Witam!
Od 1 kwietnia Shell wprowadzil jako pierwszy w Polsce paliwo Shell V-Power Diesel w technologii GTL!!!Czy ktos z Was mial okazje przetestowac juz to paliwo?
Pozdrawiam!
Printable View
Witam!
Od 1 kwietnia Shell wprowadzil jako pierwszy w Polsce paliwo Shell V-Power Diesel w technologii GTL!!!Czy ktos z Was mial okazje przetestowac juz to paliwo?
Pozdrawiam!
byłem na stacji i widziałem , ale zalałem zwykłe ON
jeśli ktoś GTL lał to chętnie też posłucham jak auto na tym pracuje
hej! Zalałem dziś takowego w poznaniu na stacji koło makro. W piątek polecę do Wa-wy to się okaże:)
emac156 to daj znac co i jak,jak autko spisywalo sie na tym paliwie!!!
zatankowałem takie w zeszłym tygodniu, troche za wczesnie zeby cos powiedziec, choc auto ładnie sie wkreca i chyba mniej kopci przy ostrym docisnieciu, ciezko teraz stwierdzic jednoznacznie, zwłaszcza ze zmieniłem tez koła na letnie zobaczymy jak wyjdzie spalanie, napisze po Świetach co i jak
Ja juz od tygodnia jeżdżę na GTL i mi się zdaje że szybciej się silnik nagrzewa do 90'. Spalanie hmm po mieście nie odczułem różnicy może na całym baku by była różnica. A co do osiągów nie będę czarował bo zagłówek mnie nie kopnął w głowę:) Ja będę tankował GTL bo przynajmniej mam czyste sumienie że leje Alfie dobrą ropę.
dziś zalałem za 100zł nowego diesla , w spalaniu nie widze różnicy komp pokazuje to samo co na zwykłym ON ale też mi się wydaje że szybciej auto się wkręca i lepiej przyspiesza.
a co to takiego GTL ???? czym miałby sie różnic od zwykłego poprzedniego v-power ????
ja wczoraj zalałem zwykłego on na shellu bo pod jedynym dystrybutorem v-power diesel była kolejka :/
O tak BRAWOOO!! dla wszystkich posiadaczy diesli, ale tych którzy jednocześnie są wielkimi przeciwnikami gazu (a nie mają tego niczym uzasadnionego) a teraz napalającym się na paliwo GTL :)
dla nieobeznanych - jest to paliwo uzyskiwane poprzez przetworzenie gazu ziemnego - czyli takiego jak wlasnie w kuchenkach w większośći państw. gratulacje..
Kolego ale dalej jest to ON, a nie gaz - to, że jest otrzymywany z przetworzonego gazu ziemnego pozwala w łatwy sposób obniżyć zawartość siarki w paliwie (w stosunku do ON otrzymywanego bezpośrednio z ropy naftowej) i o to tu chodzi.
A jakie są wady paliwa wytwarzanego technologią GTL? Tylko rzeczowo proszę.
Też podłącze się do pytania - czym jest ON otrzymywany w technologi GTL tzn. jakie ma właściwości i czym się różni od zwykłego ON, no i jakie są "korzyści" z jego tankowania ?
Już sobie wyguglałem co to takiego GTL :-)
"Technologia GTL
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.
Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent."
"Technologia GTL
GTL (Gas to Liquids) to ogólny termin używany w przypadku technologii, które z gazu ziemnego wytwarzają ciekłe węglowodory (takie, jak paliwa czy smary).
Paliwo GTL jest syntetyzowane z gazu ziemnego za pomocą zastrzeżonej technologii stworzonej przez Shell. Ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową, co sprawia, że pali się ono w bardziej czysty i wydajny sposób niż zwykły olej napędowy."
To jak by ktoś nie wiedział co to - tak jak ja do tej pory
Ostatnio zalałem do pełna tego paliwa. Zrobiłem trochę więcej kilometrów na baku, ale ciężko stwierdzić czy różnica w spalaniu jest znacząca, bo wiadomo że raz się ciśnie bardziej, czasem mniej. Jeśli chodzi o kopcenie to też cięzko mi ocenić, bo jak depne na dwójce to chmura za mną zawsze zostaje ;)
:) jedno jest pewne nie jest gorzej. U mnie skończył się w trasie przepływomierz więc chyba nie uda mi się stwierdzić ile pali;/ w każdym razie dopóki działał było ok.
---------- Post dodany o godzinie 00:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:06 ----------
a czy ja krytykowałem gaz?? drogi panie może z gówna złota się nie zrobi, ale można je wypolerować tak, ze będzie świecić YouTube - MYTHBUSTERS are going to Polish SHIT they have gone nuts
pozdrawiam
No widzisz, ale nie chodzi o to aby cos wygladało dobrze a w działaniu było nadal gównem.
Poprostu nie lubie ludzi którzy twierdzą że coś jest kupą :D krytykują to, a pozniej kupują coś ulepione z tej kupy i juz jest super ekstra:D i są w ogule the best.
Jezeli nie krytykujesz gazu to nie Ciebie dotyczyła z kolei Moja krytyka - napisałem to wyraźnie:D
Tylko trochę się to rozjeżdża. Gaz jest w tym przypadku surowcem, z którego produkuje się paliwo. Ropa naftowa przed przygotowaniem też jest takim surowcem. Z tego co się orientuję nie przerabia się LPG, więc Twoje porównanie zdaje się byc nieco nietrafione. Konwersja paliw, nic więcej. ;) Z węgla też można zrobic paliwo płynne/gazowe, ale na chwilę obecną nie jest to jeszcze nic wybitnie opłacalnego. Zresztą LPG jest dobrym paliwem, ale (nie chcę wszczynac wojny kolejnej, tylko przedstawiam pogląd niektórych) tylko do kuchenek gazowych. ;)
Ja mogę to samo powiedziec o ropie - dobra, ale do kopcących autobusów miejskich:] oraz do ogrzewania domu - kolega ma ogrzewany dom 300m/kw własnie ropą i tam się ona swietnie sprawdza:D by była taka swietna to honda nie zastanawiała by się nad przerwaniem rozwoju tych silników w swoich samochodach (nie wykluczone nawet ze najnowsze modele nie będą juz oferowane w tej kopcącej wersji). Jeżdzący na gazie przynajmniej nie przyczynają się do tego że czasem nie da się poprostu w miescie szybki opuscic:] BLEE!!! Zresztą czytając o planach na przyszłość norm EURO to powiem że te silniki są poważnie zagrożone gdyż sam Włodzimież Sel twierdzi że sprostanie im w silnikach diesla może graniczyć z cudem. tak wiec byee
a tak na marginesie - obecnie w prawie całej unii do kuchenek uzywa się gazu ziemnego:] gdybyś nie wiedział..
ja koncze tą dyskusje.
Dej pozor synek, cobys sie nie obaloł ;)
Wlaczasz sie w dyskusje nie wiadomo po cholere - chcesz wyleczyc swoje gazowe kompleksy? :) Twoje opinie nt. LPG nikogo tutaj nie interesuja, rozmawiamy nt. GTL.
I nie cytuj mi tu jakiegos Wlodzimierza Ilicza, bo jakby mu nos urwac, to pol litra gorzoly sie wyleje. Ot taki RZECZOZNAWCA.
Parę ładnych lat jeździłem na LPG non stop coś się z nim działo - teraz powiem NIGDY WIĘCEJ
Wracając do ON na statoil sprzedają odsiarczoną ropę (osobiście jej nie testowałem), czy ma to związek z GTL ?
RogerIZ28 - daj sobie na wstrzymanie .. każdy jeździ na tym na co go stać. Po co się usilnie produkujesz skoro Twoje wypociny i tak do nieczego nie prowadzą?
Kumpel zalał GTL do swojego starego Forda Oriona (stary diesel) i albo nam się zdawało albo przybyło mu troszke kucy (efekt odczuwalny po 200km). Ze spalaniem wyszło to samo.
Szkoda, że w tej samoej technologii nie da się benzynki zrobić :)
---------- Post dodany o godzinie 15:31 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:30 ----------
nie
o i mam nadzieje ze era diesli sie skonczy dzieki tym zasadom EURO :D
Widzę cisza po burzy nikt się nie wypowie jak mu się jeździ na GTL'u? i jak wygląda spalanie? u mnie dopóki przepływka działała było OK efektów piorunujących nie było (jeździłem do tej pory na zwykłym v-power) ale nasunęło mi się pytanie: Czy w pierwszych dniach od wprowadzenia GTL laliśmy do zbiornika 100% GTL czy może miesznkę v-powera z GTL'em w różnych proporcjach nie sądzę żeby zbiorniki były opróżniane do ostatniej kropelki i zalewane od zera GTL. Tak więc chyba dopiero Ci którzy zatankowali po około tygodniu czy dwóch mogą cieszyć 100% GTL
od wczoraj mam w służbowym focusie 1.8tdci zalene do pełna, tak jak w przypadku alfy wydaje sie lepiej wkrecac na obroty i mniejsze dymienie wystepuje, ze spalaniem to sie zobaczy :)
wczesniej lałem zwykłego diesla z shella
A czy to nie jest tak, ze tylko dodaja pewna ilosc tego nowego GTL'owego paliwa do ropy?
Cos obilo mi sie o uszy, ze to chyba tylko dodatek jest do ropy?
PANOWIE ALFAHOLICY ,lada dzien wybieram sie na zachod ok 1000 km wiec postaram sie przetestowac to nowe paliwo.Mam porownanie paliw krajowych do zachodnich zarowno benzyn jak i olej napedowy.Po powrocie postaram siezdac relacje z testu.
wczoraj zalałem cały bak tym nowym v-powerem - zobaczymy czy odczuje zmianę :)
koledzy co do paliwa Na rynku są dostępne tylko 2 rodzaje paliwa benzynka i ropa i np cala północna polska dostaje paliwo z płocka Orlenu i obojetnie czy to shell czy bp czy orlen roznica jest jedynie w dodatkach dolewanych przez indywidualnych odbiorców :)
To ja akurat wiem, nie wiem jak reszta. A jeszcze więcej zależy od indywidualnego przypadku-tzn od tego kto rządzi stacją na której się tankujemy bez względu na to jakiej to ona jest sieci- BP blisko mojej chaty to stacja której unikam w szczególnośc- spalanie benzyny 30 litrów, spalanie ropy- sąsiad nawet nie ujechał 300 metrów po zatankowaniu więc nie wiadomo. A zatankujesz na innym BP i auto chodzi świetnie.
Zresztą mój wujek wozi opał i czasem paliwo dla stacji nawet tych renomowanych, a jego firma tak naprawdę z żadnym koncernem związana nie jest.
wątpie by opłacało im się sprowadzać z niemiec to paliwo niechce mi się wierzyc szczerze :)