Jakie powinny być obroty rozrusznika przy odpalaniu? Nie mniej jak 200?
Jaki rozrusznik do 1.9 8v ?
Printable View
Jakie powinny być obroty rozrusznika przy odpalaniu? Nie mniej jak 200?
Jaki rozrusznik do 1.9 8v ?
????
Taki ze nie zawsze auto dobrze odpala.
Na kompie wartości są od około 130 do 270.
Jak pokazuje poniżej 200 to tylko kręci, jak powyżej to próbuje odpalić. Tak jakby obroty były za niskie.
Są dwie możliwości albo pada Ci rozrusznik, albo akumulator. Innej opcji nie ma sprawny rozrusznik ma zakręcić i tyle, a ile ma obrotów to jest bez znaczenia. Czasem prąd rozruchowy w akumulatorze jest do bani i będzie dawał objawy jak by nie wyrabiał rozrusznik. Najprościej podłącz inny sprawny akumulator ( NIE przez kabele) i będziesz wiedział co jest niesprawne.
Ale pytanie jest wg mnie ważne, bo jednak z tego co gdzieś czytałem - w wątku o problemach z uruchamianiem jtd - komputer jest zaprogramowany, że jeśli rozrusznik nie kręci z odpowiednią prędkością (ilośc obrotów - pewnie przekazywana przez czujnik na wale), to do rozruchu nie dojdzie. W tamtym wątku rozrusznik "na ucho" kręcił dobrze, żwawo, a jednak silnik nie odpalał. Pomogła wymiana rozrusznika na nowy. Natomiast nigdzie jednak taka wartość nie padła konkretnie.
Dokładnie tak zrobiłem, Tata ma od 2 miesięcy nową baterię i zrobiliśmy zamianę. Objaw nadal występuje. Klema minusowa też wymieniona bo nie sciskała na maxa. Odpalanie jakie było takie jest. Czyli rozrusznik do wymiany. Dzięki też o info z vin'em
Nie ma '"ilości obrotów" w przypadku rozrusznika, będzie to wypadkowa napięcia/prądu, mocy rozrusznika i oporu stawianego przez silnik. Rozrusznik "na stole" kręci jak oszalały.
Sławek, nie w tym rzecz... chodzi o to, czy ECU musi zmierzyć, że pewna progowa wartość została osiągnięta, żeby doszło do rozruchu. Jeżeli rozrusznik nie kręci do tej wartości - obojętne z jakich przyczyn, to ECU nie pozwoli na uruchomienie silnika. Tak zrozumiałem wypowiedz w tamtym wątku. Prawda czy fałsz?
Nie ma żadnego uzasadnienia dla takiego ograniczenia. W powyższym temacie musi być inny problem.
Prawda. Kiedyś widziałem mapkę rozruchową dla 1.9 JTDm. Były podane wartości rpm i przypisane im dawki paliwa. Nie potrafię sobie przypomnieć przy jakich obrotach ECU zaczynało dawkować paliwo, ale coś w okolicy 200 rpm.
Jeśli akumulator sprawny, to w dalszej kolejności poleciałbym po obu kablach masowych i jeśli są OK (to, że po prostu przewodzą, wcale o tym nie świadczy), to wtedy rozrusznik do zrobienia.
Właśnie o to mi chodzi :) A może ktoś zna te wartości i czy one są różne np. dla 1.9 16V i 2.4 20V?
No to juz Ci powiem dlaczego. Jak kupiłem alfe dostałem akumulator "paści" który działal jeden dzień. Na drugi dzień po wciśnięciu start rozrusznik kręcił normalnie ale samochód nie zapalał. PO wymianie na nowy akumulator zapalił od kopa i tak mu zostało do dziś :).
Cała wina leży po stronie prądu rozruchowego.
Tylko już wszystko zrobione, wtryski, pompa, pompka paliwa sprawna, kompresja.ok, aku ok więc chyba rozrusznik
https://www.youtube.com/watch?app=de...&v=XmZnYPrkgk8
https://www.youtube.com/watch?v=v-Jf...ature=youtu.be
Czasem odpala przy drugim obrocie, zdarzyło się ze do odcinki kręcił i też tak jak na filmiku.
No więc kolego rozrusznik jest sprawny. Auto ewidentnie ma inny problem. Spróbuj odpiąć przepływomierz. Jak będzisz miał poprawę to winny będzie znany. Poza tym podgrzej kilka razy świece i spróbyj zapalić, ( czyli jak będzie start się świecić potrzymaj, a go chwilę wyjmij kluczyk i wsadź szybko znów potrzymaj i zapal.
Dodano po 4 minutes:
Jeszcze mnie te Twój akumulator zastanawia, bo w pewnym momencie dostaje "doła" a nie powinien. Rozrusznik powinien płynnie kręcić przy dobrej baterii.
Dzieje się tak na rozgrzanym silniku czy tylko na zimnym?
Może czujnik położenia wału szwankuje.
Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy, sprawdż, czy przy kręceniu rozrusz. z któregoś wtrysku paliwo nie idzie na przelew. Jeżeli tak jest,to pompa wys. ciś. musi mieć więcej czasu na wytworzenie ciś. niezbędnego do rozruchu i rozrusz. dłużej kręci.
Na ciepłym jest ok, Wtryski były w.serwisie Bosch.
Probowlem kilka.razy podgrzewać ale nie pomaga.
Na starym akumulatorze było tak samo jak teraz na nowym.
Dodano po 7 minutes:
Odłączyć ją tu przy zaworze? Czy gdzie?
Dodano po 8 minutes:
Które odlaczyc?
To teraz filmik nr 1 :
https://www.youtube.com/watch?v=Ct0xrSYzbQ4
tak się zachowuje samochód z uszkodzoną świecą żarową. Opis pod filmem.
Brzmi znajomo ??? :P
filmik nr 2 :
https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk
Bardzo dobry film pokazuje jak można sie pomylić sprawdzając świce na żarówkę.
W teście żarówkowym nie działa tylko świeca nr 1 w teście na akumulatorze wyszło, że nie działa świeca nr 1 a świeca nr 4 po długim nagrzewaniu zaczęła się żarzyć od środka.
Myślę, że jak ten temat przepracujesz będzie dobrze :moil:
Przeplywka nic nie pomogła. Mechanik mówił że sprawdzał świece i jest ok, zobaczę je jeszcze raz. Na razie dzieki
Samochód odpalał przez tydzień bez szwanku a od wczoraj powtórka... masakra
Odepnij jeszcze przed startem czujnik temperatury cieczy, zielony przy termostacie, daj znać czy jest poprawa.
Mam podobny objaw.Jak silnik zupełnie zimny pali od strzała,jak ciepły również.U mnie problem występuje wyłącznie w sytuacji kiedy mamy auto niedogrzane ;mianowicie drobimy 1km zgasimy auto na godzinkę i chcemy zapalić na nowo. Świece ok,w ecu błędów nie ma termostat z czujnikami temp nowy.Oleju ani płynu nie ubywa,kompresja jest.Czytałem gdzieś na forum że problemem możne być mapa silnika.Jak silnik jest lekko nagrzany to nie grzeje już świec a dawki przy odpalaniu są za niskie.Po zmianie sprzęgła mam zamiar zhamować auto i podnieść moc silnika.Może problem ustąpi po zmianie programu :)
U mnie program na poprawę odpalania nie wpłynął. To są raczej dwie różne sprawy. Dopiero ogólnie mówiąc poprawa mapy pomogła.
Odkopię temat. Minęło dużo czasu, czy ktoś uporał się z identycznym problemem odpalania? Mam dokładnie to samo co autor tematu, auto zachowuje się identycznie. Sprawdziłem wszystko, prócz kompresji. Cały osprzęt, wraz z pompą CR, wtryskami i nadal bez efektu. Dużym skokiem było założenie rozrusznika od 2.4 jtd(posiadam 1.9 16V cf4).