Witam
Jak w temacie czy jak rozwiązać problem nie da się po prostu wymienić żarówki.
Printable View
Witam
Jak w temacie czy jak rozwiązać problem nie da się po prostu wymienić żarówki.
Witam,
coś podobnego spotkało mnie jakiś czas temu - do wymiany, po sprawdzeniu przyczyny, albo sterownik świateł (zamontowany pod prawą lampą) albo kompletna lampa (prawa lub lewa ...). Objawy w moim przypadku były takie, że ledy przez chwilę po zapaleniu samochodu świeciły, po chwili lewe zaczynały mrugać i oba wyłączały się. U mnie skończyło się wymianą lewej lampy.
sterownik jest pod prawą lampą patrząc od przodu czy siedząc w aucie?. Rzeczywiście po rozruchu lampy jakiś czas świeca po czym gasną. Trzeba obserwować ta uszkodzona będzie mrugała. Stało się to kiedy przez kilka godzin jechałem z b. dużą prędkością po autostradzie. Nie ma zamiaru wydawać pieniędzy na nową lampę. Ile ona kosztuje. Z montażem jej też się trzeba trochę bawić.
Samochód ma tylko jedną prawą i jedną lewą stronę - tak samo jest z lampami....
Dziękuję ta odpowiedź na pewno rozwiąże mój problem.
Predkość nie ma nic do rzeczy-po prostu przypadek. Reflektora nie rozbierzesz nie uszkadzając wiec naprawa odpada. Jak już pisał kolega przyczyny mogą być dwie . Kupisz używke za ok 500zł tylko musisz zdiagnozować która strona padła, jeśli prawa to szukaj najlepiej lampy z nie zdemontowanym sterownikiem DRL
Co za bubel!!!!. Technologia LED powinna się lepiej sprawdzić niż inne źródła światła. Nie wymaga skomplikowanego sterowania, jak np HID (xenony) a półprzewodnikowe źródła światła są o wiele bardziej trwałe niż żarowe i wyładowcze.
Jestem bardzo rozczarowany tym faktem i was to też pewnie czeka za jakiś czas, ale może wtedy ktoś znajdzie lepsze rozwiązanie tego problemu.
Jak spotkacie czarna Giuliettę na światłach mijania w dzień to będę ja.Pzdr.
LED jest trwały, ale lampa jest wykonana w technologii ROHS, więc połączenia lutowane szybko stają się nic nie warte.. Wyjątkiem w autach są sterowniki ABS etc, pomysł jest taki, by klientów okraść, a nie zabić.
pzdr, tadzikpl
Nie trzeba zderzaka zdejmować tylko nadkole
Wychodzi bez problemu najtrudniej odkręcić śubę w błotniku jakieś 2min kręcenia:)
eee no to nie jest tak źle jeśli się da :). Bez kanału i demontażu osłony się obejdzie? Trzeba będzie pomyśleć o wyczyszczeniu reflektorów bo po 5 latach się już trochę przykurzyły w środku
Odkręcasz koło zdejmujesz nadkole/to najtrudniejsze :D/
Potem klucz 10 i odkręcasz reflektor w błotniku potem te dwie pozostałe na wierzchu i jest twój.
Ps.Głowy nie dam ale chyba odkręcałem nadkole bez zdejmowania koła:)
na dole reflektora jest ślizg w który wchodzi zderzak. Wyjmowanie bez demontażu zderzaka naprawdę sprawie trochę problemów choć kiedyś chyba wyjmowałem bez jego demontażu. Aby zdemontować zderzak trzeba jeszcze odkręcić osłony pod spodem, śruby w błotnikach i dwie na górze nad chłodnicami. Boki należy odchylić dopiero pociągnąć go do przodu uważając na wiązkę od halogenów. Demontowałem to chyba ze 3 razy.
Odświerzam sprawę świateł LED dzisiaj stałem przed szklaną witryną i lewe światło mruga prawe w ogóle się nie zapala. Co to znaczy wymieniać lewe (mruga) czy prawe które w ogóle nie świeci.
W tym co mruga to jak mruga? Cały czas , czy po chwili się też wyłącza? Ile ledów mruga -jeden czy wszystkie cztery? Robiłeś diagnostykę, jakie błędy są? Nikt tu nie jest wróżką. Objaw dziwny (troche mi się wierzyć nie chce żeby obie lampy padły) równie dobrze może być walnięty sam sterownik DRL
Po przekręceniu kluczyka mruga lewa lampa około 5-6 razy z dość małą częstotliwością prawa w ogóle nie świeci. Świecą wszystkie ledy.
Wiem że temat stary, ale może rozewo udało Ci się rozwiązać problem bo u mnie jest identycznie.
To może ja się podzielę swoim doświadczeniem. W zeszłą zimę w czasie dużych mrozów po pewnym czasie jazdy wyskakiwał mi błąd świateł dziennych.
W korku udało mi się zauważyć, że zanim ten błąd wyskakiwał to światła przez chwilę migały.
