Czy może ktoś się wypowiedzieć na temat Alfy GT z silnikiem 1.8? Mało jest informacji na temat tego silnika. Mam na myśli odczucia z jazdy, koszty eksploatacji itp. W wyszukiwarce nic nie znalazłem.
Printable View
Czy może ktoś się wypowiedzieć na temat Alfy GT z silnikiem 1.8? Mało jest informacji na temat tego silnika. Mam na myśli odczucia z jazdy, koszty eksploatacji itp. W wyszukiwarce nic nie znalazłem.
To najlżejsze GT. Wyraźnie czuć różnicę w porównaniu do JTD. Zakręty łyka, aż miło. Zawias też dostaje mniej w tyłek. Przy lekkim obniżeniu można zrobić małego gokarta. Tylko, że to już nie jest stary TS. Charakterystyka jest dla bardziej spokojnej jazdy. Niby ciągnie wcześniej niż 144 konne ale górę ma wyraźnie "krótszą" kręcenie do 6500-7000 nie ma raczej sensu. Spalanie zależy od kondycji silnika i podzespołów. Kolega miał idealne gt, które na 16' potrafiło spalić 7L w trasie i około 8,5 w mieście. Ale wystarczą lekkie niedomagania (świece, cewki, przepływomierz), szersze/cięższe koła i nawet 11-12 w mieście spali.
To już jakieś konkretne informacje. A jak z trwałością silnika? Mam w rodzinie 147 TS 105 KM i silnik jest pancerny.
Tu już nie jest tak różowo. Ogólnie 1,8 nie należą do awaryjnych ale trzeba pilnować rozrządu i wariatora. Panewki niby nie siadają w tych silnikach ale poziom i ciśnienie oleju trzeba też pilnować, żeby nie było niespodzianek. W porównaniu do 1,6 wypada gorzej ale to za to dużo lepiej niż 2,0 TS o JTS nie wspominając.
Taka opinia jest dla mnie pozytywna. W każdym samochodzie trzeba utrzymać kulturę techniczną. Miałem kiedyś samochód,który w statystykach usterkowości okupował ostatnie miejsca (oczywiście włoski) a ja jeździłem nim do 213 tys.km i nie miałem żadnej poważnej awarii.
jeżeli nie chcesz JTD to kupuj i się nie zastanawiaj, szkoda życia :)
docenisz piękno GT i będziesz o nie dbał a ona będzie fajnie jeździć :)
Nie łatwiej ;-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
@genero napisz co konkretnie chcesz wiedzieć.
Mam Gt z 1.8 TSem od 80 tys km - 2 i pół roku. Aktualny przebieg bliski 300tys km.
Spalanie w trasie prędkości 120-140 z 3 tys km na zimowych 17 225/45 to ok 8litrów. na letnich 225/35/19 wygląda podobnie.
Średnio na pełnym baku ( do rezerwy ) czyli 54l robię 600-650kilometrów.
Usterek przez 80 tys km 0. Jedyny problem mam z podwyższonym apetytem na olej ( 2l/1000km ) ale co jest przyczyną dowiem się w ciągu najbliższych 2 miesięcy.
GT z 1.8 królem autostrad nigdy nie było i nie będzie ale do sprawnego poruszania się w zupełności wystarcza. Jedyne co przeszkadza to powyżej 140km/h w samochodzie robi się dosyć głośno bo jednak skrzynia 5 biegowa i wysokie obroty.
BTW moja chyba będzie na sprzedaż z końcem roku ;)
Co do samych odczuć z jazdy - jest tu 140KM, więc da się tym pojeździć, nawet dynamiczniej. Ale wiadomo - w tym silniku najważniejsza jest oszczędność, mam nawet w gazie, więc wręcz jeździ się za darmo. Na starcie zrobiłem rozrząd z nowym wariatorem, dwa górne wahacze z przodu. I po tym jak się wlewa dobry olej i pilnuje to ma się spokój. 1.8 nie ma wałków balansujących (w por. do 2.0) co jest na plus.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Mam na myśli normalne użytkowanie i jego koszty. Dojeżdżam do pracy 20 km /w jedną stronę/. Dominuje u mnie jazda pozamiejska. Kupując samochód używany ważne jest ile wytrzyma silnik bez poważnych napraw. Przebieg masz konkretny i myślę, że przy silniku nic poważnego nie robiłeś. Stany liczników, które widnieją w ogłoszeniach to trzeba przez dwa przemnożyć i oczekiwać, że kupi się auto z początku produkcji, z przebiegiem między 200 a 250 tys. Spalanie, o którym piszesz jest OK. Podejrzewam, że na oponach 205, które chyba montowali seryjnie jeszcze z ćwiartkę by urwał. To chyba nie jest źle jak na silnik benzynowy o takiej mocy i pojemności. Autostradami to sporadycznie jeżdżę. Decydując się na auto 2 (3) drzwiowe nie interesuje mnie utrudniony dostęp do tyłu. Chciałbym też wiedzieć jak sprawują się drzwi bez ramek.
