Witam. Chciałem zapytać czy jak zamontuje ten moduł do swojej Alfy wyposażonej w ksenony i czujnik zmierzchu to przy ustawieniu na pozycję Auto na dźwigni od świateł będą się one automatycznie przełączać z "dziennych" na mijania i odwrotnie.
Witam. Chciałem zapytać czy jak zamontuje ten moduł do swojej Alfy wyposażonej w ksenony i czujnik zmierzchu to przy ustawieniu na pozycję Auto na dźwigni od świateł będą się one automatycznie przełączać z "dziennych" na mijania i odwrotnie.
Tak będą, taki sam mam zamontowany w swoim aucie.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Tak przy okazji, czujnik zmierzchu (czy też dokładniej, czujnik natężenia światła zewnętrznego) jest w każdej 159, jest wykorzystywany do regulacji podświetlenia zegarów i czerwonego oświetlenia w suficie.
Dzięki za informację, mam jeszcze pytanie czy dużo jest problemów żeby podłączyć poprawnie ten moduł?
Samo podłączenie nie. Przewód do lamp postojowych i długich fajnie się wprowadza przez dekielek gdyż te posiadają odpowietrznik. Co do szukania przewodu po stacyjce to nie podpowiem gdyż ja wykorzystałem stara instalacje od dolozonych czujników przód. Podobno można się wpiąć do skrzynki głównej pod maską. Jeśli chcesz wykorzystać pełen bajer zapalenia świateł po otwarciu drzwi z pilota to musisz się wpiąć bezpośrednio do zamka gdyż sterowany jest przez sieć can i moduł drzwi znajduje się w drzwiach
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Ja mam zamontowany moduł w skrzynce bezpieczników pod maską. czas montażu to około 30 min
Czy moglby ktos podesłać linka z allegro tych świateł?
Tutaj masz stronę tej firmy, można zamówić przez allegro albe bezpośrednio od nich
http://lepard.eu/
- - - Updated - - -
A możesz mi powiedzieć jak z policją, zatrzymali cię kiedyś za jazdę na takich światłach?
Drogi ten moduł. w temacie o światłach do jazdy dziennej jest sporo innych, tańszych, tak samo działających.
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlug...661578300.html np.
Ale jak to u ciebie działa? Ja mam ksenony i że tak zapytam:
Dajesz na tryb automatyczny czyli w nocy świecą Ci się normalne mijania ( ksenony ) a w dzień co?
Na jakich światłach realizujesz światłą do jazdy dziennej?
Odpowiedzcie mi proszę bo nie wiem ale chyba na ksenonie nie da się go/ nie powinno się ściemniać go( robić z niego światło do jazdy dziennej ) ?
Mam też ksenony i w dzień załączaja się drogowe dodatkowe 30 % mocy te co są skrajnie wewnątrz. Moduł podłączasz tylko do świateł pozycyjnych i drogowych ewentualnie innych jeśli masz np ringi czy inne diody
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Dzięki olo_84 powiedz mi gdzie wpiąłeś się z sygnałem prędkości, gdzie go szukać?
Jak Patrzysz na ich instrukcję montażu http://lepard.eu/wp-content/uploads/013m1.png to na fioletowym kablu trzeba podpiąć sygnał prędkości - gdzie go wpiąłeś?
Ja nie mam takiej wersji. A co to ma robić?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
To jest po to aby doświetlaniem zakręty światłami przeciwmgielnymi ( aktywują się przy używaniu kierunkowskazów ),ale tylko do jakiejś prędkości np tylko do 40km/h, powyżej nie włączają się. I nie wiem gdzie to wpiąć.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Hm ciekawe czy jest takie miejsce do wpiecia. Ciekawa opcja poszukaj użytkownika na forum mały_777 jakoś tak. To magik. Teraz robi projekt programu DPF
Witam. Czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób mogę znaleźć pod jakie kable powinieniem podłączyć moduł (Lepard AM.010.1), żeby wszystko działało. Znalazłem stały +, zasilanie po włączeniu stacyjki, ale nie wiem które kable są odpowiedzialne za zasilanie świateł długich.
Z góry dzięki za pomoc
Może i lepiej ja przewody puściłem bezpośrednio do lamp. Dodatkowe przewody pochowalem w karbowane koszulki. Po otwarciu maski nie widać dodatkowych kabli
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
A czy możecie mi powiedzieć gdzie w eLearn znaleźć schemat instalacji elektrycznej?
Niestety nie wszyscy montując taki moduł zdają sobie sprawę jak bardzo takie światła oślepiają innych(wtedy kiedy jest za duża moc ustawiona), inna sprawa, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z prawem. Czasami mam po prostu ochotę kupić sobie jakieś zaje__cie mocne dalekosiężne LEDy i walić takim gamoniom po oczach jaki się jakiś będzie pultał to powiem że to do jazdy dziennej.
Jak zyje jeszcze sie nie spotkalem z tym zeby mnie swiatla samochodowe w dzień oslepily, wiec albo mieszkasz w bardzo dziwnym miejscu albo pora wybrac sie do okulisty. Ustawienie na 30% ledwo widac, to samo 40% a takie sa nastawy fabryczne w tych wynalazkach. Z reszta fabrycznie bylo to montowane m.in w subaru i audi i wyglada to identycznie.
A czy ktoś z was wyczaił gdzie podłączyć sygnał prędkości w tym module w wersji z doświetlaniem zakrętów?
Podejrzewam że nie ma wtedy ustawionego na module 30% tylko zdecydowanie więcej.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
abstrahując od "%" podłączenie modułu pod "długie" i tak nie jest zgodne z prawem, więc można stracić dowód równie dobrze jak za hidy, ledy lub inne wynalazki. O wiele łatwiej i zgodnie z homologacją można podłączyć moduł z krótkimi - efekt ten sam i na pewno nie będą nikogo oślepiać.
A druga sprawa jakbym chcial jezdzic na światłach mijania to nie potrzebuje nic, wystarczy ich nie wyłączać.
Jest pewna różnica w zasilaniu św. mijania modułem, a włączeniem ich na stałe.
1. po właczeniu zapłonu w chłodne dni niepotrzebnie nie jest zabierany prąd potrzebny świecom żarowym i rozrusznikowi, moduł zapala światła samoczynnie po uruchomieniu silnika (wzrost napięcia w sieci do ok. 13,4V)
2.modułem można nieco obniżyć napięcie na żarówkach wydłużając tym samym ich żywotność.
3. Świecą się tylko 2 żarówki, wydłuża się żywotność pozostałych żarówek i nie chodzi tu oszczędność finansową, a kłopot z wymianą np. spalonej żarówki w podświetleniu licznika, czy któregoś pokrętła.
4. Mniejsze obciążenie alternatora.
Wada - nie do ksenonów, św. mijania nie maja homologacji na dzienne, zgodnie z przepisami mają się świecić razem z tylnymi.
nie mówiąc o tym, że panel wskaźników / radio ściemnia się dopiero po zapaleniu świateł w nocy. Światła mijania mogą pełnić funkcję dziennych które zgodnie z aktualnymi przepisami nie muszą się świecić z pozycyjnymi.
Panowie, sorry za odgrzany kotlet. Szukam modułu, który pozwoli na włączenie świateł mijania na 30sek po otwarciu drzwi z pilota i na 30sek po zamknięciu drzwi z pilota. Mam funkcję Comming Living Home w 159 która uruchamia się pociągnięciem manetki, ale to co opisałem wcześniej to jest coś innego - taka funkcja jak np. w Audi
Ja mam tego: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5423019991
I wydaje mi sie, ze da się na nim takie cos zrobic bo:
primo: jest kabelek do podlaczenia do centralnego,
secundo: jest cos takiego w opisie :)
Ale dopytaj sprzedawce czy to dokladnie to na czym Ci zależy.