Ponieważ takie miganie wynika ze specyfiki zasilania diód, to często wynika ze zbyt dużego oporu w układzie, np. z powodu złego styku zasilania.
Miałem kiedyś podobny problem z DRL dokładanymi, tam czasem źle stykały złączki zasilania z przetwornika. Poszedłem typ tropem. Wykręciłem sterownik świateł (jest w prawej lampie).
Przeczyściłem styki wtyczki oraz gniazdo w sterowniku sprajem do elektroniki (ale żadnym smarowidłem). Od tego momentu wszystko działa bez zarzutu.
Może to komuś pomoże.
Witam,
Temat stary ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. W alfie na desce wyświetla się bład check running lights. Po włączeniu zapłonu led w lewej lampie miga kilkukrotnie (wszystkie ledy działają), natomiast w prawej lampie nie działa w ogóle. Po podpięciu pod kompa wyszło, że obie lampy mają błąd. Czy będzie to wina modułu DRL czy, któraś lampa jest uszkodzona ? Jak mogę to stwierdzić ?
Niedawno pojawił się problem jak opisany w poście powyżej.
Mam prośbę czy Ktoś posiada schemat świateł?
Witam koledzy podepne sie do temu bo szukam po forum i nic nie znalazłem to znaczy,dzisiaj dopadł mnie taki problem zaczęły mi mrugac ledy w lewej lampie,kilka mrugnięc wszystkich czterech i od razu się wyłączają zaznaczam że w prawej sie nawet nie zdążą zaswiecic.Po kilku godzinach czytania wielu postów nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyna,czy to przetwornica czy któraś lampa tylko która ta co sie nie zawiesiła jest walnieta czy ta ktora mryga kilka razy, moze ktos to juz przerobil pomóżcie.Pozdrawiam.
Widzę że kilku kolegów ma ten sam problem ale nikt nie zna diagnozy co z tym zrobić zastanawia mnie jedno dla czego Ci wszyscy posiadacze giulietty którzy rozwiązali ten problem nie podzielą się jak do tego doszli,żeby takim jak ja było łatwiej sobie z tym poradzić.
Fajnie że u ciebie tak to zadziałało bo u mnie nie rozwiązało problemu dzisiaj przychodzi mi nowy DRL to go podmienie i zobaczymy mam na dzieje że to żadna z lamp nie wysiadla bo szczerze to nie wiem która to bedzie czy to ta co w niej ledy mrugaja jest walnieta czy ta druga co wcale ledy sie nie zapalają.
Wymieniłem przetwornice i nadal to samo lewy led miga i gaśnie.Teraz szukam lamp ale nie wiem czy brać komplet czy tylko ta która jest uszkodzona ale nie wiem jak to zdiagnozować pomóżcie.
Witam wszystkich równiez mam problem z ledami tylko ze mi mruga prawa lampa a lewa nie reaguje kilka mrugnięć i gaśnie i mam błędy
B1009 swiatło postojowe przednie lewe błąd wewnętrzny
B100A swiatło postojowe przednie prawe błąd wewnętrzny
B100B swiatła do jazdy dziennej błąd wewnetrzny
Wie ktoś moze co robić ?
W tamtym roku miałem podobny problem. Miałem te same błędy co Mariusz.
Mrugały mi diody LED, o ile się nie mylę, to mrugały w prawej, a lewej się nawet nie włączały. Wymiana modułu DRL przy prawej lampie nic nie dała. Walnięta była lewa lampa. Po wymianie lewego reflektora wszystko wróciło do normy. Dodam, że nie świeciły tylko LEDy, ksenony świeciły cały czas bez zarzutu, AFS działał.
A więc tak panowie odświeżam kotleta problem rozwiazany.Juz nie bede opisywał z czym miałem problem bo wystarczy przeczytać parę postow wcześniej a wiec tak wymieniłem przetwornice i nic to nie dało wiec zamowilem lampy kupilem komplet najpierw wymieniłem tą z przetwornica i wlaczylem światła i tu niespodzianka wszystko działa więc wymieniłem drugą.Tak że dla tych co maja ten sam problem niesprawna jest ta lampa której ledy wcale nie świecą mimo że h7 swiecila za każdym razem ta w której migaly jest w pełni sprawna mam nadzieje ze pomogłem i jak by ktos szukał lampy od strony kierowcy to mam na sprzedaż na zwykla h7 i kolor ciemny grafit.Pozdrawiam
Mogę potwierdzić to co napisał Ryok79. U mnie ta lampa która ok 5 razy szybko miga jest sprawna, natomiast prawa lampa (z zamontowana przetwornicą) jest walnięta.
Najlepiej to sprawdzić włączając światła pozycyjne razem z kierunkowskazem (świeci tylko prawa lub lewa strona), wtedy po włączeniu strony gdzie lampa jest sprawna świecą ledy w lampie (nic nie mruga).