- - - Updated - - -
Mam na myśli normalne użytkowanie i jego koszty. Dojeżdżam do pracy 20 km /w jedną stronę/. Dominuje u mnie jazda pozamiejska. Kupując samochód używany ważne jest ile wytrzyma silnik bez poważnych napraw. Przebieg masz konkretny i myślę, że przy silniku nic poważnego nie robiłeś. Stany liczników, które widnieją w ogłoszeniach to trzeba przez dwa przemnożyć i oczekiwać, że kupi się auto z początku produkcji, z przebiegiem między 200 a 250 tys. Spalanie, o którym piszesz jest OK. Podejrzewam, że na oponach 205, które chyba montowali seryjnie jeszcze z ćwiartkę by urwał. To chyba nie jest źle jak na silnik benzynowy o takiej mocy i pojemności. Autostradami to sporadycznie jeżdżę. Decydując się na auto 2 (3) drzwiowe nie interesuje mnie utrudniony dostęp do tyłu. Chciałbym też wiedzieć jak sprawują się drzwi bez ramek.
przy szybkiej jezdzie szumi
w zime warto pamietac o smarowaniu itp - bo jak wiadomo szyba przy otwieraniu drzwi nieco sie otwiera z automatu
[MENTION=31730]genero[/MENTION] to tak jak pisalem. Ja chyba w przyszlym miesiacu, najpozniej w polowie marca bede chcial regenerowac glowice. Wszystko wyglada na to, ze u mnie powodem duzego zuzycia oleju sa uszczelniacze zaworowe i prowadnice.
Po za tym zadnych awarii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A ile trzeba mieć na pakiet startowy do takiego silnika? Mam na myśli rozrząd i pompę wody bo pozostałe rzeczy to chyba ten sam koszt co TS 1.6 105 KM w 147.
- - - Updated - - -
Ile kolego przejechałeś z instalacją gazową? Wszędzie czytam, że TS-y nie bardzo nadają się do gazowania. Dotychczas miałem samochody tylko z silnikami benzynowymi bez instalacji gazowej. Przy żadnym nie miałem też najmniejszych problemów z silnikiem nawet przy dużych przebiegach. Nie do końca jestem przekonany czy mając instalację gazową mógłbym liczyć na długą i bezproblemową jazdę tak jak do tej pory. Kusi jednak niski koszt paliwa - można często sięgać pod czerwone pole na obrotomierzu i nie być czerwonym ze złości na stacji paliw, że PB tak drogie pomimo symbolicznej ceny za baryłkę ropy:)
Posiadam AR GT 1.8 z LPG. O zawodności nie powiem nic, gdyż moja opinia nie będzie obiektywna - kupiłem w złym stanie.
Mój blog - alfista.blogujacy.pl - / do administracji - wpis ma na celu pokazanie co w mojej alfie było nie halo, a nie spamowanie linkami /
Jeżdżę codziennie ok. 50 - 100km. Spalanie LPG: 10 litrów lato, zima 12 litrów. Autostrady i sprawne poruszanie się po mieście - daje rady.
Dorzucam się do tematu, bo też noszę się z zakupem benzyny. Diesle już mi się przejadły. Ja poproszę o opinie i porównania silników 1.8 i 2.0, plusy i minusy jednego i drugiego motoru, typowe przypadłości. Czy wersja 2.0 ma 5cio czy 6cio stopniową skrzynię?
A skoro już o benzyniakach mowa, to jak wypada właśnie rzeczony 2.0 TS ( bo to jest ten sam co siedzi w 147?). Też trochę szukałem i jedynie jakieś blade zarysy. Jak wypada faktyczna awaryjność i spalanie, i czy w przypadku 147 występuje jedynie z ss?
W GT siedzi 1.8 TS (łatwo się gazuje, rozrząd na pasku, nie ma kłopotliwych wałków balansujących znanych z 2.0 TS), a 2.0 to już JTS (inna konstrukcja: wtrysk bezpośredni tj nie zagazujesz, rozrząd na łańcuchu)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka