Witam.kupilem alfe 1.8mpi i niemam pojecia jaki tam olej jest.powiedzcie mi jakimi olejami zalewacie i jaki fabrycznie producent zalecal?
Printable View
Witam.kupilem alfe 1.8mpi i niemam pojecia jaki tam olej jest.powiedzcie mi jakimi olejami zalewacie i jaki fabrycznie producent zalecal?
Widzisz i nie grzemisz..... Maksymalnie 1 min szukania
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...leju_-169.html
Polecam też instrukcje, dowiesz się wtedy jaką lepkośc ma mieć olej
a co ma JTD do MPI ?
ja mam 5w30 Motula i nie narzekam
Dobry syntetyk 5W40.
Oryginalny olej do MPI tak jak w instrukcji SAE 5W-40 SELENIA STAR, (ACEA C3, API SM/CF) - wchodzi - 4.5L
ja wlałem Motul 8100 XCess 5W-40 (ACEA A3 / B4) z płukanką silnika i chodzi rewelacyjnie
Anonimowa wypowiedź pracownika ASO Opla
Witam.
Przepraszam, że dopiero teraz lecz najpierw urlop, potem nadrabianie zaległości i tak dalej.
Piszę do Pana z prywatnej skrzynki ponieważ informacje, które Panu powierzę nie wskazane są do szerszej opinii, więc proszę o zachowanie mojej anonimowości.
Jeżeli chodzi o bardzo znaną przypadłość silników Z18XER wygląda to tak. Jest to ogólnie znana w GM wada konstrukcyjna tego typu silnika, wynikająca nie bezpośrednio z wady konstrukcyjnej kół zmiennych faz rozrządu a z powodu wadliwego ich smarowania. Pomimo zmiany składu chemicznego (wzmocnienia) materiału, z którego powstają te koła nie udało się wyeliminować tej bolączki lecz jedynie wydłużyć żywot tego podzespołu.
Natomiast jeżeli chodzi o "działania użytkownika" silnika można dodatkowo wydłużyć ten okres (z wiadomych przyczyn centrala nie informuje o tym użytkowników jak i nawet ASO).
Tu zaleca się (i tak robimy my w autach służbowych, które mają przejechane już 100-150tysięcy kilometrów i nic się złego nie dzieje) stosować przy każdej wymianie oleju płukankę do silnika, która udrażnia zapychające się kanały dolotowe m.in. do kół zmiennych faz rozrządu oraz stosowanie odpowiednich wkładów do filtra oleju (przykładowo Mann Hummel nr HU612/2X i jego odpowiedniki).
Od siebie jeszcze dodam, że nie polecam stosować oleju Naszej firmy w tym silniku lub przynajmniej skrócić jego czas użytkowania - po pierwsze olej typu Gm Long Life podczas użytkowania potrafi się, jak my to nazywamy glucić, to znaczy tworzą się w nim tak jakby grudki.
Tak więc, wymieniać olej co góra 15000 km, stosować płukankę (za każdym razem), stosować odpowiedni wkład filtra oleju.
Pozdrawiam
Sent from my XT1032 using Tapatalk
powiedzcie mi ile oleju na płukanie przeznaczacie chyba ze czym innym płukanka jest ?
Trzeba sobie uczciwe powiedzieć że ten silnik w 159 to wstyd i hańbą(podobnie 1.9 i 2.2Jts). Już lepiej mogli użyć T-JETów 120, 150 i 180.
Sent from my XT1032 using Tapatalk
MPI tak, ale z JTS-ami to już nie przesadzaj. Normalne benzyniaki, o ile traktuje się je należycie :)
Nie, żeby wykonać płukanke silnika to tylko kupujesz takie coś o nazwie Engine Flush, np firmy STP, Carlube, Liqui Moly, i postępujesz wedle instrukcji
- - - Updated - - -
A jaka jest duża różnica po między 1.8 MPI a 1.9 JTS, z ty że JTS to alfy silnik ma tylko 10 koni więcej, spalanie o 2L większe, też z zmienną fazą rozrządu, o podobnej budowie, i podobnych problemach
[QUOTE=Kris;1720999]Trzeba sobie uczciwe powiedzieć że ten silnik w 159 to wstyd i hańbą(podobnie 1.9 i 2.2Jts). Już lepiej mogli użyć T-JETów 120, 150 i 180.
No juz nie przesadzaj, tak sie sklada ze czasem jezde taka alfa 1.8mpi mojego ojca, nie dosc ze sie lepiej prowadzi niz moja 2.4 to w miescie wole nia jezdzic niz tym ciezkim dieslem szczegolnie jak mam ruszyc z miejsca ,wiadomo na trasie 2.4 to inna bajka.
JTS ma tylko głowicę wykonaną przez AR. Reszta konstrukcji GM niestety.
Co do podobieństw, jest ich mniej niż Ci się wydaje.
MPI to silnik wyłącznie do przemieszczania się. I wiem co mówię, miałem okazję pojeździć 159 z tym motorem. Zupełnie przypadkiem, z czystej ciekawości. Dla mnie ten motor to od początku było za mało. Z ekonomicznego punktu widzenia to może być rozsądny wybór (nie mam na myśli tylko spalania), ale wg mnie tylko tyle. Znacznie lepsze wrażenia miałem podczas jazdy 2.2 JTS. To nie jest szczyt marzeń, ale mimo wszystko porządna 4-cylindrowa jednostka pozwalająca już nawet nieco poszaleć.