Robi u nas ktoś coś takiego?
http://www.alfaowner.com/Forum/tunin...-rear-lsd.html
Printable View
Robi u nas ktoś coś takiego?
http://www.alfaowner.com/Forum/tunin...-rear-lsd.html
A po cóż ci w crosie mechaniczna szpera?
Q4 standardowo wyposażona jest już w ASR, czyli (taką trochę oszukiwaną) elektryczną blokadę dyferencjału, a działa całkiem dobrze, bo niedawno sprawdzałem. 2 koła po przekątnej miałem w powietrzu i dałem rade wjechać na skarpę. A jeżeli chodzi ci bardziej o sportowe zamiary to no cóż... na tych 150 kucy to i na mokrym asfalcie ASR spokojnie sobie poradzi. W zimie też daje rade.. sprawdzone w beskidach :)
Na dowód tego, że fabryka jest ok, poniżej link. Ja miałem jeszcze gorszy podjazd.
https://www.youtube.com/watch?v=jvZKwd88T-0
W sumie nie mam na to dobrej odpowiedzi. Znaczy mam, w sensie że jakby elektroszpera była taka super, to nikt by się nie zachwycał torsenem w centralnym dyfrze. Natomiast bardzo wątpię czy przy moich umiejętnościach faktycznie zauważyłbym różnicę odnośnie torsen vs elektro w tylnym dyfrze. W subaru miałem płytkową i działało to ok, z tego co kojarzę. Tu bym też tak chciał, no ale to jest na końcu listy modów w tym samochodzie. I zakładając że mnie ten samochód nie wyprowadzi z równowagi na tyle że go sprzedam do tego czasu ;]
Torsen nie jest takim ideałem, jak to wszyscy wychwalają. Bez ASR z choćby jednym kołem w powietrzu nie ruszysz. Torsen aby działał potrzebuje choćby niewielkiego oporu na obu wałkach wyjściowych. Elektroszpera jest tylko uzupełnieniem, a nie podstawą napędu Q4 chociaż daje sobie całkiem nieźle rade.
Crosswagon nie jest terenówką, żeby mieć stała blokadę wszystkich 3 dyferencjałów, ani też sportowym autem, którym poszalejesz bokami na zakrętach.
Co do imprezy... ostatnio zastanawiałem się, czy jest sens i ile roboty byłoby przy wsadzeniu takiego busso na przykład :)
Też zastanawiałem się na poprawą dyfrów, ale przekonałem się, że seria jest dla mnie wystarczająca, tylko trzeba umieć używać elektroniki.
Ale chciałbyś wrzucać busso DO imprezy? Busso brzmi nieźle, ale EJ20T brzmi zajebiście, przynajmniej dopóki nie stłumiono bulgotu w późniejszych rocznikach. I podkręcić łatwo, masa gratów jest.
Nie do imprezy ale do mojej Q4 :)
Myślałem kiedyś o imprezie STI, ale odstraszyło mnie trochę spalanie, a że mam ciężką nogę, to nie wiem czy w 20 bym się zmieścił ;)
No trochę żłopie (miałem stare legacy turbo, ale to prawie to samo), ale za to rzadko się psuje. W ogóle jestem fanem subaru. Tych starszych, nie wiem jak teraz...
Co do busso też myślałem, ale silnik mało rozwojowy. W ogóle trochę bryndza z silnikami w alfach - podobna sytuacja jak we francuzach. V6 / okolice 200 KM i tyle.
Impreza to z 2003 by wchodziła w grę. Ale mam dylemat, muszę mieć auto 4x4, bo w zimę do domu nie dojadę a czasami i z domu, chociaż jest z górki. Więc albo kupuję fajne 4x4 (i tutaj właśnie miał miejsce zakup obecnej SW Q4), albo Jakiś zwykły tani dopracowóz 4x4 i jakieś fajne sportowe tylnonapędowe np taka Mazda RX8 :)
Outback 2.5 xt i dłubnąć na 300 KM.
Z tanich dopracowozów to nie wiem. Nie ma za wiele osobówek z sensownym napędem, a stara vitarka jest fajna, ale dla pasjonatów raczej.
Za duże. Dlatego mam SW, a nie crosa, bo nie przepadam za SUVami ani terenówkami. Max dla mnie, to jakiś crossoverek.
Jeszcze kilka lat temu zakochany byłem w "niemcach" i nie widziałem innej opcji jak golf 4motion czy E46 330XD. Na szczęście wpadłem przypadkowo na informację, że 156 jest produkowana również w 4x4. Ale musiała to być SW.
Teraz powoli przechylam się na japońców i w grę wchodzi albo Impreza jako jedyne auto, albo coś jak Supra czy właśnie RX8 i do tego jakieś ałdi 80 quatro czy cuś podobnego taniego w utrzymaniu z napędami.
Update:
Przypomniało mi się jeszcze odnośnie torsena w 156 Q4. Zeszłej zimy wyciągałem z zaspy i podcholowałem pod spore wzniesienie dużego sprintera. Myślę, że nic co niema stałego napędu na obie osie, nie dałoby rady. Oczywiście Alpin A4 na pewno też swoje zrobiły. Jednak ja jestem zadowolony z tego co AR mi obecnie oferuje.
jeżeli chodzi o blokadę tyłu, myślałeś o torsenie przedniej osi z Q2?