Mam jednak taki problem, że chciałbym rozwiązać ten problem domowym sposobem tzn. dać rezystor lub żarówkę w połączeniu równoległym z prawą lampą drl żeby wyeliminować błąd. Czy ma ktoś z Was schemat oświetlenia drl lub opis samych pinów prawej lampy. Chciałbym wyłączyc na stałe w kompie świata DRL i "sposobem" wyłączyć błąd spalonej żarówki.
Czy potraficie pomóc?
Dzień dobry.
Mnie też dopadł problem ze światłami LED z przodu.
Przeglądając wątek myślę, że u mnie jest jeszcze trochę inaczej..
Dziś zauważyłem komunikat na desce w polu sygnalizacji s/s, że jest problem z oświetleniem.
Myśląc, że może któraś żarówka zauważyłem, że nie świecą obie listwy LED w lampach.
Po resecie w stacyjce zapalają się, ale w prawej nie świeci jeden punkt na listwie LED.
Po jakimś czasie od odpalenia, dosłownie parę minut migają obie listwy po czym gąsną (u mnie po włączeniu kierunku zauważone).
Po ponownym resecie ta sama historia, z tym, że nie świeci już na stałe ten jeden punkt na listwie LED w prawej lampie.
Czy zacząć od prawej lampy właśnie? Czy sam sterownik wymienić lub wyczyścić? Przy okazji pytanie, by dostać się do sterownika/modułu konieczny demontaż całej lampy?
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Może być lampa może być sterownik. Zacznij od wyjecia sterownika.Czasem pomagała poprawa styków. Jeśli nie to wymiana. Lampa dopiero w ostatniej kolejności. Niestety żeby wyjąć driver nie da się od góry odkręcić jednej z 3 śrub, i raczej trzeba będzie odkręcić lampę (nie koniecznie wyciągać) pewnie starczy ją lekko podnieść. Dostęp do śruby od lampy jest po demontażu nadkola, niektórzy pisali że wyciągali tak lampy bez demontażu zderzaka ale osobiście nie sprawdzałem
U mnie postojowe świecą led prawa i lewa strona i wszystko jest ok. Problem zaczyna się gdy włączam światła mijania wtedy świeci tylko led z prawej strony lampa od strony pasażera. Lewa strona led całkowicie zgaszony. H7 świecą normalnie. Wali błędem check running lights. Od czego najlepiej zacząć?
Ja właśnie zrobiłem test na światłach postojowych czyli lewa i prawa strona przy wyłączonym zapłonie i włączonym kierunkowskazie. I u mnie świeci zarówno lewa i prawa strona osobno.
Moduł wymieniony (o ile był dobry) i nadal to samo czyli na wyłączonych z pozycji menu światłach dziennych i włączonych światłach mijania świecą ledy. Gdy włączę z pozycji menu dzienne to zarówno w auto jak i włączonych na stałe mijania ledy zaczynają migać na przemian aż do zgaśnięcia.
Jedyny trop to w prawej lampie nie świeci jeden punkt LED i może to jest jakaś wskazówka. Chcę zamówić lampę i boję się, że jak zamówię prawą to okaże się, że lewą trzeba było wymienić jak czytam w tym wątku.
Może później ktoś jeszcze ogarniał ten i ma jakieś podpowiedzi, bo chcę to w końcu ogarnąć, a wkurza ta jazda na światłach mijania gdy dni robią się już długie i słoneczne.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
A może ktoś wie czy lampa poliftowa z 2018 roku będzie pasowała do 2011, chodzi o wtyczkę, piny i ew współpracę z lewą lampą (moduł). Mam na oku taką właśnie lampę i ktoś chce żeby sprawdzić wtyczkę, ale mnie się wydaje, że tu nie powinno być chyba różnic..
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam wcześniejsze obserwacje:
Po włączeniu zapłonu prawy led nie świecił w ogóle, lewy migał szybko przez sekundę/dwie.
Kupiłem na allegro za 200 PLN reflektor z połamanymi plastykami, ale sprawnymi ledami, i firma regenerująca lampy wymieniła mi co tam trzeba do mojego reflektora. Dałem za usługę 550 PLN brutto, w tym czyszczenie, polerowanie całego środka i odbłyśnika. Plus 200 PLN za wymontowanie i zamontowanie lampy u mechanika.
Firma od reflektorów to TMC regeneracja reflektorów w Piekarach Śląskich. Znają temat bardzo dobrze.
Dzwoniłem po innych okolicznych firmach na Śląsku od regeneracji, to nikt nie czaił o co chodzi.
Dokładnie taką samą opcję wybrałem. Kupiłem uszkodzoną lampę mając co prawda na myśli moduł, ale ledy też do wykorzystania. Moduł po wymianie nie pomógł. Z rozmowy z osobą która naprawia lampy wiem, że to bardzo rzadko gdy moduł siada. U mnie cena wymiany, naprawy LED na gotowo 600 PLN. W tych pieniądzach raczej nie kupi się porządnej używki, cena sięgają do 1000 a nawet wyżej.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka