Wygrzebałem w internetach taką ciekawostkę:
https://www.vectra-c.com/forum/showt...-gearbox/page3
Udany swap z M32 na F40, co prawda w oplu, ale może do zrobienia w 159-tce. Kto się podejmie? :)
Printable View
Wygrzebałem w internetach taką ciekawostkę:
https://www.vectra-c.com/forum/showt...-gearbox/page3
Udany swap z M32 na F40, co prawda w oplu, ale może do zrobienia w 159-tce. Kto się podejmie? :)
Na forum Vectry(PL) jest sporo informacji o tym. Są nawet osoby które sprzedają/wykonują taką usługę. Oczywiście mowa o Vectrze.
Cześć,
odkopuję i podbijam temat. Podobno i w Alfach już takie SWAPy z powodzeniem były przeprowadzane, ale póki co nie trafiłem na żadne konkrety. Jeśli ktoś wie coś konkretnego, albo ma namiar na kogoś kto robił coś takiego u siebie, albo robił coś takiego dla kogoś, będę bardzo wdzięczny za informację! :)
Robił juz jeden kolega z forum taki swap zakończony powodzeniem tylo nie pamiętam nicku
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Było robione bo też czytałem, podobno lekka rzeźba ale do zrobienia. Nie ukrywam, że mnie to interesuje bo w garażu leży mi F40.
Jeżdżą już dwie sztuki przez nas przekładane obydwie 1.9 16V w tym jedna 250konna.
Pojęcie "lekka rzeźba" nie ma się nijak do tego co trzeba zrobić - bo generalnie nic nie pasuje prócz rozrusznika. Pod nic mam na myśli: skrzynia, półosie, dwumas, sprzęgło, łożysko hydrauliczne, dolot, linki, poduszki silnika, podpora półosi itd.
Tania zabawa na pewno nie jest szczególnie jeśli robi się to na nowych częściach.
Pozdrawiam
To ile taka zabawa w sumie wychodzi?
Na szybko licząc:
- dwumas nowy zamiennik od 2200-2300 oryginał FPT jak pamiętam >3000pln
- sprzęgło + łożysko z oryginału chyba ~1200
- świeża skrzynia ze znikomym przebiegiem >1000
- oleje, uszczelniacze itp 300-400
- półosie nowe o ile pamiętam 1,5k sztuka + do tego przeróbka prętów a ze stali sprężystej pod duży niuton to 500pln szt
- do tego doliczyć poduszkę pod skrzynię
- robociznę przekładki, know how, dorabianie flansz albo chałupniczo albo cnc itd
Od razu uprzedzając - jak auto przygotowywane pod duże modyfikacje to nie uznajemy kompromisów a w obydwóch przypadkach tak jest.
Zamiennik sprzęgło czy dwumas != się oryginałowi ad możliwości przeniesienia momentu obrotowego.
Pozdrawiam
[lang=en]Witam, przepraszam, że przeszkadzam. Nazywam się Emre. Podmieniam F40 na Moja Alfa romeo 159 1,9 JTDM 16V. Mój samochód ma teraz ponad 282 KM i kupiłem wszystkie części potrzebne do wymiany. Ale potrzebuję pomocy. Czy mógłbyś podzielić się dodatkowymi informacjami na temat zamiany.
Czy mógłbyś udostępnić kilka zdjęć? Szczególnie mam problemy z mocowaniami Gearbox Top[/lang]
Zgłoś się do nich.
Bo to ich wpis cytujesz.
www.cinsoft.pl
http://www.facebook.com/CINSOFT
[lang=en]I've asked them in Facebook. But No reply. Maybe the web page works. I also want to share some pictures of the swap now...
From another forum :
I took a F40 gearbox from Opel Part Number 55350375
The clutch bell fits perfectly. But the gear lever interfers a bit with the ABS block.
- Either cut the dampening weight from the gear lever
- or change to quick shifter lever
- or change to gear lever of gearbox 55570657
Other than the gearbox you will need:
gearbox holder
55200119 (holder gear selector cable)
60694939 (upper gearbox holder)
50512296 (rubber metal mount)
50517171* (lower gearbox bracket) (* I didnt use it, I built this bracket myself out of 5mm sheet metal)
I read that I will need to change to Gear selector cable from 159 2,4JTDm. I did to be shure, but I think it will still work with the standandard gear selector cable. I didnt check that.
flywheel from Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH 150PS (Sachs Number 2294000296)
clutch for Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH 150PS (I took Sachs Racing reinforced rated for 500Nm - fits, but smells. maybe I will change to another clutch disk)
drive shafts from Alfa 159 2.0 170bhp
OEM Number: 50519319 (left)
OEM Number: 50519320 (right)
I took J&R (00001129 left) (00023476 right) because they were cheap. I had to modify them slightly on my lathe. The sealing face of the right shaft was 5mm too long, and the end of the shaft hit the differtential shaft, so it didnt fit fully into the differential. I cut that sealing face back 5mm and shortened the drive shaft 5mm. Now it fits and works perfectly.
The Alfa starter motor gear is too thick.
- space the starter motor 2mm outwards (with washers)
- or change to Opel starter motor for Engine Z19DTH
For further questions - just ask!
BR
Philip[/lang]