Witajcie zauważyłem ze biegi coraz ciezej wchodza, szczegolnie jedynka i dwojka... co moze byc przyczyna?? Olej w skrzyni a moze zima...;)
Podobno ogolnie w 159 bieg iwchodza ciezko czy tez tak macie???
pozdrowienia
Printable View
Witajcie zauważyłem ze biegi coraz ciezej wchodza, szczegolnie jedynka i dwojka... co moze byc przyczyna?? Olej w skrzyni a moze zima...;)
Podobno ogolnie w 159 bieg iwchodza ciezko czy tez tak macie???
pozdrowienia
Też to mam - czasami ledwo wchodzi 1 czy 2. Miałem to też w Vectre C 2.2 benzyna. Kumpel w swoim Golfie V 1,9 TDi też mi się ostatnio skarżył, że mu ciężko biegi wchodzą (on ma jeszcze problem z tym, że mu sprzegło dopiero po chwili odbija po zwolnieniu pedału sprzęgła). Więc mój typ, że tak musi być. Po rozgrzaniu chodzi dobrze. W sumie mam na to patent. Samochód musi pochodzi przez dłuższą chwilę zaraz po odpaleniu, żeby olej dobrze chlapnął na koła zębatę i się troche rozgrzał (w końcu olej przekładniowy, nie silnikowy - większa gęstość). Wtedy skrzynia chodzi od razu lepiej.
Zalej SB tym olejem napewno będzie lepiej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
To raz, a dwa, że teraz przy tych temperaturach, to musi trochę popracować skrzynia, żeby rozprowadzić olej
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Jeśli 1 i2 źle się wpina i nie jest to jakoś wzmożony problem to przyczyny należy szukać w linkach ciegna lub wybierak przy skrzyni ma luz.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
darfej1981 mam dokładnie ten sam problem. Identyko. 1.9 8v jtdm. Wszystkie te same objawy. Na dniach będę zmieniał olej, jednak kolega blackwolf mnie zainteresował, bo już miałem kupić tutela matryx, czyli oryginał... Faktycznie ten olej wypada lepiej niż oryginał?
[QUOTE=olo_84;1757366]Jeśli 1 i2 źle się wpina i nie jest to jakoś wzmożony problem to przyczyny należy szukać w linkach ciegna lub wybierak przy skrzyni ma luz.
I rozgrzanie auta niweluje ten problem? Bo np. w moim przypadku po rozgrzaniu skrzynia pracuje w porządku.
Akurat w przypadku oleju do skrzyni ciężko jednoznacznie stwierdzić różnicę. Trzy lata z powodzeniem jeździłem na Tuteli (wymiana co 40 000 km; 2.8 litra w skrzyni). Teraz wlałem Penrite Pro Gear 75W85 i jest podobnie.
Oryginał to jest 75W85, a kolega blackwolf zaproponował 75W80. Czy to odgrywa jakąś kluczową rolę? Producent podaje 2,4l o ile się nie mylę. Wlewasz pod korek i tyle wchodzi?
zmiana oleju ważna acz pewnie pomoże jak kadzidło umarłemu, przyczyna będzie w skrzyni albo w linkach, u mnie linki, szczególnie ta druga bez możliwości regulacji jest dość luźno osadzona na wybieraku i myśle że to będzie przyczyna, przyjdzie lato (pewnie już w lutym) to się rozbierze i zobaczy, regulacja jednaj linki nieco pomogła ale tylko nieco,
No własnie po rozgrzaniu jest tak samo, u mnie tez dwumas sie konczy wiec moze ma to cos z tym wspolnego :rolleyes:[QUOTE=Jfuel;1759331]darfej1981 mam dokładnie ten sam problem. Identyko. 1.9 8v jtdm. Wszystkie te same objawy. Na dniach będę zmieniał olej, jednak kolega blackwolf mnie zainteresował, bo już miałem kupić tutela matryx, czyli oryginał... Faktycznie ten olej wypada lepiej niż oryginał?
Mam / mialem ten sam problem z 1-ka i 2-ka na rozgrzanym silniku. Ostatnio 2x 1-ka mi nie weszla.
Pierwsze podejscie - regulacja wybierak-linki oraz przesmarowanie. Jest lepiej, rowniez na wyzszych biegach.
Wybierak oczywiscie blokowany pod pokrywa lewarka zmiany biegow.
Pytalem o to w ASO, jesli regulacja nie pomoze pozostaje wymienic linki, najlepiej obie oczywiscie - 700 zl brutto szt. w ASO. A dalej pozostaje wymiana lozysk - 2 szt./bieg. Cena 60 zl/szt. co jeszcze nie jest koncem kosztow...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk