Witam,
Szukam na allegro hid xenon ale ich jest tyle, ze nie wiadomo które wybrac. Prosiłbym aby ktos podał linka jakie mi doradza, moze ktos z was zamawiał i wysle mi jakies zdjecia jak wygladają juz po zamontowaniu i oczywiscie jak swieca.
Printable View
Witam,
Szukam na allegro hid xenon ale ich jest tyle, ze nie wiadomo które wybrac. Prosiłbym aby ktos podał linka jakie mi doradza, moze ktos z was zamawiał i wysle mi jakies zdjecia jak wygladają juz po zamontowaniu i oczywiscie jak swieca.
Jeśli słabo świecą Tobie światła zacznij od sprawdzenia soczewek. Moje(2009r.)były powypalane, żaden HID tutaj nic nie dawał. Ja wymieniłem soczewki pod oryginalny xenon. Co do zestawu xenonów z All..., bierz taki który jest pod żarówki h7. Nie muszą być tez przetwornice pod can-bus itp.
Ja wziolem najtańszy zestaw hid h7 z przetwornicami AC slim o dziwo działa juz pół roku i nic sie nie dzieje .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dołączam się do tematu. Rozglądam się za Hid'ami do mojej 9. Poleci ktoś sprawdzony zestaw - może jest taki co się do lampy zmieści ?
A jak jest po założeniu takiego hidu podczas kontroli drogowej? biorą dowód?
Ja mam od jakiegoś czasu zestaw z firmy m-tech, działa bez problemu, dodatkowo palniki mają metalowe mocowanie(tańsze zestawy mają plastikowy )
Możecie wyslac mi zdjęcia jak wam świecą ?:)
Błagam Was, nie róbcie tego swoim 9'. Zenony to kicha, bez poziomowania naprawdę rażą i lecą za to dowody, lampy nie są przytosowane do lamp o takiej mocy światła (uwierzcie mi, wiem co mówię). Zostawcie zenony dla Golfów 3 ze wsi i innym calibrom. Załóżcie sobie jakieś porządne żarówki, wyczyśćcie odbłyśnik i będzie OK.
Poczytaj, da się zdemontować soczewkę z lampy. Nawet gdzieś widziałem poradnik na forum.
tzw HiDy mają różne opakowania, ale to wciąż ten sam shit.
Przerabiałem to w swojej 159. Jeśli faktycznie chcesz mieć dobre światła to zainwestuj w oryginalne reflektory xenonowe, a w przypadku 159 bixenonowe, a jeśli to dla Ciebie za duże koszta, to po prostu kup wysokiej jakości żarówki, a na pewno odczujesz różnicę.
Pozdrawiam.
- Rafał
Jak kupiłem auto miałem założone HIDy, generalnie świeciło słabo. Wstawiłem Osramy Night Breaker Unlimited i było lepiej (!) ale nawet Tico jak stało obok mnie na skrzyżowaniu w nocy to świeciło mocniej. Rozebrałem lapmy i okazało się, że całkowicie wypalone były odbłyśniki. Sreberko zeszło z górnej części całkowicie. Po regeneracji samych odbłyśników, wyczyszczeniu ściereczką soczewek (które były mocno zakurzone) światła świecą rewelacyjnie. Stąd moim zdaniem lepiej wykonać taki zabieg (który jest tańszy o kilka zł) niż montować HIDy.
Sama regeneracja w firmie, rozebrałem i złożyłem sam. Nie chce pisać otwarcie nazwy zakładu bo to chyba reklama i tak nie można ale powiem ze za 100zł depozytu wysłali mi gotowe odbłyśniki tak że mogłem w jeden dzień podmienić i odesłać swoje, kasę wrócili bez problemu jak tylko doszła paczka.
