Mam pytanko, czy w 1.6 ts można wykonac chip tuning??
Pozdrawiam
Printable View
Mam pytanko, czy w 1.6 ts można wykonac chip tuning??
Pozdrawiam
Pewnie jak byś pojechał do speców to może coś by pogrzebali w mapach silnika, ale po co 120KM to za mało? Mam nadzieje że twoje pytanie nie jest spowodowane pseudo chip'ami na allegro.
Możliwy jest chip nawet w silniku wolnossącym, ale jest to nie opłacalne. Swego czasu mieliśmy Fiata Ritmo 1,6 dohc na wtrysku i po zmianie silnika bardzo nie równo chodził. Wtedy tata podjechał chyba do goduli w krakowie to powiedział, że jest to możliwe, koszt 3000zł, dodatkowa moc max 5 km, ale gwarancji, że będzie chodzić równo nie daje.
jesli chcesz tylko zwiekszyc dawke podawanego paliwa to oczywiscie jest to mozliwe,(opornik 0,20zl).zmiana czasu wtrysku itd bez zmian w rozrzadzie niby co ma dac?
A ja uważam inaczej sam założyłem chipa 4 lata temu i dodał mi tyle ile firma podała czyli 10 koni mechanicznych , oczywiście chip renomowanej firmy a nie jakaś podróba przygotowany tylko konkretnie pod twój silnik. Podaje przykład firmy która się tym zajmuje , której chip właśnie ja posiadam , znajdź tam swój silnik i zobacz wykresy mocy i momentu obrotowego to się przekonasz sam , oczywiście na wszystko jest gwarancja pozdrawiam.
http://www.squadra-tuning.com/
"Chipowanie" i tak już wysilonego silnika 1,6 nie będzie miało raczej efektu zbyt odczuwalnego a jedynie zwiększy i tak już duże zapotrzebowanie na benzynę. Zresztą zmiana mocy rzędu 5-10 KM to prawie margines błędu pomiarowego i niejednokrotnie różne pomiary mocy dokonywane np na zimniejszym dolocie powietrza lub z inną liczbą oktanową benzyny dają taką różnicę. Poza tym T.S. osiąga moc maksymalną powyżej 6000 obr więc pewnie byś różnicy w KM sam nie odczuł zbytnio. Moment obrotowy natomiast w tych silnikach jest niestety z racji ich charakterystyki raczej mało rewelacyjny i żeby to zmienić trzeba by coś ingerować w silniku.
Więc może lepiej zmienić filtr, sprawdzić wariator i inne tym podobne przepływomierze a jakieś konie mechaniczne zawsze się znajdą...
zamiast Chipa proponuje obróbkę głowicy, kolektory, mocniejsze wtryski wydajniesza pompe, kpl wydech, inne wałki rozrzadu itd a nie wydawanie kilku tys na te 5-10KM bo to bez sensu, chyba ze chcesz zaszalec i uturbic (a to na pewno da wiecej niz chip) swoja belle ale przygotuj sie na wydatek 7-10tys? sam dobry intercooler sportowy to jakies tyś
najlepszym rozwiazaniem bedzie zakup silnika mocniejszego :) tak wyjdzie Ci najtaniej - wierz mi bo sam chcialem kiedys podnosic moc ale skonczylo to sie zakupem nowego samoch :)
od kiedy chip zwiększa spalanie ? Przynajmniej ja nie odczułem tego. Skąd takie wnioski ? chipowałem 2 auta i nigdy nie odczułem znacznego wzrostu spalania , liczba oktanowa benzyny nie dodaje koni za darmo :) na pewno nie 5-10 koni tym bardziej w seryjnym samochodzie.
Oczywiście że odczujesz różnice w przyspieszeniu auta inaczej tego typu chipy nie miały by bytu istnienia, nikt by ich nie kupował a produkcja mijała by się z celem. Widzę, że niektórzy wypisują swoje opinie na przypuszczeniach a nie na faktach.
Wałki sportowe , kolektory i tym podobne modyfikacje dają więcej koni mechanicznych i więcej momentu obrotowego , ale kosztują zbyt dużo jak na budżet przeciętnego posiadacza czterech kółek, także takie porównania po prostu nie da się przyjąć , a wymiana silnika na mocniejszy jest dobrym rozwiązaniem ale koszt tez jest wysoki.
