Witam.
Panowie co to i po co to?
Da się to sprzedać? Załącznik 170264
Printable View
Witam.
Panowie co to i po co to?
Da się to sprzedać? Załącznik 170264
Wystaw na allegro to się dowiesz. To Power BOX.
Jak to do jtd to biere
Jak się poszpera po necie z tymi numerami to wygląda na jtd. Ale z tego co pobieżnie przeczytałem to nie jest tak do każdego.
Slash napisz w czym to siedziało.
Mam takiego boxa, powinien podejsc do wszystkich starszych jtd oraz do 2.4 20v ze 156/166
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
No właśnie jakoś nie mogłem wygrzebac w czyn może być taki numer. Boxy noviteca jeśli chodzi o jtd to dedykowane pod ilość cylindrów. Czyli jeden box będzie chodzić np. i pod 1.9 105 i pod 1.9 170,a do 2.4 będą inne . Tylko nie wiem czy ten konkretny jest do jtd bo nigdzie nie znalazłem potwierdzenia.
było to w 166 2.4jtd 2001r. Novitec wysłał mi tabelkę, że nadaje się to do wszystkich jtd 145, 146, 147, 156, 166, GT podobno.
ciekawe ile to może kosztować ;)
Ciekawe ile w tym prawdy skoro wszystkie to pierdylion silników..... tak czy siak to za parę stówek pchniesz.
145, 146, 147, 156, 166, GT
1.9 with 74 KW/100 bhp
1.9 with 77 KW/105 bhp
1.9 with 81 KW/110 bhp
1.9 with 85 KW/116 bhp
1.9 with 103 KW/140 bhp
1.9 with 110 KW/150 bhp>
2.4 with 92 KW/125 bhp >
2.4 with 100 KW/136 bhp >
2.4 with 103 KW/140 bhp >
2.4 with 110 KW/150 bhp >
2.4 with 119 KW/162 bhp >
2.4 with 129 KW/175 bhp >
Właśnie. Ciekawi mnie to jak jedno magiczne pudełko zastępuje dedykowane programy do tak wielu zupełnie odmiennych silników.
Ale tak czy siak zainteresowani tu są i tak do tego samego z którego to wyciągnięto więc spoko.
ciekawe ciekawe, ale skoro z firmy novitec wysłali mi taką informację, to znaczy, że coś musi być w tym :)
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...nes::3416.html
Nowsza generacja boxa ale tez do większości jtd. Dla mnie to dziwne...
Pewnie tak samo oszukuje komputer silnika. Dlatego mowi sie ze boxy sa jednak o wiele gorsze od chip tuningu
No właśnie. Nie interesowałem sie nigdy tym. Niech sie ktos obeznany wypowie. Wiem jedno. Jak coś jest do wszystkiego to jest do du... Takie jest moje zdanie. Chyba, że jest jakiś ekspert, który sprawi, że zmienię zdanie:)
Pomykamna takim boxie od jakiegos czasu i nie narzekam. Auto rwie asfalt, zadnych bledow nie wywala, nie kopci. Jedynie komputer bardziej zaniza spalanie.
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Novitec to nie pan tadek z warsztatu na rogu, wiec chyba wiedzą co robią. Jednak osobiście wolałbym oddać auto do specjalisty niż kupować skrzynkę dla wszyskich:)
To że nazywa się to Novitec ma małe znaczenie. To samo robią boxy polskich producentów.
Pasuje do tylu jtd bo mają one taką samą wtyczkę na listwie rail.
Działa to tak że wpinasz w listwę, box odczytuje wartość raila, zaniża ją i przesyła do ecu. Efekt jest taki że ecu myśli że zalał za mało paliwa więc "dopompowuje" więcej.
Czy jest to zdrowe to chyba nie trzeba pisać :)
"Lepsze" mogą jeszcze okłamywać czujnik ciś. doładowania i tym samym sposobem zmusić turbinkę do zwiększenia ciśnienia.
"Jeszcze lepsze" mogą być dostrajane na hamowni.
Tak samo wygląda chip tuning zdaje się a zapewne powiesz ze dla odmiany jest zdrowy.. A tylko kilka procent firm tuningowych faktycznie robi mapę pod dane auto. Wiec czy to novitec czy inny tuner to jeden grzyb.
Mam fiata marea z takim boxem od nowości (nawet w oryginalnym dowodzie mial 123 koni zamiast 105) w aucie . Auto ma 330 tysięcy przebiegu i jeździ znakomicie. Ma oryginalne sprzęgło dwumas i turbine.
Po pierwsze: przed chiptuningiem masz hamowany samochod i od razu wiesz jak zdrowe jest serce ( a nie odbieradz moc z duposensora :) )
Po drugie na boxie autp Ci wiecej pali po komputer jest oszukieany ze za malo paliwa podal, na chipie spalanie zawsze jest troszke mniejsze ( oczywoscie przy wzroscie mocy 20-25%) , mape masz robiona typowo pod auto, przewaznie moment jest fajniej wystrojony zeby uklad napedowy nie dostawal w tylek. Oczywoscie box tez moze dzialac ale nigdy nie wiesz co sie dzieje. Taki kot w worku.
Są lepsze i gorsze boxy tak jak i chipy.
I tak jak wyżej. Nie ma mowy o jakiejś optymalizacji spalania. Nie przesuniesz kątów wtrysków, nie dostosujesz dawki w wysokiej temperaturze, nie dostroisz turbiny i tysiąc innych rzeczy które programowo możesz zrobić w sofcie.
Jak by porównywać złego boxa i złego chipa to faktycznie nie ma różnicy. Ale "dobry" box i dobry chip to przepaść.
Ja nikogo do niczego nie namawiam. Wyjaśniłem tylko merytorycznie.
a u mnie takie ustrojstwo siedziało w CF2 jak przyjechała z niemcowni. no i w dowodzie nawet było 150km zamiast 136. Wyjełem to, bo oszukiwało ciśnienie na listwie i to dosyć sporo. a raczej zdrowe dla pompy i wtrysków to nie było.
A skąd wiesz ile oszukiwał? Przecież box ma oszukiwać a ty masz tego nie widzieć
w fesie było widac jak pracuje regulator cisnienia paliwa. a po samym przekreceniu kluczyka fes pokazywał ponad 200 barów cisnienia na listwie.
To ten box był najgorszy z najgorszych, stale podnoszący dawkę na zasadzie zwykłego opornika. Dobry box zwiększa ciśnienie w zależności od obciążenia i w trakcie spokojnej jazdy nic nie podlewa, bo i po co?
nie wiem czy są lepsze i gorsze . wydaje mi sie, ze każdy miesza w mózgu. w tym moim to było własnie tak, ze po przekreceniu samego kluczyka bylo coś koło 200 bar, przy zapalonym silniku na wolnych obrotach było 300 i regulator był otwarty na 16% czyli normalnie. ale jak robiłem logi dynamiczne, to było widać, że regulator dochodził do 70% nawet jak dobrze pamiętam. Na pewno to było też uzależnione od pozycji geja od gazu, bo jeden przewód był pod lutowany pod sygnał z potencjometru.
Oczywiście, że każby box oszukuje. Ale te najprostsze oszukują zawsze, a nie tylko kiedy potrzeba. Ale skoro miałeś taki z potencjometrem to był najtańszy syf. Wiadomo, że dedykowany program jest lepszy ale nie ma co demonizować wszystkich boxów bo tysiące aut na nich jeździ i jakoś silniki nie padają. Znam też przypadki gdzie boxy były oferowane do nowych aut bez utraty gwarancji.
zle mnie zrozumiałeś. w boxie nie było potencjometra, tylko jeden kabel, który wychodził z tego boxu podlutowany był pod sygnał z potencjometru pedału gazu.