To ciekawa opcja. Problem ze słabym światłem w 159 jest bardzo powszechny i ludzie po prostu ratują się hidami by cokolwiek widzieć. Co do bezpieczeństwa związanego z hidami, u mnie raczej nie ma mowy o oslepianiu, toż to mi ledwo świeci :) większe niebezpieczeństwo wiąże się z tym ze nic nie widzę. na h7 było jeszcze gorzej, a na hidach jakoś od biedy daje radę. Zastanawiałem się nad nowymi reflektorami, ale pójdę za radą kolegi i zregeneruje reflektory. Dzięki za rady :)
Ok, widzę zainteresowanie jest wiec jutro postaram sie ogarnąć jakiś mały DIY
Potwierdzam, że na żarówkach to była masakra. Na HIDach jest lepiej, ale nadal bez szału. W poprzednim aucie jak wstawiłem zamiast żarówek HIDy to była bardzo duża poprawa (efekt WOW!) - światła świeciły super. Czyli wstawienie HIDów nie jest rozwiązaniem problemu (chociaż sam na nich teraz jeżdżę).
1. Szukamy na alledrogo aukcji w stylu "regeneracja odbłyśników". Za około 180zl plus przesyłka otrzymujemy gotowe odbłyśniki (komplet), na nowo naparowane aluminium. Za dodatkowe 100zl kaucji będzie się dało dostać komplet do montażu a po wszystkim odsyłamy swoje zużyte i owa stówa wraca do portfela.
2. Zdjąć osłonę pod silnikiem. Co prawda wystarczy odkręcić tylko te śruby/wkręty przy samym zderzaku ale potem jest więcej roboty przy składaniu.
3. Odkręcić nakładkę zderzaka (przykręcona jest dwoma albo trzema śrubami we wnęce koła przy samym błotniku, jeszcze dwoma nakrętkami od spodu przy samym kole i tymi śrubami z góry, nad scudetto widocznymi po otwarciu maski).
4. Odczepić zatrzaski trzymające nakładkę do błotnika. (widać je będzie po lekkim odgięciu plastikowego nadkola, wystarczy delikatnie podważyć srubokrętem w tym samym czasie odciągając zderzak na zewnątrz). Jak puszczą wszystkie zatrzaski z obydwu stron to nakładka opadnie więc lepiej jak ktoś będzie asekurował tą czynność.
5. Zdjąć lampy (odpiąć wiązkę elektryczna i odkręcić dwie sruby torx na górze i jedną zwykłą, kluczem 10 pod lampą).
6. Po otwarciu klapki od świateł mijania widać odbłyśnik i trzymające go sruby torx. Odkręcenie większości nie jest problemem poza jedną, schowaną w rogu lampy. Tutaj ważne jest by mieć długi klucz, wszelkie bity montowane do grzechotek odpadają. Moj pasowal idealnie w otwór wentylacyjny po ściągnięciu tego gumowego kolanka więc podejrzewam że wasze też się nadadzą. Ta ostatnia śruba jest kłopotliwa w wyciągnięciu ale całość wewnątrz klosza jest w miarę ruchoma i można palcami tak nagiąć, że wszystko ładnie się rozkręca.
7. Wymanewrować odbłyśnik wraz z soczewką z klosza. Naszym oczom ukaże się brudna soczewka i odbłyśnik z którego odpadło całe lub przynajmniej połowa sreberka.
8. Rozwiercić nity trzymające soczewkę do odbłyśnika i podmienić sam odbłyśnik. W tym czasie można wyczyścić soczewkę. Ważne żeby nie macać za bardzo tego nowego srebrnego wykończenia bo nie jest to tak twarde jak chrom i można porysować.
9. Przy wyciągniętym odbłyśniku suchą szmatką wytrzeć wnętrze lampy. Tam będzie dużo kurzu. Minusem tego wycierania jest zauważalna różnica w kolorze lampy po złożeniu. Dwa wewnętrzne oczka będą jakby przydymiane w stosunku do tego zewnętrznego, wyczyszczonego. Można temu zaradzić myjąc całe wnętrze lampy wodą demineralizowaną, ale trzeba porządnie wysuszyć.
10. Składać w odwrotnej kolejności i nie zapomnieć założyć tych gumowych kolanek na odpowietrzenie klosza.
Ja dodatkowo odkręciłem z przodu lampy czarną osłonę i ściągnąłem te srebrne tuby. Wszystko ładnie się wymyło i wygląda o wiele lepiej. Cała operacja jest wg. mnie prosta tylko trzeba uważać i niczego nie porysować.
Jak coś niezrozumiale napisałem to śmiało pytać. We Wrocławiu mogę pomóc przy tej operacji ;)
Robiłem tak samo i też we Wrocku;-)