Witam wszystkich. Mam nietypowy problem ze skrzynia, mianowicie nie trzyma pierwszego biegu oraz wstecznego. Po zapięciu od razu wyskakują. Po za tym skrzynia działa idealnie. Ktoś ma jakieś pomysły?
Printable View
Witam wszystkich. Mam nietypowy problem ze skrzynia, mianowicie nie trzyma pierwszego biegu oraz wstecznego. Po zapięciu od razu wyskakują. Po za tym skrzynia działa idealnie. Ktoś ma jakieś pomysły?
może problem tkwić w module sterującym lub nastawnik skrzyni biegów który odpowiednio nie zapina ci biegu.
Sterownik wymieniony. Zatem nastawnik. Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Jak to sprawdzić?
proponuję podłączyć auto pod kompa i sprawdzić czy skrzynia ma jakieś błędy bo wtedy będzie można coś konkretnego pomyśleć.
Bo jest jeszcze jedna sprawa że akumulator(gruszka) sterująca biegami jest uszkodzona i nie nabija ciśnienia do tego aby móc zapiąć bieg, za małe ciśnienie i nie zapina odpowiednio. One są podzielone o jest aktywator sprzęgła, w środku jest aktywator biegów parzystych dalej nieparzystych a z boku selekcji.
Aha. Wiec pod kompa sie podpinałem i wskazwło błędy styków każdego z biegów oraz ciśnienie w układzie wahało sie od 40 do 80 bar podczas zmiany biegów
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Dodam że problem z tymi biegami nie występuje non stop tylko okresowo z przewagą na anomalie
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Wyczyść wszystkie możliwe podłączenia elektryczne do skrzyni. Wiązki, złączki itp. Kup dobry środek do usuwania wilgoci. Jeżeli jest to sporadyczne to tu może być problem. A dokładnie podaj kod błędu.
A mam jeszcze jedno pytanie mianowicie czy to normalne ze pompa włącza sie i od razu wyłącza w regularnych odstępach co dwie sekundy? Aż światła przygasają
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
możliwe uszkodzenie elektrozaworu. nie trzyma ciśnienia i co chwila dobija. Jedyne co dobre jest że szybko się wyłącza bo w tym przypadku oznacza, że pompę masz w dobrej kondycji bo szybko dobija ciśnienie.
I to by tłumaczyło dlaczego wyskakują biegi. Zawór wywala ciśnienie i wyskakuje bieg. Napisze jeszcze jakie mam błędy może coś Ci przybliżą
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Ciśnienie powinno oscylować w granicach ok. 45 - 55 barów.
Koledzy mają rację, prawdopodobnie masz problem z akumulatorem - wskazują na to zbyt wysokie ciśnienie i bardzo częste włączanie się pompy.
Możesz ewentualnie sprawdzić jak długo ciśnienie spada od poziomu maksymalnego do momentu, w którym włącza się pompa. W sprawnym układzie powinno to trwać ok. 10 minut (za alfaowner.com, choć wydaje mi się, że kilka minut też będzie ok - na tym samym forum jest też informacja, że ważne żeby okres ten nie trwał kilkadziesiąt sekund). Pomiaru trzeba dokonać przy wyłączonym silniku.
Hmm to bedzie cieżkie poniważ pompa włącza się i wyłącza non stop od momentu włączenia zapłonu do jego wyłączenia ten filmik przedstawia jej prace https://www.youtube.com/watch?v=JtNX...e_gdata_player
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Mam jeszcze jedno pytanie czy po hamowaniu wyrzuca ci na luz??
- - - Updated - - -
Ale jak kolega wspomniał
również po tym filmiku stawiam teraz na akumulator ciśnienia i do tego wymiana płynu w układzie. Ale zalać należało by Tutela CS SPEED, fakt że tani nie jest ale i nie idzie jego tak dużo żeby pożałować troszkę kasy.
Przy tej operacji wyczyść wszystkie połączenia elektryczne jak już ci wspominałem.
Jest naprawdę trudno powiedzieć na co zwrócić uwagę. Nu ewidentnie jest problem bo cały czas dobija ci ciśnienie. Ale przed wydaniem kasy naprawdę warto sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne. Wszystkie wsuwki ipt. Bo jak pisałeś występuję ten problem jako anomalia. A tu w przypadku akumulatora w sumie jak by padł to by padł i problem był by już cały czas.
Podaj te błędy skrzyni.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/10/124.jpg
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Tak wygląda wykres ciśnienia a błędy to P1747 i P1748 czypi błąd styku biegu 2 i 3. Co do ciśnienia to spada w ciągu sekundy do 45 bar włącza sie pompa i dobija do ok 75 po czym w sekunde spada i tak w kółko
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Bo te spadki do zera to podejrzewam że przez opóźnienia kabla. Pomimo tych wahań na wyłączonym silniku bieg cały czas był zapięty
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
P1747- Zasilanie napięciem cewki- otwarty obwód/ zwarcie do masy
P1748- Jednostka kontrolna uszkodzona
te błędy pojawiają się najczęściej gdy jest problem z elektryką.
Hmm czyli elektryka + nieszczelność w kumulatorze lub zaworze. Można jakoś wykluczyć jedno z nich? I gdzie szukać tego zwarcia.
Jednostka kontrolna to centralka skrzyni?
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Najpierw elektryka dobrze i sumiennie, łącznie ze sterowaniem silnika. A później jeszcze raz pod kompa i działamy dalej. Po kolei trzeba sprawdzać nie wszystko na raz.
Ok wiec biore sie za elektryke. A dlaczego fes dał inna interpretacje tych błędów?
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Od poprzedniego właściciela dostałem pęk kabli oraz drugą centralke podejrzewam że uszkodzoną. Więc na pewno było coś tam już grzebane.
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
no czyli coś już z tym tematem było robione. Dokładnie obejrzyj wiązki czy nie ma przetarć itp, wyczyść wszystkie masy, czy wszystko jest po zapinane jak trzeba.
Mam pytanie czy orjentujecie sie moze w kwestii istnienia instrukcji wymiany akumulatora?
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Rzecz nie jest trudna. Odkręcenie gruchy to prosta sprawa. Jednak musisz usunąć ciśnienie z układu. Możesz zrobić to przez odkręcenie czujnika ciśnienia. Usuń płyn ze zbiorniczka selespeed, potem popuść delikatnie czujnik zacznie schodzić ciśnienie. później grucha. Lecz później należało by zrobić kalibrację sprzęgła po odpowietrzeniu
Niestety problemu z akumulatorem nie widać z zewnątrz (najczęściej jest problem z nieszczelnością membrany w środku). Objawy to właśnie szybkie spadanie ciśnienia i idące za tym częste włączanie się pompy, czasem problemy z wybieraniem biegów i samoistne wywalanie na luz.
Jak będziesz sprawdzał elektrykę możesz spróbować sprawdzić czujnik ciśnienia.
Mógłbyś dać jakieś wskazówki jak go sprawdzić?
Wysłane z mojego MS5002B przy użyciu Tapatalka
Jeżeli założymy, że akumulator jest z przodu aktywatora, to czujnik ciśnienia jest z przodu po lewej.
Napięcie na nim liniowo zależy od ciśnienia (dla 0 bar jest to ok. 5% napięcia zasilania, dla 80 bar 100%). Czujnik zasilany jest napięciem 5V.
Obrazki i opis są na tej stronie: http://selespeed.org/system-componen...uring-sensors/