Witam , posiadam wyżej wymieniony kabel i program diagnostyczny. Śmigam na windowsie 8 a problem polega na tym ,ze nie moge połączyć sie z ECU.. Z poduchami i abs'em łącze sie bez problemów. Ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził?
Printable View
Witam , posiadam wyżej wymieniony kabel i program diagnostyczny. Śmigam na windowsie 8 a problem polega na tym ,ze nie moge połączyć sie z ECU.. Z poduchami i abs'em łącze sie bez problemów. Ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził?
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Tu masz listę do każdego silnika jakim kablem z jaką ewentualną przejściówką się połączysz.
Wydrapne iPhonem na lakierze
Kabel wiem ,ze mam dobry bo u znajomego na innym win dałem rade sie podłączyć z ecu, jednak po wielu próbach dopiero. Być moze przy win 8 trzeba pokombinować z ustawieniami portu, tego nie wiem dlatego szukam tutaj pomocy. Posiadam kabel z przełącznikiem ktory ustawiam na abs dalej jest airbag oraz ecu. z poduchami i abs łącze sie bez problemu. Podczas próby połaczenia z ecu wyswietla mi blad połaczenia ,sprawdz ustawienia portu com ,czy cos w tym stylu
Trochę to dziwne, bo po przestawieniu przełącznika port i jego ustawienia się przecież nie zmieniają. Więc skoro masz odpowiedni kabel to trochę dziwne (choć czemu ja się dziwie? w GT do teraz walczę by wejść do ustawień Body, ręce opadają).
Może do danego połączenia musiałbyś wybrać iną prędkość? Zarówno w programie jak i menadżerze urządzeń?
Wydrapne iPhonem na lakierze
dziwne:D i denerwujące .. moze ktoś używa tego badziewia na win 8 i sie wypowie w temacie:P bo nie wiem czy to problem win ,czy jakiś ustawien.. kiedy podłączałem go u ziomka na lapku z win 7 , tez miałem problemy dopieru po ktorejś tam próbie komunikacji załapał i moglem sprawdzić i skasować błedy z ecu lecz tylko na zapłonie, kiedy odpaliłem alfe wywaliło mi połączenie i znowu był problem z jego przywroceniem. Innym razem z kolei udało mi sie połaczyć, na przekreconym zapłonie jak i po odpaleniu silnika moglem odczytać wartości. ale to chyba ze 2 razy było mi dane sie tym nacieszyć... nie wiem o co chodzi ,watpie zeby to była wina samego kabla bo jest nowy, a tez watpie zeby cos było nie tak z samym gniazdem obd II. Czeski film
Mam niestety ten sam problem czy na win 7 czy win 8 - ni jak nie mogę się połączyć.
wychodzi na to ,ze być moze jest to wina samego win 8.. ogarne xp i zobaczymy, moze pojdzie:P
Ja mam Win8.1, MultiEcuScan, swoim kablem z różnymi TSami laczylem się bez problemu.
pamitajcie zeby wszystko robic w odpowiedniej kolejnosci znaczy kabel do gniazda, program, zapłon itd na poczatku tez mi łaczyło tylko z poduszkami i absem
ogarne to dzisiaj, bo faktycznie jezeli ta kolejność ma znaczenie to moze sie okazać ,ze w moim wypadku tu jest problem.
okej, poroblem rozwiązany... Rada dla tych co mają problem z połączeniem z ecu w win 8. Wchodzimy w panel sterowania--> menadżer urżądzeń --> porty COM i LPT--->ustawienia portu-->zaawansowane i teraz ustawiamy wartość 1024 dla Odbioru i taką samą 1024 Transmisji. Niżej natomiast w Czas opóznienia ustawiamy na 1. Zatwierdzamy te zmiany i odpalamy programik od nowa. Śmiga aż miło, od pełni szcześcia musze ogarnąć pełną wersje fes'a:)
- - - Updated - - -
Aha..W menadżerze urządzeń wspomniana zakładka ''porty COM i LPT'' wyświetli sie po wcześniejszym podłączeniu kabla vag kkl
czyli ustawiacie chyba dokładnie tak jak przewiduje instrukcja od viakena :D
a zobacz jeszcze jedno. kliknij prawym na ikonke fes'a, wejdz w własciwości -> zgodność-> ustaw zgodność z systemem Vista i niżej zaznacz uruchom jako administrator i zatwierdz. Odpal program wejdz w ustawienia w zakładkę interfejsy. U mnie mam ustawiony port COM1 , typ interfejsu K-line/VAGCOM, oraz niżej w takt.kwp 2000 ustaw opcje fast. Jezeli nie pojdzie, to juz nie mam pomysłu mi na tych ustawieniach ruszyło. Powodzenia:)
- - - Updated - - -
oczywiscie pamietając o ustawieniach o ktorych pisałem wczesniej.