Chcial bym zamontowac w alfie wskaznik doladowania turbiny, z tym ze wskaznik mial by sie znajdowac w miejscu zegarka. Jak na zdjeciu http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=181007&stc=14
Czy idzie dostac taki wskaznik dedykowany do gtv?
Printable View
Chcial bym zamontowac w alfie wskaznik doladowania turbiny, z tym ze wskaznik mial by sie znajdowac w miejscu zegarka. Jak na zdjeciu http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=181007&stc=14
Czy idzie dostac taki wskaznik dedykowany do gtv?
Nikt nie wie gdzie dostac takie ustrojstwo?
Sorry za moja bezposredniosc ale jak wół masz napisane na zdjeciu producenta tego wskaznika wiec czego oczekujesz? Bo chyba nie odpowiedzi ze w sklepie tuningowym lub na allegro.
Spasowanie tego to pewnie juz handmade.
Widzialem,ze na wskazniku jest napisane VDO, co nie oznacza,ze kazdy ich produkt da sie upchać do gtv. Nie oczekuje,ze dostane linka bezposrednio do TEGO wskaznika. Mialem nadzieje,ze ktos podpowie z jakiego auta mozna wskaznik zaadaptować bez wiekszych modyfikacji.
Zdjęcie z tematu na forum Squadra916. Można tam doczytać, że wpasowanie wskaźnika łatwe nie było, aczkolwiek możliwe :)
Sam z ciekawości wyszukałem wskaźnik na stronie VDO - myślę że na polskim rynku znajdziesz coś duuuużo korzystniejszego cenowo.
Widziałem ceny wskaznikow na stronie VDO. Zamowiłem dzisiaj wskaźnik firmy Auto Gauge,po zamontowaniu dam znac jak poszło.
AG ma bardzo słabą opinie, ale również bardzo korzystną cenę... oby działał jak trzeba.
AG jeśli to jest seria smoke czy tam jeszcze jakieś inne iglo :) to bardzo mocno średnie wskaźniki. Ale seria STEPPER MOTOR już jest nawet nie zła i tania. Ja używam wskaźnika doładowania i temp. oleju i zgadza się z tym co się faktycznie dzieje w silniku
J.W seria na krokowcach jest znacznie lepsza. BTW. Na co komu w seryjnym wozie wskaźnik doładowania ??
Zawsze coś się dzieje na desce ;-)
Zamontowałem ww wskaźnik.Ciśnienie doładowania jest prawidłowe czyli 0,8 bara z tym ze nie ma overboost-u (przy pełnym bucie cały czas jest 0,8 a powinno być 1,1 bara). Jak sprawdzic prace overboost-u co skontrolować i co może być przyczyną braku ob.?
Było coś grzebane w mapach ?
Ja bym zaczął od sprawdzenia dolotów i wastegate.
Pozatym, zauważyłeś, że nie masz OB dopiero po założeniu wskaźnika ? U mnie wyraźnie czuć kiedy wchodzi OB, no i OB wchodzi przy określonych obrotach.
Silnik seria nic nie modzone. Przy jakich obrotach wchodzi OB? Nie mialem porownania z innym tb wiec myslalem,ze jest ok.Dopiero po zalozeniu wskaznika zobaczylem ,ze nie dmucha do 1,1 bara.
Nie jestem w stanie Ci jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wydaje mi się, że u mnie w okolicach 3500rpm, ale to też zależy od tego na ilu obrotach właśnie jesteś, ile gazu dodajesz i czy np zrzucasz bieg. Przy wyprzedzaniu to ładnie widać, gdy zrzucam np na dwójkę z trójki i ląduję na ok 3000rpm to przy 3500-3700 jest wyraźny boost.
W każdym razie wyraźnie czuć jak dostaje kopa.
A moc masz ? Bo V6 TB powinno wciskać w fotel =)
Czy ma moc hmmmm chyba ma,w fotel jako tako wciska podczas przyspieszania:P choc szalu nie ma po przesiadce z motocykla :D
Moze w grudniu zabiore alfe na hamownie wtedy sie dowiem ile konikow zostalo. Sprawdze dzisiaj wizualnie laczenia dolotu.
A czyj post cytowałem?
Sprawdziłem dolot,nie widać żadnych pęknięć. Zrobiłem test przyspieszenia od 0km do 160km i wyszło ok 20.4s. Według strony www.zeperfs.com gtv tb ma do tych 160 19.1s wiec chyba jako tako moc trzyma.
wciskać w fotel ? większych bzdur dawno nie czytałem ale... a zresztą, nie chce mi się kolejny raz zaczynać tematu nt jaki to zapierdalacz i killer z turbo busso. Punktos nie wiem czym jeździsz na co dzień i czym jeździłeś do tej pory ale mój diesel bardziej wciskał w fotel niż V6TB. Zresztą loooknij na wykres i powiedz mi w którym miejscu dzięki OB występuje ten skok w nadświetlną
http://www.squadra-tuning.nl/autos/c...2/auto/48.html
To auto przyspiesza równomiernie od 3 tyś do końca zakresu. Do 3 tyś nic się nie dzieje, bo turbo się dopiero budzi przy tej wartości obrotów, niemniej to, że turbo wstaje nie znaczy o tym, że załącza się od razu tryb OB.
Jaki czas temu Suzumuszi pisał mi, że może być tak że tryb może działać tylko na wyższych biegach. U mnie się to potwierdziło. Rozpędź auto do 60 km/h zapnij wyższy bieg i zacznij się rozpędzać np na 3 tak aby przejechać od zakresu 2 tyś do 6,5 tyś i obserwuj jakie masz to doładowanie. Potem zrób to samo na 4 biegu. Gaz cały czas w podłodze. Uważam, że upragnione 1-1,1 bara się pojawi i u Ciebie. Dodatkowo zwróć uwagę czy nie jedziesz z górki bo wtedy do takich wartości nigdy nie dobijesz ;)
- - - Updated - - -
TY jeździsz na jakimś nakoksowanym lubelskim powietrzu, gdzie do baku wlewa się bimber zamiast benzyny, dlatego masz takie wartości doładowań o jakich mówisz. Wg wszelkich podreczników i manuali GTV TB potwinna mieć 0,9 w trybie zwykłym i 1,1 w OB.
- - - Updated - - -
Takie testy są tak mało dokładne, że nie ma się nimi co sugerować. Bez dupohamowni to wróżenie z fusów. Nie daj sobie wmówić, że turbo busso zapiernicza jak japońskie TB lub współczesne turbo benzyny gdzie moc wynika tylko z obecności doładowania. To jest soft turbo a suszarka ma jedynie wyrównywać braki wynikające z pojemności vs 3 litry...