W moim przypadku osiągi poprawiły się znacznie moc jaką uzyskałem z silnika 1.8 T.S to około 141 koni to prawie tyle co 2.0 T.S. (144) i wyniki jest taki, że takie 2.0 T.S. nie ma szans ani w spalaniu ani w przyspieszeniu , moce są prawie identyczne ale krzywa momentu obrotowego i jego wartość w 1.8 T.S. + chip jest znacznie równo miernie rozłożona , osiąga szybciej swe maksimum, silnik ciągnie ze znacznie niższych obrotów , wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, więc nie wiem jak można pisać, ze chipy nic nie dają , ale każdy ma różną opinie na ten temat która ja szanuje :D więc pozdrawiam
masz to potwierdzone wydrukiem z hamowni?
"chip" w silniku wolnossącym nic nie daje, jest to zwykłe naciąganie na kase wg mnie, zmiana oprogramowania w silnikach doładowanych ma sens, bo polega na zwiększeniu ciśnienia doładowania, a w wolnossącym co chcesz zmienić?
silniki wolnossące inaczej sie przerabia, niz doładowane, jesli zmienisz wałki rozrządu, zrobisz polerowanie głowicy, zmiana kolektora, filtr stożkowy, zmieniony wydech to wtedy uzyskasz efekt, a nie przez pseudo zmiane oprogramowania silnika.
modyfikacje kosztują, a chip w t.s.ie to tylko iluzja i polepszenie co najwyżej samopoczucia własciciela
jak dla mnie to jest to taka sama modyfikacja jak nałozenie na tłumik chromowanej koncówki wydechu, od tego szybciej nie pojedziesz :)
o kurcze to teraz dałeś czadu :D i jeszcze masz napis że twoja alfa została za chipowana w znanej firmie V-TECH. Jak chcesz uzyskać fachowych informacji na temat chipowania samochodów bez turbodoładowania to zapytaj właśnie tam gdzie założyłeś chipa to ci wyjaśnią że chipowanie wolnossących silników ma sens i jest opłacalne , albo wejdź na ich stronę
Co to jest chip i dlaczego jest to możliwe? | V-tech Tuning
a twoje porównanie z tą końcówką to przemilczę ... żal to było złośliwe ale nie będę odpisywał. Pozdrawiam
Miałem hamowany samochód parę lat temu więc wiem, lecz nie jestem kolekcjonerem nie zbieram kartek papieru , ale na hamownie specjalnie pojadę tylko poczekaj niech troszkę czasu znajdę i pogody bo na razie zima u mnie ci udowodnię że moc się zwiększyła :D Pozdrawiam[COLOR="Silver"]
chętnie to zobaczę :)
to ze v-tech proponuje chipowanie wolnossących nie znaczy to ze daje to jakis efekt który odczujesz, cytat:Możesz go wzmocnić nawet o ok. 10% momentu obrotowego i mocy, co to znaczy czyli ze moze przybędzie 1km a moze 8km :) hamując auto mozna uzyskać rózne wyniki w tym zakresie bez modyfikacji, jak dla mnie jest to śmieszne, ale kazdy wydaje pieniądze na co ma ochote, ja bede sie upierał ze to nie ma sensu
Na filtrach sportowych tez pisza ze do 10% moze wzrosnąć moc :)
Lepiej te pieniądze zaoszczedzic i nazbierac na dobrą zawieche niz iluzoryczne dodatkowe kilka km.
Zresztą popytaj w firmach które zajmują sie modyfikacjami slinków, np do rajdów, wyscigów.
---------- Post dodany o godzinie 11:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:41 ----------
no jasne, tyle ze ja mam silnik z turbiną
a jak miałem wolnossący to pojechałem do Chojanackiego który zęby zjadł na silnikach wolnossacych, a nie do V-techu który sie specjalizuje w silnikach z turbo.
