Mam problem z płynem chłodzącym po przejechaniu dajmy na to 60 km robi sie duże ciśnienie w zbiorniczku płynu a po powolnym odkręceniu korka płyn się dopiero reguluje a z koleji dziś zagotował sie i płynu w zbiorniczku nie było potrzebuje rady
Printable View
Mam problem z płynem chłodzącym po przejechaniu dajmy na to 60 km robi sie duże ciśnienie w zbiorniczku płynu a po powolnym odkręceniu korka płyn się dopiero reguluje a z koleji dziś zagotował sie i płynu w zbiorniczku nie było potrzebuje rady
To, że jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to normalne, to układ zamknięty.
Z tego co napisałeś mogą być dwa warianty masz za mało płynu chłodzącego w obiegu i jak się tworzy podciśnienie to znika z układu, może być odpowidzialny za to nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego lub wyciek na drodze chłodzenia albo masz strzeloną uszczelkę pod głowicą. I tu będzie kosztowny problem.
Po pierwsze sprawdź olej na miarce czy Ci nie przybyło. Jeśli jest OK to na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka dolej płynu tyle ile ma być na miarce zbiorniczka niech auto pochodzi trochę i jeśli nic się nie dzieje zgaś auto i zakręć dokładnie korek. Jak temperatura rośnie włącz się wentylator ? Popatrz też czy płyn chłodniczy nie robi się mętny.
Jedź do mechanika
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
czemu nie wiadomo czy dojade? oleju nie przybywa a płynu ubywa???a jeśli będzie metny to co wtedy??
- - - Updated - - -
a czytałem tez ze może byc odpowiedzialna pompa wody za takie zachowanie, wymieniałem ją w kwietniu a przed wymiana bylo wszystko ok hmmm
do mechanika mam 1000 km nadal jestes pewien ze dojade?
Przy okazji wątku to się dołączę. U mnie jest nieco odwrotnie, jak zrobi się ciśnienie w zbiorniczku po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów to wywala nieco płyn najwyraźniej korkiem bo tam jest taki zaworek przez który powinien ujść gaz i wychodzić przez taką dziurkę zrobioną w gwincie zbiorniczka. Sęk w tym że oprócz ciśnienia to delikatnie smarka tamtędy płynem chłodniczym i ów płyn zalega na zgrzewie na wysokości połowy zbiorniczka. Możliwe, że tak się dzieje gdy mam płynu nieco ponad maks, czy może korek wadliwy i przepuszcza płyn?
Dzisiaj wymieniłem korek na nowy(lżej się zakręcał w przeciwieństwie do starego którego ciężko było zakręcić bo jakoś nie można było wycelować na gwint), auto zagrzało się do 90st poziom podniósł się o 1cm następnie jeszcze się podniósł o 0,5cm i w ten czas włączył się wentylator po czym płyn obniżył się o 0,5cm. Także chyba miałem zepsuty korek, bo w ostatnich dniach płyn chłodniczy w zbiorniczku podnosił się pod sam korek i płynem smarkało po obudowie zbiorniczka a odkręcenie korka przyśpieszało ten proces. Martwi mnie tylko iż na wskazówce temp cieczy cały czas było 90st oraz węże są trochę twardsze ale może dlatego że już ciśnienie nie uchodzi ponad nadmiar...
A ile ma mieć temperatury ? 90 stopni to optymalna temperatura.
http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57
90 to optymalna pracy silnika ale mi chodzi o pierwszy bieg wentylatora który pewnie włącza się przy około 95st(dokładnie nie wiem jak jest w tej marce aż wstyd;)) i właśnie chodzi o to że wskazówka podczas tego załączenia też była na 90 ani nawet lekko ponad ale możliwe, że pod kompem będzie bardziej dokładniejsze wskazanie. Jak będzie mi się chciało to sprawdzę na razie będę obserwował czy wszystko w porządku w zbiorniczku. Dzięki za sugestię, mój mechanik też tak zasugerował sam od siebie w sprawie wymiany korka.
Niestety praca wskaźnika temperatury w 159 tak wygląda - wskazówka staje sztywno na 90 już przy około 84 st, i trzyma tak chyba do 95 albo i więcej (wyżej sam nie sprawdzałem).
U mnie temperatura nigdy nie wychodzi poza 90 stopni nawet jak stoję w korku. Dla pewności trzeba zobaczyć czy nie masz wszystko w porządku z ilością płynu. Możesz spróbować na zimnym silniku odkręcić korek zapalić auto i poczekać a ż się nagrzeje i zobaczysz co z płynem sie dzieje jak nic gasisz auto zakręcasz mocno korek i wsio. Pierwszy bieg powinien sie załaczać przy :
dla silnika Diesla
I bieg 92st.C
II bieg 94st.C
Termostat
temperatura otwarcia 78-82st.C
temperatura pełnego otwarcia: 88-92st.C
witam, mam pytanie i zarazem problem, jak powinno się odpowiednio odpowietrzyć układ? czy wystarczy odkręcić ten mały zaworek i czekać aż zejdzie powietrze? w zbiorniczku robi się duże ciśnienie i wciąga płyn do minimum, po odkręceniu poziom wraca. ogólnie w oleju nic nie ma, wycieków żadnych też nie widać, aczkolwiek w serwisie w krk powiedzieli że przez jakąś nieszczelność pewnie się zapowietrza...:confused: