Na zimnym kręci jak wariat, a na gorącym objawy, jakby akumulator był wyczerpany - ledwo kręci, ale kontrolki nie przygasają, więc chyba wygląda na coś z rozrusznikiem.
Czy miał ktoś podobny problem?
Printable View
Na zimnym kręci jak wariat, a na gorącym objawy, jakby akumulator był wyczerpany - ledwo kręci, ale kontrolki nie przygasają, więc chyba wygląda na coś z rozrusznikiem.
Czy miał ktoś podobny problem?
Prawdopodobnie już czas na wymianę tulejek rozrusznika. Ale przy zabraniu się do tej operacji to zaopatrzył bym się już w tulejki, szczotko trzymacz, bendix, i ewentualnie elektro magnes aby już mieć na długi czas spokój z tym tematem. W dobrym sklepie specjalizującym się w rozrusznikach wystarczy sam numer rozrusznika a resztę już dobiorą bez najmniejszego problemu.
No właśnie nie jestem pewny. Jakieś 1,5 roku temu wyjmowałem ten rozrusznik do konserwacji, bo trochę zacierał się tłok automatu w cewce i siła sprężyny powrotnej była za mała, żeby cofnąć bendiks, więc wyrzucało go dopiero gdy silnik nabrał trochę obrotów, z takim nieprzyjemnym zgrzytem.
Przy okazji oczyściłem i przekonserwowałem cały rozrusznik, który był w idealnym stanie, zarówno jak chodzi o komutator, szczotki, bendiks i tulejki.
Ja bardziej podejrzewałbym uzwojenie wirnika lub stojana, które po nagrzaniu może dostawać jakiegoś przebicia.
Kiedyś miałem podobny przypadek w fiacie 125p, tylko wtedy czasami w ogóle nie chciał kręcić. Po rozebraniu rozrusznika okazało się, że dwie działki komutatora były trochę ciemniejsze niż pozostałe, pomiary rezystancji wykazywały na tych działkach dużo większy opór niż na pozostałych - no i skończyło się na wymianie wirnika.
A moze ma już dość :
a na allegro czekają :)
ten wyglada przyjemnie :
http://allegro.pl/rozrusznik-alfa-ro...680100523.html
Witam,
podepnę się.
U mnie działo się dokładnie tak samo.
Po kilku dniach odpalania i zgrzytania, nastała cisza na kolejne kilka dni. Aż ostatnio przy przekręceniu kluczyka w pozycję MAR wszelkie kontrolki z ledwością się zapaliły. A próba odpalenia auta kończy się ciszą, co druga próba słychać cykanie spod maski. Auto będzie zaprowadzone do mechanika i zobaczę co dalej.
Jeśli używka - rozrusznik, po czym poznać który się nada? Po cenie?... Eper wskazuje na 60813461, do CF2.
KOD PROD. O. ZASTOS. MODYF. IL. U. CZ. K. ODNOW.
(CARCASSA)1 ROZRUSZNIK 60813461 M1 ,M2 ,M3 ,M5 ,M7 01 http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/09/255.jpg 71782391
7172334460813461 M10 ,M11 ,M15 ,M20 01 http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/09/255.jpg 71782391
7172334460813460 M4 C3202 01 http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/09/255.jpg 60814706 M4 D3202 01 http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/09/255.jpg 71782389
7172334860814706 M6 ,M25 01 http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/09/255.jpg 71782389
71723348
Po cenie nic nie wytypujesz. Ale po zakupie drugiego używanego trzeba liczyć się tym że po oględzinach okaże się że należało by wymienić tulejki szczotko trzymacz, bendix elektromagnes wyczyścić itp. A co do rodzaju rozrusznika nie wiem jaki masz rocznik swojej AR bo do roku 2000 był inny po 2000 inny.
04.2000.
Dziś oddam do mechanika, i się zobaczy. Dam znać.
W silnikach 2,5 V6 są inne rozruszniki, niż w TS-ach, więc uważaj.
http://allegro.pl/rozrusznik-alfa-ro...671768861.html
Z używkami z allegro za 50 zł też różnie bywa, dlatego lepiej kupić nowy lub regenerowany z roczną gwarancją.
A co zrobisz, jak będzie wydarty komutator lub bendiks, będziesz to wymieniał na nowe?
Na allegro Ci sprzedają cześci z demontażu, sprawdzają je. Nikomu nie zależy , zebyś mu opinie zszargał jak on z tego żyje. :)
A jak sie sprawdza prosto rozrusznik tu :
https://www.youtube.com/watch?v=yaDjGY9Mx8s
Ja wiem, jak się rozbiera rozrusznik. Robiłem to wiele razy.
Kupowanie używanych części to zawsze kot w worku. Nie twierdzę, że wszystkie są złe, ale można po prostu źle trafić.
Wystarczy np. trafić na taki rozrusznik, jak mój. Kupujesz, podłączasz zimny do akumulatora - chodzi. Montujesz, jedziesz, rozgrzewasz silnik, zatrzymujesz się żeby zatankować i możesz już nie odpalić. To nawet nie musi być celowe działanie sprzedawcy, bo niby skąd on ma wiedzieć, że część ma taką wadę.
Niedawno chciałem oszczędzić i kupiłem z allegro używany wąż do klimatyzacji, bo mój puszczał gaz na zakuciu.
Wąż wyglądał całkiem ładnie, rurki alu miały już ciemne kropi, ale która stara rurka ich nie ma. Wymieniłem wąż, pojechałem nabić klimę i du...a. Jedna z końcówek miała mikroporę i puszczała gaz. No i dołożyłem jeszcze 150 zł na zarobienie nowego węża do moich starych końcówek.
Ciesze sie ze temat sie rozwinal. Duzo sie wyjasnia. Ale bede dzialal najpierw po pierwszej diagnozie
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
No dobra - zamówiłem używkę z firmy jCAR. Kierowałem się wyglądem zewnętrznym i komentarzami allegrowiczów. W sumie sprzedali ponad 9000 części i mają tylko 5 negatywów. Zobaczymy co dostanę.
Jak dojdzie to go podłączę do aku i sprawdzę, czy w ogóle się kręci. Jak się będzie kręcił to go rozbiorę i przekonserwuję.
Jeśli będzie miał jakieś kiepskie części (poza wirnikiem) to przełożę ze swojego rozrusznika.
Tak właściwie to mi nie chodzi o te 5 dych, tylko jakoś z wiekiem coraz mniej chce mi się robić, a do warsztatu nie dam, bo jeszcze bardziej zepsują.
Mówi Pan i Pan ma :)nówka sztuka
http://www.alternatory.eu/index.php?page=105
Jeśli mogę, wskaż mi proszę informację że ten link który podałeś, mówi, że to nówka?
Ja nie zauważyłem, stąd dociekałem po tych numerach itd. Dla mnie to regenerowane.
Obym się mylił.
No więc zapytałem wczoraj, mają i takie i takie. Te które mu wskazałem, to regenerowane. Do mojego także.
Pozdrawiam
Wezme to co trzeba, tylko mnie dziwi nie raz, to samo a zupełnie inna cena
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Rozrusznik przyszedł w czwartek . Wprawdzie nie jest taki błyszczący, jak na zdjęciach sprzedawcy, ale pewnie leżał parę lat w magazynie.
Był cały suchy jak pieprz, trochę brudny wewnątrz i nie nadawał się w takim stanie do montażu w samochodzie.
Dziś go rozebrałem na czynniki pierwsze, oczyściłem, przesmarowałem i teraz jest już ok.
W sumie rozrusznik jest w dobrym stanie: szczotki nie zjechane, komutator czysty, bez zarysowań, bendiks ok, przekładnia planetarna ok, tulejki z niewielkimi luzami, ale mogą być.
Jak go założę do samochodu, to napiszę czy problem słabego kręcenia na gorącym silniku ustąpił, czy nie.
Wymontowałem swój stary rozrusznik i go rozebrałem, żeby sprawdzić, co mu dolega, ale nic nie zauważyłem - w środku wszystko czyste, zakonserwowane tak, jak to wcześniej zrobiłem, komutator czysty, bez zarysowań, szczotki OK. Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy to ewentualna awaria styków w automacie, no ale to jest nierozbieralne.
Dzisiaj zamontuję drugi rozrusznik i za kilka dni, jak trochę pojeżdżę, napiszę czy jest poprawa.
No to trochę pojeździłem i na razie jest OK - ten nowy/używany rozrusznik na razie się nie zająknął.
Natomiast nie wiem, co dolega temu staremu, bo jak już pisałem nie ma żadnych widocznych oznak usterki. Można tylko podejrzewać, że powodem jest albo uzwojenie wirnika, albo styki w automacie.
Ja z kolei zregenerowalem swoj. Rok gw. Plus nowy aku. I jest ok w koncu
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka