Wyjmował ktos kiedys skrzynie w Q4? Jesli tak to prosze napisac jak to było robione.
Printable View
Wyjmował ktos kiedys skrzynie w Q4? Jesli tak to prosze napisac jak to było robione.
Należy podwiesić silnik, zdemontować ramę przedniego zawieszenia (wózek) poodkręcać wszystko i wyciągnąć skrzynię.... Ciężka robota w każdej 3.0 24V a w Q4 to jest przerąbane...
niekoniecznie, dlaczego chcesz odkręcać ramę/wózek ect ?
Pytanie nr 1 - o co konkretnie chodzi koledze od skrzyni?
z założenia, wystarczy podeprzeć lub powiesić silnik(przy czym to pierwsze jest wygodniejsze) , odkręcasz poduchę, śruby od bloku,sterowanie,wał i zsuwasz, BTW przede wszystkim to na dzień dobry trzeba wejść pod auto, i zobaczyć bo żaden opis nie odpowie na wszystkie pytania.
W skrócie, wyjąć skrzynię nie jest trudno ale wiesz kolego wypada trochę sprecyzować pytanie...
Paweł, Maciek ma racje. Jest to dość skomplikowane. W Q4 skrzynia biegów jest tak naprawdę niewiele mniejsza od silnika i niestety trzeba wyjąć jedno i drugie naraz i to dołem bo inaczej nie da rady. Wiem bo przerabiałem to.
A co kolego, wymiana sprzęgła?
Zdaniem instrukcji fabrycznej i z mojego doświadczenia, należy wyciągać wózek i to w każdej 164. Chodzi przede wszytkim o ryzyko powstania uszkodzeń, przy "szrpaniu" się ze skrzynią. Szczerze powiem że nie wiem czy da się wogóle wyciągnąć skrzynię w 164 bez odkręcania wózka, nigdy tego nie próbowałem. A nie próbowałem dlatego, że osobiścię wolę odkręcić parę śrub więcej i wykonać naprawę szybciej, niż "kombinować". Trochę z innej beczki, ale na temat, ostatnio remontowałem skrzynię w 146 Boxer, tam też należy zdemontować wózek. Ktoś poprzednio stwierdził że nia ma potrzeby i zdemolował podłogę nad skrzynią, zgiął uszy na wózku, służące za mocowanie poduszek skrzyni, pozagniatał przewody hamulcowe i paliwowe, powyszczerbiał obudowę skrzyni (szkoda pisać co jeszcze).
Wydaje mi sie ze mam zużyte łozysko od wałka sprzegłowego i niestety mam zuzyty synchronizator 3 biegu.
A z tego co ja wiem to wprawieni w 164 ludzie wyjmują kolumne bez ściągania trawersy. Podobnie w Kappie widziałem jak facet na osiedlowym parkingu wyjął skrzynię- trawersy nie rozkręcał.
Dokładnie tak jak napisał maciek_czer. Niestety w Q4 jest inaczej niż w pozostałych modelach, w tym także QV i tak jak koledzy napisali powyżej nie jest tak łatwo.Potwierdzam, że najlepszym rozwiązaniem jest porozpinanie wszystkiego włącznie z wózkiem i wyjęcie zespołu napędowego, by niczego nie pourywać, poobcierać, poszarpać itp. Przerabiałem temat u siebie podczas wymiany sprzęgła. Jest trochę więcej roboty, ale zdecydowanie jest to najlepszy sposób.
Synchronizator 3-go biegu to chyba częsta usterka w tych skrzyniach. Mam ten sam problem, ale jak na razie "trójkę" wrzucam spokojnie i jest git.
Problem z synchronizatorem mam od dłuższego czasu nie zabierałbym sie za to ale obawiam sie zeby nie rozpadło sie to łozysko takze wole dmuchac na zimne
Kontynuując temat - czy da się wyjąć samą skrzynię bez wyjmowania silnika? Jak odłączyc sanki od maglownicy?
da sie. odkrecaz zawieszenie przednie(półoś i wyjmujesz mcpersona. luzujesz sanki rozpinasz skrzynie i rozkrecasz lekko przewody od abs-u do góry i wyciagasz skrzynie przekrecajac przeciwnie do wskazóewk zegara przez nadkole -aaaa.
odkrec poduszke skrzyni- 2.5 H roboty w domowych warunkach!
Kolega wypowiada się na podstawie własnego doświadczenia czy po prostu usłyszał lub przeczytał gdzieś o tak prostym wyjmowaniu skrzyni biegów w Q4. Co z wałem napędowym i układem wydechowym jeśli poluzujemy sanki i nie podwiesimy w jakiś sposób silnika to może on opaść gdyż będzie się on trzymał tylko na górnej łapie. Dlatego też proszę o wypowiedzi osoby zaznajomione z tematem które będą mogły przedstawić sprawę od początku do końca uwzględniając poszczególne kroki gdyż z mojego doświadczenia wynika, że nie jest to wcale takie proste i szybkie do wykonania.
W Q4 nie da się tak wyciągnąć skrzyni. Trzeba podwiesić silnik, i ZDEMONTOWAĆ cały wózek. Krok po kroku ciężko to opisać, gdyż nigdy się nad tym nie zastanawiam. Najprościej jest zdemontować wózek razem z silnikiem skrzynią i zawiechą, ale to wymaga posiadania podnośnika 2 - kolumnowego. Na dokładny opis nie ma tu miejsca :) . Generalnie w Q4 chodzi o zdemontowanie wózka, odłączenie wału i spokojne odłączenie silnika od skrzyni. Reszta to efekt logicznego myślenia :D
W zwykłym V6 są metody "na cwaniaka" które umożliwiają wyjęcie skrzyni bez demontażu wózka, chociaż nie polecam tego ze względu na możliwość urwania paru przewodów hamulcowych itp.
Tak właśnie myślałem, że nie da się wyjąć samej skrzyni biegów ale chciałem się upewnić. Osobiście rozważam możliwość opuszczenia całego układ tak żeby oparł się on o krawędź kanału co da mi jakieś dodatkowe 15 cm i wtedy odkręcić skrzynie.
Ja wózek popuszczałem i pompe ABS -przewody w góre i po demontazu zawieszenia jest miejsce na wyjecie . mnie sie tak usało. jesli ktos dysponuje zapleczem warsztatowym to ma inne mozliwosci- ja pisze o sposobie domowym.