Napisał
bussoholik
Jeśli masz Zetę S a wątpię że ktoś z pełna rozumu wstawił do Ciebie Zetę N to koszt zestawu do regeneracji reduktora = 25 zł. Zeta S nie jest może idealna i na pewno będzie maiła spadki ciśnienia oraz termiki przy bardzo dużych i długotrwałych obciążeniach, ale do normalnej jazdy z wyprzedzaniem, szybkim przyśpieszaniem spokojnie wystarczy.
W tej chwili najlepsza opcja do V6 busso to KME Twin, KME Golda nie polecam bo zacinają się w nich iglice i ten reduktor wymaga serwisu raz na pół roku, po za tym Gold wyrabia ciśnieniowo ale w ekstremalnych warunkach nie wyrabia temperaturowo i zamarza. Alternatywą Twina jest połowa Twina czyli KME TUR, wydajność podobna do Zavoli Zeta S więc do normalnej jazdy na pewno wystarczy. Twin to dwa TUR złączone pleckami. Konkurencja będzie droższa lub znacznie gorsza dlatego polecam KME.
Sterownik LPG nie ingeruje w pracę sondy jeśli wyskakują Ci błędy sondy przy pracy na PB to sondy do wymiany. Lambda powinna falować na wolnych obrotach jeśli wartości są cały czas bliskie max napięciu to masz za bogatą mieszankę jeśli bliskie min. napięcia to masz za ubogą mieszankę. Nie jestem pewien ale w przypadku złej mieszanki nawet na PB sterownik motronic bosha nie wyrzuci błędu sondy.
Marek jak zwykle ma 100% racji dodam tylko że diagnostyka lambdy powinna być przeprowadzona po resecie parametrów i na PB, dopiero potem gaz i sprawdzanie czy skład mieszanki jest OK.
Przy cenie gazu prawie 3x niższej od PB reanimacja instalacji na pewno Ci się opłaci, jak już masz to napraw i korzystaj. Pamiętaj że już raz ktoś zrobił w Twoim aucie LPG prowizoryczne i nie wiem czy jest sens kontynuacji tej drogi, bo to jest droga w której tracisz dużo czasu i pieniędzy.
Krótka dygresja w sprawie LPG. Większość nieprzyjemności z eksploatacji instalacji gazowych wynika z oszczędzania na materiałach i komponentach. Ludzie cierpią na chroniczne zapalenie chytrości i często bywa tak że jak ktoś decyduje się na oszczędzanie to po całości. Różnica 400 zł (zazwyczaj ok. 10-20% ceny instalacji do v6) w kosztach instalacji stanowi o tym czy będziemy mieli bardzo pozytywne doświadczenia z eksploatacji auta na LPG czy będzie to jeden wielki koszmar.