Wiem że pewnie to już było ale nie mogę znaleść
Powiedzcie mi jak sprawdzić sonde lambda i jaka wartość na niej wopinna występować
czy wystarczy zmierzyć napięcie na wtyczce od sondy volotmierzem
Printable View
Wiem że pewnie to już było ale nie mogę znaleść
Powiedzcie mi jak sprawdzić sonde lambda i jaka wartość na niej wopinna występować
czy wystarczy zmierzyć napięcie na wtyczce od sondy volotmierzem
Da sie zmiezyc voltomierzem , a idealny wykaz powinien byc w granicy 0,01 do 0,95mV
widze ze po przygodzie ze swoja jestes juz w temacie? :)
Cytat:
Napisał Konrado
mV czy V ?? bo rozne wersje juz slyszalem ;)
Wahania około 0.1V wartosć właściwa po 2 min działania powinno byc 1V
czyli w granicy od 0.1 V do 0.95V ..Cytat:
Napisał 75andrew155
jak jest lepiej - blizej 0.1V czy blizej 0.95V? .. od czego to zalezy? stopien zuzycia sondy?
Ups ,poprawiłem posta
no 1V to prawie 0.95mV wiec cos w tych okolicach:D
A Ty, brat bys sie odezwal mzoe jak CI pisze na gg :o
wiecie co kazdy slyszy dzwony ale nie bardzo wie gdzie .sonda=== ma oscylowac od 0.2vdo0.8v sprawdzamy po ok 2min trzymania silnika na 2000 obr.aby sonda byla dobrze nagrzana/ok 600stC/ POWINNA CALY CZAS PROBKOWAC sondy nie wypinamy z kostki ecu tylko dopinamy sie do istniejacego polaczenia.rozpiecie kostki spowoduje przejscie ecu w stan awaryjny. jezeli jest to sonda 4 przewodowa to przewody biale to zasilanie grzalki ,powinno tam byc 12v
Niema to jak specjalista on zawsze wie gdzie dzwony dzwonią . Ja mam troche inne dane :lol:Cytat:
Napisał piotriix
sonda gdy przy normalnej pracy spada ponizej 0.2 v lub przekracza wartosc 0.8v /wartosc oczywiscie mierzona np.oscyloskopem/ wskazuje na jakies problemy /niekoniecznie z sonda/ oczywiscie te wartosci musza byc stale przekraczane a nie chwilowo
Jesli nie utrzymuje wartości 0.1 V może to być wiazka a jeśli nie uzyskuje wartosci 1V po rozgrzaniu silnika wskazuje na uszkodzenie sondy , tak mam ja napisane
gdzie masz tak napisane!.sonda ma caly czas zmieniac swoja wartosc.jestem bardzo ciekawy twojego zrodla poszukaj dobrze na forum zdaje mi sie ze w ktoryms poscie tutiego wklejalem wykres przebiegu sondy
Ja wcale nie twierdzę że wartosci podczas pracy silnika się nie zmieniaja Ja twierdzę że to są wartosci sprawdzające zasilania elektrycznego czujników przez elektroniczne urzadzenie sterujace :>>Cytat:
Napisał piotriix
andrzej ecu podaje napiecie na sonde ok 0,5 v i jest to wartosc stala.i powiedz mi dlaczego na sondzie pojawia sie napiecie wyzsze niz 0.5v?
Jeśli sonda działa poprawnie to przekazuje sygnał napięcia który posrednio świadczy o składzie mieszanki zasilajacej silnik do ECU . Widać ta pobieżna odpowiedż naszego mistrza nie zadawala PAŁA :(