Czy ma ktoś z Kolegów zdjęcie Alfy na oponach 205/60/16 lub 215/60/16? Przymierzam się do takich opon i nie mogę zdecydować które mi bardziej odpowiadają.
Byłbym wdzięczny za zdjęcia. Pozdrawiam
Printable View
Czy ma ktoś z Kolegów zdjęcie Alfy na oponach 205/60/16 lub 215/60/16? Przymierzam się do takich opon i nie mogę zdecydować które mi bardziej odpowiadają.
Byłbym wdzięczny za zdjęcia. Pozdrawiam
Na lato? Uwierz, żaden z tych profili... (bo jeszcze na zimę to jestem w stanie zrozumieć)
Trzymaj się fabrycznego 215/55
205/60/16
Załącznik 164226
Piękna koza
jahu, często przycierasz rantami na 205? czy raczej ze względu na profil rant jest ochroniony? na 205/55 poharatałem rant, stąd pytanie. Dzięki za fotę!
Nigdy nie przytarłem rantem felgi. W żadnym moim aucie. W 159 na 16" mam trochę pozadzierane ranty, ale to sprawka poprzedniego właściciela. Opony są balonowate, więc o przytarcie trzeba by się trochę postarać.
Też mam w zimie 205/60R16. Balon jak widać, ale jeździ się wygodnie :) 215/55R16 będzie jeszcze niższa.
W lecie moje auto stoi wyżej, bo mam 225/50R17 :D
zima 205/60/16 tak. ma tyo sens. Lato jeśli zostajesz na 16 to 215/55 jest wyższa niż 205/55 ale nie wygląda paskudnie. popołudniu Ci wkleje foty 215/55
Korba - profil 60 na lato to moim zdaniem zbyt wysoki profil. Ja zwykle dość późno przesiadam się z zimówek (w tym momencie to jest właśnie 205/60/16) na letnie (w tej chwili 215/55/16) i różnica w prowadzeniu 159 jest wyraźna, poważnie bym się zastanawiał, czy chcę jeździć latem na 205/60...
A czy rozmiary dla wersji benzynowej są takie same jak dla diesla? Pytam, bo wojtekf, piszesz tak: "Trzymaj się fabrycznego 215/55". Ja natomiast śmiem twierdzić, że fabryczny rozmiar dla 1.9 JTD to 205/55/16 i mam na to papierek z fabryki (jak wrócę mogę załączyć skan/foto). Co ciekawe, kupiłem teraz 159 z Belgii i samochód jest jeszcze na zimówkach właśnie 215/55/16.....
....dobra w międzyczasie jak pisałem ten post sprawdziłem jeszcze znane serwisy internetowe oponiarskie i to nie pomogło, bo też podają dwa powyższe rozmiary, natomiast wygląda na to, że sam sobie odpowiedziałem zaglądając do instrukcji obsługi - na str. 259 jest napisane, że 205/55/16 jest dla felgi stalowej a 215/55/16 dla aluminiowej.
W związku z tym pytanie - czy ktoś z Was jeździ z oponami 205/55/16 na feldze aluminiowej?
Na 215/55/16 jest już nisko i przycierki od czasu do czasu na zimowej oponie mi się zdarzają, jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na 205/55...
Średnica pierwszej - 642,9 mm, drugiej 631,9 mm.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=164261&stc=1 205/60/16 nie za ciekawie to wygląda to raz a dwa to przy dynamicznym wchodzeniu w zakręt guma zostaje na miejscu ale auto jest na drugim pasie taka galareta :D Na zimę dobry setup bo przy 55 jest ciut za nisko i można odśnieżać :) Pozdr.
Jest odczuwalna różnica między 205 a 215. Dużo łatwiej zahaczyć o coś.
W zimie używam 205/55/16 natomiast latem 215/55/16 a od tego roku 225/50/17.
Powiem tak- między 205 a 215 nie odczułem różnicy w wysokości, natomiast na 225 auto stoi wyraźnie wyżej i mogę podjechać przodem pod krawężnik, na którym zimą rysowałem osłonę pod silnikiem. Co do prowadzenia to na 205 auto wydawało się żwawsze, szczególnie porównując do 225, ale ja mam najsłabszy silnik i byle podmuch wiatru już mnie zwalnia. ;)
zauważyliście różnice w średnim spalaniu na 205 i 215?
jezdzilem na 205/55/16 i zanim je sprzedalem po 1 sezonie, bo walilem podloga w co sie da (czasami 10 mm robi mega roznice. wyjezdzajac z garazu gdy auto opadalo na kostke z progu garazu, to uderzalem podloga. na 215 nie mam tego). aktualnei mam 215/55/16 i moze groszowe sprawy wiecej pali, ale to predzej ja juz jezdze agresywniej. Niemniej jednak nie tak agresywnie, zebym odczul pełzanie auta na wysokim profilu gumy. A wyzej od perfekcyjnego prowadzenia cenię bezstresową jazdę po parchowatych drogach. Stąd ładuje się w profil 60. Zresztą Lamborghini Countach miało opony 205/70/14 ;) . Jeszcze tylko ciekawy jestem jak wyglada 215 na profilu 60 - jakby ktoś miał foto, to by było super.
Dzięki za dyskusję!
e: dodam tylko jeszcze, że na fabrycznej feldze z oponami 205/55/16 wypukłe poza obrys opony ramiona felgi rysowaly sie przy lagodnym podjezdzaniu pod kraweznik. 205/55 nie polecam nikomu w zadnym wypadku nikomu, wg mnie ta oszczędność mści się ze zwielokrotnioną siłą-zresztą opon się nei kupuje co roku (raczej).
To jest właśnie 205/60/16 :) Tylko pół tony czernidła na oponach, stąd może nieco lepiej to wygląda. Na zimę super ale po przesiadce na lato 225/45/17 to jak bym w ogóle inne auto prowadził :) Mimo tego trzeba uważać przy podjazdach, krawężnikach itp - długi przód, nisko zawieszony, tak że kolega Korba ma rację, tutaj 11mm robi robotę :)