Cześć Czy ktoś wie gdzie można kupić osłonę silnika dolną (plastikową) do GT 3.2?
Printable View
Cześć Czy ktoś wie gdzie można kupić osłonę silnika dolną (plastikową) do GT 3.2?
w ASO. inne podróbki nie zdają
Potwierdzam, a co więcej: większość podróbek nie ma wlotu/kierownicy powietrza chłodzącego dyferencjał, który oryginalnie występuje
Jeżeli jest możliwość to polecam próbę naprawy osłony przy pomocy „zestawów naprawczych” z żywicy epoksydowej
Ktoś się orientuje jaki koszt w ASO?
Gdzieś słyszałam, że w granicach 1500zł, ktoś potwierdzi-zaprzeczy?
Może ktoś zna jakąś sprawdzoną firme co robią z aluminium na zamówienie?
pozdrawiam
spr 51714303
niby ten nr jest od 3.2
i google wskazuje wlasnie na okolice 1000+
no nie bardzo
a po co ci dodatkowe kg ?
shop.alfisti.net tam sa w cenie chyba kolo 150e
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Podróba u mnie spisuje się całkiem dobrze już ponad rok, włącznie z 40-to stopniowymi upałami, autostradową jazdą +200 i przycierkami na naszych torach przeszkód. Jeden warunek to dobry montaż.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ung::2912.html
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jednak zdecydowałem się na zakup oryginału, a właściwie to dostanę w prezencie kupioną w ASO we Włoszech.
Odświeżam, czy dla GT 3.2 jedyne rozwiązanie to zakup osłony w ASO (cena >1K), ewentualnie aluminimu na shop.alfist (139 ojro) czy może pojawiły się jakieś zamienniki na rynku.
A może pasowałaby od GT 2,0 JTS, punkty mocowania są raczej identyczne, dociąć coś przecież można:
https://dodatkidoauta.pl/k17,oslony-...a-benzyna.html
Ma ktoś może zdjęcie oryginału do 3,2 ?
A tu wręcz piszą że taka pasuje do 3,2:
https://sklep.intercars.com.pl/szuka..._-32-gta-17791
Materiał z którego to robią nie jest zły, kilka lat mam taką osłonę w 156 1,8 (przyszła zwinięta w rulon- oryginalna przy próbie takiego zwinięcia natychmiast by się połamała) i do dziś żadnych uszkodzeń. Cena ok. 10 razy mniejsza niż oryginalna.
Sprawdziłem- oryginał kosztuje 1150 zł i wygląda tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/10/349.jpg
myślę że dopasowanie 10 razy tańszego zamiennika nie będzie problemem.
W moim przypadku wybrałem rozwiązanie proponowane przez wspomniany shop.alfisti.com, czyli osłonę aluminiową. Jej najważniejszymi zaletami są trwałość i większy prześwit (w GT mam założony gwint KW v2). Montaż bezproblemowy. Co ciekawe aluminiowa osłona jest minimalnie lżejsza od oryginalnej.
Załącznik 236791Załącznik 236792
Ciesze się, że mogłem pomóc! Podwozie dokładnie umyłem podczas całego szeregu prac prowadzonych przy mojej GT. Przy okazji założyłem kolektor od GTA. Seryjny (V6 24V) wizualnie jest nieco powściągliwy ;)
Załącznik 236855Załącznik 236856Załącznik 236859Załącznik 236858
W przypadku zakupów na shop.alfisti.com warto zapłacić przez transferwise.com - kursowo (zł / €) wychodzi atrakcyjniej niż przelew w banku lub płatność karta ;)
To całe podwozie i komora pięknie wyglądają:) , ja decyduję się na tworzywo sztuczne- aluminium jest zbyt sztywne- zostają wgniecenia, osłona z tworzywa musi być lżejsza.
Jak sztyne to lepiej. Poprawi sie delikatnie prowadzenie w tym ciezkim przodzie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Będzie jeszcze ciężej:), nic nie usztywni- nie takie mocowania, to nie rozpórka.
Opinie ludzi jednak sa nieco inne ;) moze blede, niewiem jeszcze tego nie sprawdziłem..
to cienkie alu jest watpie zeby 2kg ciezsza byla od plastikowego gowna ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakim cudem może nie być cięższa? Jaką grubość ma taka osłona ALU, dwa czy trzy milimetry? Plastikowe "gówno" robione jest z takiego materiału jak plastikowe butelki jednorazowe, jest trudnołamliwe i elastyczne, nie wgniata się po uderzeniu w przeszkodę. Nie jest oczywiście w stanie ochronić niczego mechanicznie (aluminiowa wersja też nie) , ale nie taka jego rola. Usztywnić auta jak rozpórka też nie jest w stanie, bo po pierwsze sama w sobie nie jest wystarczająco sztywna, po drugie małe śrubki mocowania nie przeniosą sił giętego podwozia, jeśli opinie kogoś są inne, jest to zapewne miłośnik takiego tuningu , u którego występuje efekt placebo.
Dla ciekawych zamieszczam dane wagowe:
- osłona OE (oryginalna) = 4,37 kg
- osłona aluminiowa z shop.alfisti.net = 4,34 kg
Prześwit w GT V6 na standardowym zawieszeniu w przypadku montażu osłony aluminiowej zwiększa się o 17mm w porównaniu z osłoną oryginalną.
Zamiennik z HDPE (polietylenu) - waga paczki gotowej do wysyłki (wraz z opakowaniem i elementami mocującymi) to 3 kg, ile waży sama osłona wkrótce sprawdzę. W porównaniu do oryginału materiał jest dużo bardziej odporny mechanicznie (i zmęczeniowo), wadą w porównaniu do wersji aluminiowej może być to, że jest palny.
Wersja aluminiowa, pokazana wcześniej na zdjęciach, ma o wiele mniejszy niż w oryginale otwór do chłodzenia miski olejowej (brak też nawiewu na dyferencjał) i w ogóle do odprowadzania ciepła z komory silnikowej dołem. Może to mieć znaczenie w przypadku 3,2 , bo ten silnik generuje duże ilości ciepła.
W 3.2 jest chłodnica oleju, chłodzenie miski nie bedzie miało w takim przypadku mniejszego znaczenia? A co do dyfra, otwór jest, ma ktoś fotkę jak wygląda to oryginalnie?
Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka
Oczywiście że olej jest częściowo chłodzony przez miskę- ma ona dużą przewodność cieplną, znaczną powierzchnię i żebra chłodzące z zewnątrz. W innych autach, bez chłodnicy ojeju, tylko miska go chłodzi.
Jeszcze się nie zdecydowałem gdzie zamówić, priorytetem jest tworzywo (HDPE, mam z tego osłonę w 156 i działa dobrze- kilka lat) , zastanawiam się też nad wersją z ukształtowanym nawiewem na dyferencjał- jest taki w jednej z osłon, szukam jeszcze jak to w oryginale wygląda. Co do masy osłony, to HDPE jest lżejsze od wody (mniej niż 1 G/cm3), aluminium waży 2,7 G/cm3 , grubość ścianki osłony HDPE nie jest duża (w 156), nie ma siły żeby nie była lżejsza od ALU, pytanie tylko o ile.
Być może dali za cienką ściankę w tej wersji ALU- było ta za wiotkie i hałasowało w czasie jazdy, dlatego musieli dać większą powierzchnię i profil zamknięty. Ja mam wątpliwości co do porównania masy oryginału i wersji ALU- oryginał ma mniejszą powierzchnię i jest chyba zrobiony z łamliwego plastiku, a osłona ALU ma większą powierzchnię i jest lżejsza?? To jakiej grubości jest to blacha? Koledzy z działu 156 próbowali dorabiać osłony ALU do 156- tam masa im wyszła koło 10 kg.
Gdybyś mógł pokazać zdjęcie tego fragmentu w oryginalnej byłbym wdzięczny, chciałbym jak najbardziej dopasować zamiennik kształtem do oryginału. Charakterystyczne wybrzuszenie (obok otworu) ma np. ta:
http://allegro.pl/oslona-silnika-alf...253141349.html
Niektóre zamienniki go nie posiadają, takie występuje też w oryginale- widać to wyraźnie na szkicu z dokumentacji ASO, który pokazałem wcześniej. Może chłodzenie dyferencjału nie jest tak istotne jak silnika, ale skoro zastosowano taki , dość skomplikowany kształt tego fragmentu, który komplikuje i podraża produkcję, to może być to ważne.
Zastanawiam się tylko po co ten otwór, skoro w oryginale go nie ma , ale gdyby trzeba było, to zaślepienie go nie będzie problemem.
HDPE jest mechanicznie idealne na osłonę, może być jednak tak, że na mrozie może mieć nieco gorsze właściwości, ale i tak powinno być lepsze od oryginał:
https://www.youtube.com/watch?v=Ve8X...ature=youtu.be
Wiesz co, a mi wydaje się, że to może być otwór dla wersji z xenonem (mam taką) jeśli mówisz i tej dziurze w prawym dolnym
Edit: ah, obok dziury, dobra
[MENTION=71461]alfist[/MENTION], zdjęcia mojej orig, wersja z xenonami (wycięcie po prawej), kropki to brakująca część:
Załącznik 236984
To widok od spodu
Po lewej, do miejsca gdzie jest ułamana - to jest wlot do chłodzenia dyfra
Dzięki, hmm, sprawa się trochę komplikuje, bo jeśli tak wygląda oryginał, to odbiega od tego co mi przekazało na rysunku ASO, a raczej ta wersja aluminiowa jest robiona na podobieństwo oryginału, chyba że dopuszcza się do tego modelu również wersje osłony która jest w dokumentacji z ASO, oraz w jednym ze sklepów, do którego podałem wcześniej link.
W Eperze zdjecia takich rzeczy wlasnie jak oslony czy tlumiki dla wszystkich wersji beda takie same, a rzeczywistosc jest inna. Dlatego trzeba brac sobie na to poprawke.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ta wersja do diesla 16v z aukcji wygląda podobnie, jedynie na środku większe wycięcie i dodatkowe z lewej
http://sportdsp.pl/noweoslony/151305alfa147die16.gif
Dokładnie taką kupiłem do swojej jak szukałem zamiennika oryginału którego nie było wcale. Najbardziej zbliżona do fabrycznej z tanich zamienników. Sprawowała się dobrze przez 2 lata, potem zaczęła się w tylnej części obwieszać w "banan" od temperatury więc wzmocniłem ją dwoma paskami blachy i znów leżała jak trzeba. Przeżyła też wiele obcierek.
W tym temacie nie ma co cudować, byle by była. Podciśnienie pod podłogą wyciąga wtedy gorące powietrze z komory silnika no i zabezpiecza przed syfem z drogi.
Co do alu z shop.alfisti.net - rzuciłem okiemn na rachunek, i jednak policzyli zarówno 15euro za transport, jak i dopłatę 20 euro za nadgabaryt, czyli razem 35 euro za przesyłkę.
Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka