Witam, czy ktoś z szanownych kolegów mając 17" felgi zakładał gumy inne niż 225/50?
Wiem że fabryka zaleca dokładnie takie, ale może jest jakaś bezpieczna alternatywa jak chociażby 205 zamiast 215 przy feldze 16"
Printable View
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów mając 17" felgi zakładał gumy inne niż 225/50?
Wiem że fabryka zaleca dokładnie takie, ale może jest jakaś bezpieczna alternatywa jak chociażby 205 zamiast 215 przy feldze 16"
Widzę, że nie ja jeden klnąłem szukając rozsądnych zimówek na 17tki :] Z tego co wiem, alternatywy nie ma, a przynajmniej nie jest zalecana ;)
18 "
nie pomoge
Sprawa tyczy sie letnich gum, w planach wybiegam mocno do przodu:) Na zimówki wziąłem felgi 16" na 205
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
225/55/17 - zdecydowanie wyzej i badzo sobie chwale
Ja kupiłem na zimę stalowe felgi 16 215/55 a na lato zakładam 17
Na zime polecam 215/55R17 żeby było wyżej ale nadal dobre prowadzenie. Na lato raczej częściej spotyka się albo standard 225/50R17 lub nawet 225/45R17...
O ile dobrze rozumiem autora wątku, to problemem jest to, że dobra opona 225/50/17 kosztuje 550-600 zł, a rozmiar volkswagenowski 225/45/17 (niepasujący do Alfy) kosztuje ponad 100 zł mniej za jedną oponę. Niestety nie ma tutaj dobrych wiadomości – żaden zamiennik nie jest wyraźne tańszy od 225/50/17. Tak wynika z moich obserwacji. Ani też nie ma takiego, który byłby wyraźnie lepszy w jakiś warunkach.
Dla zdesperowanych – opona 225/45/17 jest bardzo podobna do 205/55/16, czyli da się na tym jeździć w 159, choć często można przytrzeć płytą pod silnikiem o nierówności czy zahaczyć zderzakiem na zjazdach. Ja takiej bym nie założył i odkładam na komplet nowych opon letnich w rozmiarze dedykowanym 225/50/17.
Ja mam felgi 16' na zimę i też się zastanawiałem czy nie lepiej zamienić z 215/55 na 205/55. Nie wydaje mi się, żeby 5,5mm było wielką różnicą w wysokości na której stoi samochód i miało to duży wpływ na zahaczanie płytą pod silnikiem. Poprawcie mnie jeżeli się mylę...
Ok, ludzie obniżają o 20/30 mm i jeżdżą a my tutaj rozmawiamy o 5mm :-) Poza tym chyba niektóre wersje wyjeżdżały fabrycznie na takich oponach.
5mm to jest różnica pomiędzy nową oponą, a zjeżdżoną oponą, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś haczył silnikiem bo jeździł na zużytej oponie - także nie dramatyzujmy :-)
Między nominalną 225/50/17 a 205/55/16 jest prawie 2,5 cm. Czyli 12 mm obniżenia/podwyższenia. Opona 205/60/16 likwiduje praktycznie całą tą różnicę.
Różnica niby niewielka, ale ja po przesiadce na 225/50/17 odczułem wyraźną poprawę w miejscach gdzie przycierałem wjeżdżając do garażu czy na głębokich koleinach. Są tacy co jeżdżą 205/55/16 i obniżają i ok, niech jeżdżą, ale ja czasem potrzebuje zjechać z drogi asfaltowej i wtedy jest ból i zgrzytanie zębami, każdy cm ważny.
no ja na moich jak w wozie drabiniastym, wbiłem się ostatnio na zaorane pole(parkowanie na rajdzie dolnoslaskim) i nawet odrobine nie przytarlem, ale wszytko zależy od preferencji. ja jestem człowiekiem praktycznym i przycieranie mnie wnerwia niemilosiernie
215/55/17 - dla mnie optymalna 17stka na zimę, zwłaszcza przy obniżonym zawieszeniu.
Pozdrawiam.
- Rafał
Jak kształtuje sie cena takiej 215/55/17 a 225/50/17?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dokładnie. Problem rozmiarów opon w 159 jest taki, że homologowane rozmiary opon 16", 17", 18" i 19" mają różną średnicę (co się rzadko spotyka w innych markach) i 205/55/16 jest sporo mniejsza od zalecanej do 19" 235/40/19. Chociaż w praktyce obniżona Alfa na 19" jest i tak niżej niż seria na najmniejszych 16".
Ja przy zakupie zimówek na 16" miałem zamiar wziąć 215/ 55, ale gość wyszukał mi w katalogu że 205/55 na 16" też są dopuszczalne, różnica jest ok 100 zł na oponie na korzyść 205. Porównywałem Hankook W452 I Concept 91T, ten rok produkcji, W grę wchodziły Nokiany ale tam rozbieżność cenowa była jeszcze większa. I tak- auto w stosunku do 17" i 225/50 jest niższe ale jak dla mnie nie dramatycznie niższe, wszelkie garby, śpiących policjantów, krawężniki które do tej pory pokonywałem, pokonuję nadal bez problemów, wizualnie auto wygląda..hmm zabawniej. Jednak widać różnicę w szerokości w stosunku do 225. Niemniej na zimę uważam że przy tym silniku w zupełności wystarczy.
Chyba jednak wezmę te 215/55, bo na takich letnich i tak przycieram wyjeżdżając z garażu podziemnego. Sąsiad ma podobną 159 SW tyle, że właśnie na 19' z TI, muszę go zapytać czy nie szoruje :-)