Jeszcze dodam, że nie jestem laikiem w tym temacie siedzę w sprawach tuningu dobrych parę latek także , mówienie mi że ECU nie da się modyfikować w samochodach wolnossących jest troszkę mało mało profesjonalne i świadczy o braku podstawowych wiadomości :D
Chce jeszcze udowodnić że te "lepsze modyfikacje" co są wymieniane czyli na przykład sportowe wałki nie mają racji bytu bez nowego oprogramowania ECU ! Chip tuning to jest podstawa rozwoju wyższych mocy w aucie PODSTAWA !! wszystko trzeba zgrać nawet wolnossący silnik.
Pisząc takie rzeczy że to jest kicha dajesz świadectwo swojej wiedzy i eliminujesz takie firmy jak autodelta czy madeno racing (której mało kto zna) itp. które 50 lat zajmują się tuningiem mechanicznym różnych aut a ty ich porównałeś do TESCO ?? , jak ja nie wiem to się nie wypowiadam , lecz w tym temacie troszkę wiem i DUŻO WIDZIAŁEM.
Wszystkie fora na świecie miłośników zrzeszających polecają chip tuning do każdego rodzaju silnika, tylko u nas się go karci nie wiem dlaczego i za co , czyli wychodzi że tylko ty masz racje a cały świat ludzi co się naprawdę znają dają si nabierać takim słabym firmom tescowym jak Autodelta haaha
Alfa 155
Tak piszą na całym świecie znawcy a ty mówisz że to lipa :
To fit performance camshaft it is obligatory to modify the electronics parameters. To o tych wałeczkach sportowych które kosztują 800 Euro i mało dają bez modyfikacji ECU.
The camshaft plays an important role in increasing the performance of an engine and must be picked based upon its technical specifications and other tuning factors of the engine and only the tuner can evaluate the real power increase attainable by remaping ECU.
Mogę tak w nieskończoność udowadniać poszperaj w internecie i zobacz poczytaj , potem pojedz do jakieś dobrej firmy i spytaj się , nikt ci nie powie ze to lipa Pozdrawiam i nie ma co się kłucić bo to nie ma sensu :D
---------- Post dodany o godzinie 12:47 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:19 ----------
Do Chojnackiego też jeździłem i uwierz mi jak by zobaczył te posty to by się zaśmiał bo próbujesz zaprzeczyć czemuś co jest potwierdzone i dobrze zakorzenione w świecie tuningu.
Tak moc wzrośnie o ok. 10 % matematyka się kłania " czyli 1km " jak napisałeś to było po złości ile byś koni nie miał to wyjdzie przyrostu około 10 % przykład 120kM to około 12 koni a nie 1km ?? !! jak ty to obliczyłeś jestem ciekaw. Zawsze jest plus minus zależy od stanu faktycznego samochodu i jednostki sterującej. Więc może być 8 koni a może być 12 koni, to są wahania a nie 1koń .
Słuchaj masz własną opinie rozumiem , ale nie pisz że to nic nie daje bo z tym to się nikt nie zgodzi . Pozdrawiam :)
i założyłeś uniwersalnego chipa z półki zamiast jechać na indywidualne strojenie?
ta zmiana to tylko i wyłącznie na samym chipie? bez żadnego wydechu i dolotu? masz wykres z przed i po chipie? (nie traktuj moich pytań jako niedowierzanie, to po prostu czysta ciekawość)
Kilka lat temu było głośno o przypadku niejakiego Artura U. i jego przygód 164 qv 24v + chip squadra tunning. Z 230 koni przed chipem, zostało o ile dobrze pamiętam 229 po zamontowaniu :)
to nie jest chip uniwersalny nie podchodzi do innego rodzaju silnika.
jest konkretnie zrobiony pod 1.8 T.S. 8V co lepsze pod konkretną wersje tego silnika czyli wersje sport jakie występowały w Alfie Romeo 155 1.8 T.S. Formula czyli 93kW 126 koni , konkretnie pod ten silnik więc raczej ten chip nie jest uniwersalny.
Słuchaj a ten kolega z tej Alfy 164 QV hamował samochód przed założeniem chipa ?? bo może ten chip dał konie tylko silnik seryjnie mógł nie trzymać serii i wtedy mamy odpowiedź , a i jeszcze sprawa tego typu może być jestem ciekawy czy kupił ten chip w autoryzowanym sklepie SQUADRA a takiego nie ma u nas , czy kupił z allegro czy od kogoś na przykład wyjęty z innego samochodu , to tez może dużo zmienić bo występowały podróbki albo mógł być zepsuty ! Ja kupiłem od producenta z instrukcją montażu i gwarancją. Wiesz zakładałem to 4 lata temu do Alfy więc trochę czasu minęło , więc pojade na hamownie z własnej ciekawości bo wcześniej był hamowany lecz tylko po zmianie chipa i moc wynosiła tak jak napisałem we wcześniejszym poscie , wykresu nie mam pisałem nie było to dla mnie jakąś dumą i nie wywiesiłem sobie tego w ramkach w pokoju bo to nie jest jakieś osiągnięcie więc poszukam ale wątpię ze mam jeszcze ale pojadę. Troszkę dużo przebiegu zrobiłem zobaczymy jak to się ma do lat eksploatacji sam jestem ciekaw.
Nie neguje może sam chip dużo nie daje ale niech mi ktoś nie pisze że nic i jest brak odczucia bo mówię to nie pierwsze auto po chipie którym jeżdżę i nie od dzisiaj interesuje się takimi tematami i znam ludzi którzy naprawdę pracują przy zwiększaniu mocy i modyfikacja ECU jest podstawą do dalszych modyfikacji. Oczywiście to jest moje zdanie mam szacunek do wszystkich alfisti Pozdrawiam :D
Aha posiadam jeszcze wkładkę K&N i wydech Sportowy zamiast kata Supersprinta i końcowy Sebringa wszystko kupowałem nowe za gigantyczne ceny , większość części jakie modyfikowałem kupiłem tu ponieważ od dawna należę do Alfisti.net
http://shop.alfisti.net/index.php?language=en
Pozdrawiammmm :D
no tak, nie zauwazyłem ze masz 120km, to fakt, zakładając ze masz szczescie, bedziesz mial do 12km wiecej, a czy to bedzie 1 czy 5 czy 12 to tego nikt nie wie, szkoda ze nie masz wykresów
a gdzie napisalem ze sie nie da? jasne ze sie da, tyle ze nic z tego nie bedzie
a jasne ze trzeba, tylko trzeba miec co zgrywac, a samym softem nic nie uzyskasz
gratuluje :) tez co nieco wiem, widac kazdy swoją wiedze w inny sposób wykorzystuje
mam jeszcze pytanie, czy jestes w stanie zauwazyc w takim samochodzie wzrost mocy o 10km?
to jest chip uniwersalny, pod każdy taki silnik, a silniki tego samego rodzaju mogą się różnić :)
w ciągu 3 godzin zrobili pomiary bez i z. Kupowany przez stronę Squadry.
no ale to skąd pewność ze te przyrosty to po chipie a nie np gifty od fabryki? bo ja znam 4 (z 6 które widziałem hamowane na własne oczy) wolnossące alfy (2xv6 i 2xts), mierzone na hamowni obciążeniowej, niemalże stockowe (bo końcowy supersprint to przecież żadna przeróbka) hojnie obdarzone przez fabrykę.
ale po co za gigantyczne ceny? :) sklep na alfisti net zawsze był najdroższy :)
uoo, należysz do sklepu? :D
marekm ja pisze poważnie a ty łapiesz mnie za słówka jak małe dziecko , masz inne zdanie ja tego nie neguje tylko ty jesteś 1 % tych ludzi którzy są na nie i tu jest ta różnica , nie będę się w dawał w rozmowę jak ktoś sobie żartuje . Pozdrawiam :D
tak należę do sklepu bahahahahahah :D
Oktanowość benzyny ma duży wpływ na jego osiągi a twierdząc, że nie ma to znaczenie jakoś zaprzeczasz swojej rzekomej wiedzy na ten temat. Niektóre silniki mają gorsze wyniki z hamowni na PB98 niż na PB95 i różnica czasem jest nawet rzędu 5-8 KM, oraz często w druga stronę na paliwie o liczbie oktan około 100 z dodatkami zwiększającymi jego sprawność i zarazem moc silnika. W razie potrzeb poczytaj sobie fachowe opinie, bo ja pewnie Cię nie przekonam.
Poza tym może mi w takim razie wytłumaczysz skąd niby te dodatkowe konie się u Ciebie biorą? Czy nie jest logiczne że samą optymalizacją soft'u nie da się z powietrza 15 KM wydobyć? Nie masz w silniku wolnossącym np zmiany ciśnienia turbiny, a przecież dawka dozowanego paliwa i powietrza zazwyczaj ulega zmianie podobnie jak i wyprzedzenie zapłonu. Jeśli już się powoływałeś na V-tech to wiedz, że oni sami nie gwarantują spalania na poziomie sprzed modyfikacji.
Jednocześnie nie twierdzę, że nie można silnikowi wolnossącemu zafundować przyrostu mocy, ale jest to często mocno nieopłacalne a efekt rzędu 5%- 10% dodatkowej mocy jest raczej subiektywnym odczuciem.
Zresztą pytanie było o silnik 1,6 T.S. 16 V więc nie bardzo ma się to do Twojego przypadku.
belfer spokojnie napisałem swoje odczucia i to co wiem , nie wiem przecież wszystkiego po to jest forum aby dzielić się wiedzą a nie obrzucać , nie wiedziałem że oktany mają taki wpływ tym bardziej przy seryjnym aucie co innego przy modyfikowanym, bo że błąd pomiarowy występuje to każdy wie , tym bardziej auta hamowane które widziałem nie jeździły na pb 95 sam takiej nie zalałem nigdy więc nie wiem przyznaje racje tobie okey nie bijcie mnie hehe :D oczywiście Pozdrawiam
Ja chociażby z racji zawodu jestem "mocno" spokojny, ale nie lubię wielkich rozmów o czymś co nie jest warte świeczki.
Moim skromnym zdaniem chip w benzynie bez turbiny jest możliwy owszem, tylko trzeba sobie zadać pytanie po co? Nie jest to adekwatne do ceny jaką niektórzy za to sobie każą płacić i niejednokrotnie przynosi rozczarowanie. Napisałem przedtem co o tym myślę w formie porady dla osoby mającej się nosić z takim zamiarem, a nie żeby się z kimś kłócić. Natomiast nie lubię pouczać gdy czegoś nie wiem do końca lub tego nie zaznałem osobiście.
Ty twierdzisz, że masz efekty więc widocznie udało ci się, lecz nie jest to niestety reguła w tym przypadku. Mój JTD też ma "wirusa" i obecnie legitymuje się większą mocą o 23 KM i ma prawie 40 Nm więcej momentu. Można było zrobić więcej innym softem i większą ingerencją w inne parametry, ale jestem świadomy, że nie mam nowego silnika i nikt na dobrą sprawę nie wie co w nim siedzi... Skoro delikatnymi zmianami dało się uzyskać zauważalną różnicę w mocy i momencie to już ma swoje zamierzone efekty, wymierne do kosztów takiej "operacji".
Reasumując niech sobie każdy robi, jak uważa ale żniwo zbiera też sam.
nie bardzo rozumiem, na co jestem na "nie"? i skąd ten 1%?
do ostatniego zdania pisałem całkiem poważnie, a żeby nie było niedomówień, uważam, że:
- sama ingerencja w elektronikę auta wolnossącego daje efekty nieodczuwalne.
- uniwersalne chipy z rodzaju tych ze ST - to loteria, mogą dać, mogą nie dać a mogą nic nie zmienić. Są przygotowywane na podstawie 1,2,3, nawet niech będzie 10 silników ale każdy z tych silników (mimo ze jednego rodzaj) różni się od siebie.
- ingerencja w elektronikę to ostatni etap tuningu silnika - po dolocie, wydechu i ingerencjach mechanicznych w silnik i moim zdaniem aby był efektywny, powinien być przeprowadzany indywidualnie dla każdego samochodu.
Na początku było że chip jest do du.y i nic nie daje ( bo nie ma takiej chyba rzeczy co nic nie daje nawet lotka na 3 metry coś daje chociażby wieśniacki wygląd :D ) ,dlatego się broniłem teraz stanęło jak stanęło i teraz się podoba :D każdy się wypowiedział i jest dobrze , ja zaproponowałem inni nie i jest okey , każdy ma własne zdanie poparte wiedzą i niech tak zostanie , co złego to nie ja Pozdrawiam was wszystkich i proszę bez urazy :)
Piotrze czemu wycofujesz się z tego co piszesz , jakbyś składał broń . Prosty sposób ,wystarczyłoby na jakimś zlocie sprawdzić 1.8 TS z twoją a nawet 2.0 TS z twoją i wtedy spekulacje zostałby obalone .
Co od siebie mogę dodać autko naprawdę inaczej reaguje na wkręcanie się na obroty bo ciągnie już od samego dołu np w mojej 2.5 V6 dostaje kopa od 3 tys w górę a tutaj jest z lekka inaczej .
Moja jedna uwaga takie gdybanie i pisanie rzeczy z opowiastek nie jest rzeczywistym odzwierciedleniem tego że CHIP to szit w wolnossących mówie o ludziach którzy tego nie doświadczyli . Piotr podzielił się doświadczeniami a nie gdybaniem a to jest inna rzecz poparta faktami....
Tyle odemnie bo ja w tym nie siedzę aż tak bardzo ale wiem jak jeździ alfa Piotra i wiem że ten Chip nie zepsuł silnika pod względem ekonomi .
Nie będę Ci tego wyjaśniał, bo i tak widzę, że nie dotrze, ale wiedzę na ten temat zauważyłem masz lekko raczkującą. Pogoogluj, poczytaj fora, nie tylko nasze bo pod względem tuningu raczkuje jak i Ty np. nissana, hondy, streetracing.pl, pojeździj troszkę na ćwiartkę, żeby popatrzeć na inne wózki posłuchać o czym mówią mechanicy z pierwszej ligi osiągający z 2000cm3 1000 KM (nie mylić z jazda i uczestnictwem w zawodach) to może załapiesz o co w tym biega i jaki wpływ ma przerobienie ECU. Tak na chłopski rozum to jeżeli uważasz, że V-tech kroi półtora tysiaka za podniesienie doładowania, co przeciętny mechanik włącznie ze mną (a nim nie jestem) potrafi zrobić w stodole za pomocą śrubokręta i płaskiego klucza nr 10 to chyba z konia spadłeś. Bo jeżeli dołożysz powietrza bez paliwa, czyli bez ingerencji w oprogramowanie co w nowoczesnych samochodach jest niemożliwe, to ugotujesz silnik przy pierwszym dodaniu gazu. To tyle w tym temacie resztę mam w du... z tłumaczeniem, jak wyżej pisałem pogooglój, a i nie wal mi znowu ostrzeżenia bo sie ośmieszysz. he he
No i jeszcze jedno, bo bym zapomniał, dlatego w wolnossącym chip kosztuje tyle samo co w doładowanym, bo programista i mechanik musi wykonać taką samą robotę jak przy doładowanym, albo nawet jeszcze większą, żeby uzyskać jakiekolwiek efekty.
Dzięki Wysiu i tak tematu nie ma co ciągnąć jest jak jest i niech tak pozostanie , nie będę się sprzeczał bo to jak widzę do niczego nie prowadzi :(
Co jak co ale nawet jak się nie zgadzam z innymi użytkownikami to szanuje ich wypowiedzi bo nie szukam tu wrogów tylko ewentualnej pomocy , bo może kiedyś i mi się przydać Pozdrawiam :)
Respekt bosniak sg za ostre słowa na temat :D
Nie ma sprawy, troszkę sie przy tuningu nagrzebałem, troszke poszło kasy na to więc się również troszke znam, ale jak pisałem troszke
super, to moze wyjaśnisz wszystkim jak taką moc sie osiąga? bo na pewno nie przez samą zmianę sterowania silnika
trafniej nie da sie juz tego ująć
a gdzie ja cos takiego napisałem?
w dalszym ciągu nie wyjasniłeś na czym polega podniesienie mocy w silniku z turbo, przez zmianę oprogramowania. jestem bardzo ciekawy, ostro skrytykowałes moje zdanie wiec bądź tak uprzejmy i wyprowadź mnie z błędu
masz silnik 2.4jtd wiec pewnie wiesz w jaki sposób przybyło ci kucy?
Właśnie tu to napisałeś "zwiększeniu ciśnienia doładowania"
właśnie za pomocą przerobienia ECU czyli wgrania nowej mapy. Jeszcze raz napiszę, jeżeli podniesienie mocy opierałoby się tylko na podniesieniu ciśnienia doładowania, każdy przeciętny mechanik zrobiłby to w stodole, niestety tak łatwo nie jest, przedewszystkim trzeba być programistą.
przybyło mi kucy nie dlatego, że mam silnik 2.4 jtd.
no tak, w silniku z turbo to wiem ze mozna zwiekszyc cisnienie doladowania, chcesz powiedziec ze w wolnossącym tez się da? wiem ze mozna zmienić sterowanie praca silnika(wtryskami, podniame powietrza itd)
dobrze, moze zbyt ogolnie napisalem. podniesienie mocy w jtd głównie wiąze sie z podniesiem cisnienia doładowania, masz racje ze trzeba tez zmienić charakterystyke pracy silnika
bosniak_sg, masz auto po przeróbkach i na pewno sobie je chwalisz tak jak ja, bo efekt jest bardzo zauważalny, powiedz mi czy gdybys miał benzynową alfe wydałbys pieniądze na chip tuning, bez zmiany innych elementów silnika, wydechu itd?
Właśnie za pomocą zmian w ECU, o co cały czas się siepiesz do Piotrkk
Poprzez przestrojenie ECU, modyfikację map, czasów wtrysku etc, itp. itd.
Nie ponieważ koszt jest kolosalny, a efekt conajmniej mizerny, wolałbym sprzedać takie auto i kupic jednostkę turbo benzynową bąć diesla i dopiero modyfikować.
Tak was czytam i czytam i powiem tak... Jestescie smieszni w pogoni za niczym i za wysokie progi jak na wasze nogi...
Chcesz zwiekszyc doladowanie w Turbo... a po kiego grzyba Ci CHIP, odepnij wąż od WAST-Gate... a uzyskasz 3x tyle doladowania aż Ci korba wyjdzie D.upa...
CHIP ma za zadanie Zmienienie calej mapy silnika.. I koniec kropka... Wiecej powietrza w komorze spalania to i wiecej paliwa= wiecej mocy... Chcecie sie scigac na Koniach... prosze bartdzo ale na pole z takim rozumowaniem...
Powiem to raz.. Scigamy sie na Nm.. czyli jak seria Alfy 164 miala 230KM ( nie chce mi sie wirzyc ze po tylu latach trzymal serie) a po CHIPsie mial 229KM... a ile mial Momentu ?? Czyli cudownym Niutkow ( Nm) ??
A wytlumaczcie mi na przykladzie... Seria Audi 2.8 V6 174KM/ 240Nm
Po Chipsie ma 193KM/ 285Nm.... Acha silnik 12V a po CHIPsie ma moc silnika 30V.., blagam was nie zaczynajcie tematu na ktory nie macie wiedzy, albo wiedza jest zbyteczna...
PS byla wypowiedz ze CHIP na koncu... no brawo brawo... mysl tak dalej a sam bedziesz na koncu... Chcesz lekko podniesc moc silnika to wlasnie zaczynasz od CHIPowania...
lesio146 proponuje Ci przesledzic caly temat... a tak wogole ty wiesz co napisales cytujac Piotrekk?? On wie ile koni ma 1.8 i 2.0 T.S.... 1.8 ma 126 lub 129KM on po CHIPsie ma 141KM a 2.0 fabryczne ma 144KM... Oczywiscie mowimy tu o silnikach 8 zaworowych...
zastanawialem sie nad tym co lepsze ,chip czy wieksza zabawa z silnikiem, wniosek jest jeden. z takich malych silników jak 1.6, 1.8 czy 2.0 a do tego na gazie to cudów nie bedzie.dzieki za te wszystkie wnioski w/w bede mial na uwadze ze trzeba po prostu kupic auto powyżej 3.0 wtedy można poszaleć ,a nie bawić sie w przeróbki.pozdrawiam!!!
a co ma gaz to tuningu to są dwie sprzeczne sprawy , chcesz oszczędzać to nie tuninguj bo po co ?? Pozdrawiam :D
A ja mam pytanie czy jak zwiększę moc o 20 km chipem w swojej Alfie (1.9 jtd 105km) to czy mocno nadszarpnie to żywotności silnika mojej belli ?