego przez zakupem czy tego które jest teraz w aucie ?
Mówisz o sprawdzeniu używanego przez zakupem czy tego które jest teraz w aucie ?[/QUOTE]
które jest obecnie w moim
Tak naprawdę zużyte koło koło dwumasowe można poznać po takim metalicznym dzwonieniu przy gaszeniu lub odpalaniu, możesz czuć przenoszące się drgania lub szarpanie przy zmianie biegów ? Jeżeli tego nie czujesz to zaciąg ręczny i gwałtownie puszczaj sprzęgło...zobaczysz czy będzie jakiś niepokojący dźwięk...tylko pamietaj ,że to nie jest dla niego zdrowe :D
Ja ostatnio chciałem zaoszczędzić i dałem sprzęgło i dwumas do regeneracji. Przez tydzień było nawet dobrze :) Teraz mam już nowy komplet sprzęgło + dwumas i czekam na wymianę.
Jeśli masz zamiar dalej jeździć tym autem to trochę się przemęcz, uzbieraj kasy i kup wszystko nowe(sprzegło, dwumas i wysprzęglik).
Każde inne rozwiązanie jest chwilowe a sama robocizna to ~500zł.
Też zwróć uwagę aby był to zestaw NOWY a nie regenerowany i sprzedawany jako nowy ;) Na allegro różnie to bywa!
a w jakich wypadkach należy wymienić tylko sprzęgło
Oszczędny 2 razy płaci, gdyby to było chwila zmienić to moim zdaniem można się bawić, ale akurat wymiana sprzęgła/dwumasy to poważniejsza operacja i ja bym się nie bawił w półśrodki.
jakie są objawy zużytego sprzęgła a jaki 2-masó
zużyte sprzęgło - dodajesz gazu i się ślizga (najczęściej: wzrastają obroty, prędkość nie, potem obroty spadają i dopiero idzie prędkość), do tego ciężko chodzi pedał ale to nie jest wyznacznik.
Objawy zużytej dwumasy: metaliczne stuki na niskich obrotach (np. dodajesz gazu, puszczasz, przy spadku obrotów usłyszysz takie metaliczne stuki właśnie), najlepiej rozpędź się do ok. 40-50 km/h, wrzuć 5-6 bieg tak by utrzymywać silnik na możliwie najniższych obrotach żeby nie zgasł i wtedy usłyszysz takie miarowe stuki jak otworzysz okno.
Co do wymiany samego sprzęgła - ja bym się w to nie bawił, wymiana jest droga, niedługo potem będziesz płacił ponownie za wymianę dwumasy, a w najgorszym wypadku luźna dwumasa zajedzie Ci nowe sprzęgło. Dodatkowo, poprawcie mnie jeśli się mylę, nowe sprzęgło może przyspieszyć śmierć starej dwumasy.
Jest pare teori jedni gadają ze kpl sie zmienia inni ze dwumasa dobra to mozna zostawic,ja mam podobno samo sprzegło zmienione tylko 11 tys jak gt km narobiło i cisza
khad ma racje...lepiej wymienić już wszystko. Po co robić coś 2x ? Oczywiście możesz zostawić stary dwumas ale on też kiedyś pewnie padnie i będziesz płacił za wymiane drugi raz (w najlepszym wypadku) A tak będziesz miał święty spokój ;)
no tak odrazu i juz ale koledze o kase chwilowo chodzi
Ja wymieniłem w swojej 156 1.9 jtd 16v samo sprzęgło. Dwumasa nie dawała żadnych oznak zużycia, sprawdzałem na kilka sposobów. Od tamtej pory przejechałem ponad 30tys kilometrów i nadal bez jakichkolwiek zarzutów, tyle że dbam o dwumase, unikam niskich obrotów itp. Jeżeli będę jeszcze wymieniał sprzęgło zanim zmienię auto na nowsza wloszke to wtedy kupie tez i dwumase.
unikanie niskich obrotów, tzn. jakich? Poniżej 1500?
Tak, 1500 to absolutnie najniższa granicą obrotów jakich używam,przy spokojnej jeździe. Nie daje gazu w podłogę mając te 1500, od tego są wyższe obroty
zakres od 1000 do 4500 masz po to, żeby go używać przecież.
Chcesz to używaj, jazda z tak niskimi obrotami to nie jazda, Pozatym ktoś rozgarniety dostrzeże ze poniżej 1500 to mordęka dla silnika
Zacząłem ten temat, bo mam podejrzenie że pada mi sprzęgło. W moim aucie mogę zaobserwować takie dolegliwości jak:
1. spadek mocy zamulenie
2. wibracje na jałowym, drżenie kierownicy całej budy
3. wibracje podczas ruszania dość wyczuwalne, jeśli jednak wkręcę na 1000 obr. przy ruszaniu z 1 wibracje znikają
4. podczas postoju na luzie, jak depnę pedał gazu to gdy obroty spadają do optymalnych ( 850 ) czuć lekkie zatrzęsienie
5. podczas zmian biegów słychać lekkie stuknięcie
6. gdy dam ponad 2000 obr. to chyba w okolicy intercoolera słychać świst
Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie co może być, ja mam wrażenie dwóch usterek ale nie chce nic sugerować czekam na wasze zdanie.
Dodam że mechanik nasłuchiwał i wyklucz 2-mase, egr u mnie zaślepiony wtryski sprawdzane.
Świszczy Ci z IC i zamula? Jak dla mnie pkt. 6 wyjaśnia pkt. 1 ;P
Sprawdź szczelność układu dolotowego, może nie dostaje powietrza tyle ile powinien i stąd ten brak mocy.
Co do wibracji mogą to być poduszki silnika.
2 z 5 tez powiązana.. sprawdź poduszkę pod skrzynią biegów.
1.dziś zauważyłem że jak depnę i gwałtownie puszcze gaz to słychać stuknięcie morze jakiś luz co to może być (może właśnie tak odzywa sie 2-mas)
2. Nie wspominałem by nie sugerować, wymieniałem poduszki na nowe impergom na początku było lepiej ale lekkie wibracje były na budzie teraz jest jak na starych poduszkach
Imprergom to gowno. Dlatego znow wibruje. Kup ori
Wibracje ba zejsciu to raczej skonczona totalnie dwumasa.
Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy ;)
a gdzie moge zamowic orginaly
Tani fiat na allegro albo w kazdym ASO
Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy ;)
a jest gdzieś jakiś instruktaż jak to samemu wymienić, czy lepiej oddać mechanikowi
po wymianie dolnej poduszki skrzyni, zawsze regulujemy ustawienie drążka przy rozrządzie.
pzd.
reakcyjny:)
Czy ktoś może mi podać konkretne linki do oryginalnych poduszek bo ja nie potrafi znaleźć
Witam, podepnę się pod wątek. Jestem przed wymianą dwumasy, sprzęgłą- słowem kompletu. Moje pytanie dotyczy uszczelniaczy które należy przy okazji zrzucenia skrzyni wymienić. dostałem cośtakiego:
https://www.autoczescivaldi.pl/parts...5763~2COR.aspx
Czy oprócz tego uszczelniacza wymieniamy jakieś inne simeringi, uszczelki?
dziękuję za pomoc.