jaka jest skrzynia w 2,4 ? nie jest to m32 tylko f40? i jak sobie skasować "haczenie" 1go i 2go biegu? ponoć coś tam się reguluje ?
Printable View
jaka jest skrzynia w 2,4 ? nie jest to m32 tylko f40? i jak sobie skasować "haczenie" 1go i 2go biegu? ponoć coś tam się reguluje ?
Jak 6 biegowa to pewno F40 ja to przechodziłem w mojej starej 156 20V, możesz spróbować wyregulować linki, ale na począdku musisz zablokować dwa mechanizmy zmiany biegów w pozycji serwisowej, (ten na skrzyni i ten w kabinie) i dopiero dokonać regulacji, jak to zrobisz bez blokowania, to je bardziej możesz rozregulować, jak to nie pomoże to pewno linki do wymiany (tylko nowe) stare mogą być rozciągnięte, ale jak wymienisz na nowe to też chyba bedzie trzeba dokonać regulacji, jak to nie pomoże to pewno synchronizatory padają 1 i 2 biegu, można to sprawdzić po ruchach mieszka na skrzyni, ściągnij linki i poruszaj nim w prawo lewo, jak bedzie sie zacinał z jednej str, to to pewno problem skrzyni, nie kupój używanej (ja kupiłem spieprzoną) tylko wyślij do renowacji bo koszt bedzie podobny, pozdro
Mam ten sam problem, haczy mi skrzynia przy zmianie z 1 na 2 bieg, wymieniłem sworzeń (główke) na końcu linki przy skrzyni biegów bo gdzies wyczytałem że to może byc przyczyną problemu z biegami ale wymiana nie przyniosła żadnej poprawy...
a czy da się zdjąć kawałek tylko osłony panelu wokół lewarka zmiany biegów żeby go zblokować czy trzeba sciągać cały panel ?
ale rozchodzi się o 159
W 2.4 na pewno jest F40.
Panowie jako że jesteśmy przy temacie skrzyni F40 , powiedzcie mi co może być przyczyną zgrzytania przy zmianie z 2-ki na 3-jke , dodam że ma to miejsce tylko na wysokich obrotach ( zmiana biegu przy 3,5 tysi i więcej ). Zauważyłem też że dzieje sie tak po dłuższej "wysilonej" jeździe np po autostradzie.
Dzięki z góry za sugestie.
Miałem dokładnie tak samo w swojej starej 156 20V, haczenie zaczęło się po zmianie sprzęgła, mechanik w sensie reklamacji próbował regulować linki, oczywiście bez blokad serwisowych, i zrobił tak że 2ka w czasie jazdy wyskakiwała z biegu na luz, potem zaczęła zgrzytać 3ka przy większych prędkościach, przy małych nie, ale dało się to wyregulować przez regulacje linek.
Powód - może ktoś regulował linki nieprawidłowo, albo synchronizator 3ki poszedł, sam nie wiem co o tym mam myśleć, zobaczcie jak to wyglądało u mnie w 156 20V
https://www.youtube.com/watch?v=zEmN...07VxzA&index=2
Myślę że to może być wina linek, ustawienia, lub naciągnięcia, to na filmie zachowuje się tak, jak by linki były za lużne i nie do końca zatrybiały zębatki, czyli synchronizatory, takie wrażenie jak by zahaczały o zębatki, albo jest to ewidentna wina samej skrzyni, można to sprawdzić przez mieszek na wybieraku na skrzyni - tak jak opisałem wyżej, z jednej str się zacina, sprawdzałem w garażu inne skrzynie, wszystkie mieszki chodziły płynnie, nie zacinały się.
Można też spróbować wyregulować tą drugą linkę z prawej str na skrzyni, tą na kluczyk 8kę, odkręcasz przekręcasz główkę w prawo lub lewo, reguluje się tym, naprężenie lewarka w kabinie, jak by go poluzować , lub naprężyć może było by lepiej, trzeba jednak pamiętać o pierwotnych ustawieniach, bo można całość rozlegulować.
a więc jak wyregulować yebane linki jeśli haczy 1 na 2 bieg, konkretnie ? po doprowadzeniu do pozycji serwisowej lewarka i skrzyni? kręcić linkami w lewo albo w prawo? obiema? jedna?, którą ?
Nie mogłem znalezdz do F40, ale robi się to podobnie jak na tym filmie, regulujesz tylko linkę z lewej , tą z przesuwakiem, jak se nie poradzisz, to podjedż do mechanika, albo do serwisu alfy, albo znajdż serwis gdzie skrzynie naprawiają, to tam na pewno będą wiedzieli jak to zrobić prawidłowo w F40, za takie coś to nie dużo zapłacisz.
https://www.youtube.com/watch?v=_RqgHxZsb54
https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
https://www.youtube.com/watch?v=eeOoDJuhSx8
Masz racje poszperałem po alfaowners i okazuje się że prawdę powiadasz. A myślałem że oplowski badziew montowali dopiero od 159. :)
Regulacja linek w 159
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...a_159_a-2.html
Ja mam 2,0 jtdm 170 KM. To znaczy, że chyba też mam skrzynię f40. Również haczy mi 1 i 2 bieg ale tylko na zimnym silniku. Kiedy silnik ma przynajmniej te 70 stopni to haczenie ustaje. Fabrycznie jest chyba zalane 3l oleju z tego co czytałem. A podobno optymalną wartością jest 2,8 l. Możecie to potwierdzić? Czy haczenie może ustać jak zmienię olej w skrzyni i zaleje o 200 ml mniej?
W mojej 2.0 mam identyczne objawy, dodatkowo redukcja z 3 na 2 tez na zimno ciężko wchodzi. Jestem po zmianie oleju, jest ciszej, ale na zimno się nie poprawiło z tą zmianą biegów. Dla przykładu w 320 d F90 manual chodził bardzo podobnie, duży opór na zimno, leciutko po rozgrzaniu. Ten Typ Tak Ma :-)
Odnośnie oleju w skrzyni, też przerabiałem sprawe w starej 156.
Olej zmieniałem ze 3 razy, stosując różną gęstość, przy gęstym oleju (mechanik stwierdził że przy takim będzie skrzynia miała leprze smarowanie co na haczenie powinno pomóc) ciężko chodził lewarek, 2ki nie mogłem wbić, problem był na zimnym, przy ciepłym silniku było dużo lepiej.
Okazało się że był jakiś błąd w instrukcji odnośnie poziomu oleju, moja podawała że ma być 3.2L inne 2.9L
Okazało się że podobno na suchą skrzynie wlewa się 3.2L a przy zwykłej wymianie 2.9L
Później GM wypuścił informacje na temat skrzyni F40 - w celu poleprzenia jej pracy trzeba odlać (nie pamiętan już) chyba 200ml
Ogólnie jest tak, jak odlejesz olej znacznie lepiej będzie ci chodzić lewarek zm biegów, lżej, łatwiej, ale na haczenie to nie pomogło, w każdym razie nie mi.
czyli jak regulacja linek nie pomoże to synchronizatory do zmiany? am i right? ile taki remont może kosztować i gdzie by to wykonać
Ja byłem w kontakcie z gościem, można się z nim dogadać
http://skrzynienaprawaczesc.wix.com/...zaje-opis/cxsx
U mnie w 2.4 jtdm 159 po zakupie samochodu haczyl drugi bieg, wymieniłem olej w skrzynia na tutela matryx problem minął