Witam
Czy wymieniał ktoś może samodzielnie sondę lambda w silniku Boxer
Ja mam AR145 z silnikiem 1.4 Boxer i mam zamiar wymienić
Gdzie szukać i jaką sondę zastosować???
za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję ( ...normalne )
pozdrawiam
Printable View
Witam
Czy wymieniał ktoś może samodzielnie sondę lambda w silniku Boxer
Ja mam AR145 z silnikiem 1.4 Boxer i mam zamiar wymienić
Gdzie szukać i jaką sondę zastosować???
za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję ( ...normalne )
pozdrawiam
Sonde znajdziesz na allegro odpowiednia do Twojego typu silnika, a jak nie bedizesz pewien to zadzwon do sprzedajacego. Wymiana sondy jest w sumie prosta. Jesli nie jest do lutowania, tzn ma oryginalna koncowke, to po prostu wypinasz stara wtyczke i wykrecasz sonde i wkladasz nowa wtyczke i wkrecasz nowa sonde. Jesli jest bez oryginalnej koncowki to wtedy ucinasz stara sonde mniej wiecej na dlugosci kabli ktore bedizesz mial z nowa sonda i lutujesz je 1:1 i wkrecasz nowa sonde. Sonde Wykrecisz zwyklym kluczem francuskim. Sonda wkrecona jest w ta rure taka co idzie po dlugosci podwozia. U mnie w silniku T.S koncowka sondy znajduje sie pod taka przykrywka w centralnym miejscu pod podszybiem pod maska.
Powiem tak w ASO wymiana sondy 40 zl + 80 zl za podlaczenie do kompa i ustawienie po wymianie. Co do sondy to mozesz kupic Boscha za 150 zl bo pasuja o ile sie nie myle to chodzi jedynie o dlugosc przewodu okolo 90 cm a orginalna sonda kolo 300 zl badz taniej na allegro. Pozdrawiam :mrgreen:
Czyli 80pln poszło w błoto, bo po wymianie nic nie trzeba na kompie ustawiać :DCytat:
Napisał DDEvil
Jak nie jak tak. Dobrze jest zrestartowac kompa i zaakceptowac ustawienia, zeby kom,puter przestawil sie na nowe parametryCytat:
Napisał ANDYTCM
Wystarczy odłączyć aku na kilka minut. Oto cała filozofia resetu kompa w boxer'ach i starszych TS'ach. Natomiast reset i adaptacje na kompie możesz wykonać od ECU Motronic 1.5.5 (TS'y z plastikową pokrywą).Cytat:
Napisał Konrado
reset poprzez akumulator nie zawsze dziala, i nie usuwa bledow.. jeszcze to wez pod uwage. egzaminer jest pewniejszyCytat:
Napisał ANDYTCM
Skoro już jest temat o sondzie, to jak jest z sondami uniwersalnymi ?
Chodzi mi konkretnie o sonde do 1.7 boxer ie 8V
Uniwersalna będzie dobrze działała ?
przez chwile tak. ALe na dluzsza mete nie polecam. Lepiej oryginala
A jakie mogą byś skutki używania uniwersalnej ?
No takie, ze krotko jej pouzywasz i po prostu znowu sie zepsuje...Cytat:
Napisał Szary
Lepiej zainwestuj w orginal a napewno lepiej na tym wyjdziesz
witam.UNIWERSALN markowa sonda np BOSCHA rozni sie od dedykowanej BRAKIEM KOSTKI ktora dostaniesz w komplecie w sklepach internetowych.pisanie ze uniwersalna jest malo trwala to wynik wybujalel wyobrazni.pozdrawiam
Cytat:
Napisał lesio146
sonda firmy BOSCH to sonda oryginalna. I takowa kosztuje ze 200zl. Uniwersalna kosztuje 40-80 i jest firmy jakiejs no name... Brak kostki nie przeszkadza w oryginalnosci sondy, gdyz zawsze mozna sonde zlutowac ze stara kostka
konrado!nie mialem na mysli zamiennikow NONAME tylko sondy"uniwersalne"np wlasnie boscha.ktore nie maja orginalnie wlutowanych kostek.te ktore maja sa o wiele drozsze i sprzedawane jako orginal .pozdro
Przykład pierwszy z brzegu na Alledrogo
http://www.motoallegro.pl/item179916...iwersalna.html
kolejna:
http://www.motoallegro.pl/item180947...rzew_lodz.html
ja dalem 200zl za sonde Bosch do lutowania
A czy ktoś ma doświadczenie z tymi uniwersalnymi sondami np:
http://www.motoallegro.pl/show_item....2+wys%C5%82any.
Bo muszę wymienić i zastanawiam sie czy iść po taniości czy zainwestować w orginał
w tą czesc akurat lepiej zainwestowac
Ztego ogłoszenia wynika że dają gwarancje że sonda będzie działać za te kasę zaryzykował bymCytat:
Napisał Andrzej AR155
Cześć !!!
A czy ktoś wie jak sprawdzić poprawne działanie sondy ??
Bo podobno da się to zrobić miernikiem :shock: :shock: :shock:
I czy ktoś wie jak to zrobić, pod który przewód podłączyć miernik(szary,czarny czy pod któryś z dwóch białych) i jakie napięcia świadczą o poprawności działania sondy ??
:?: :?: :?:
Z GÓRY DZIEKI :!:
Witam...
jezeli chcesz sprawdzic poprawnie sonde to ja tylko polecam podlaczenie pod komputer servisowy
Pokaze Ci wtedy przy jakich obrotach sonda padla... bo moze ma jakies bledy komputer i to wcale nie musi byc wina sondy...
biale to napiecie na grzalke i powinno byc tam 12v natomiast pozostale dwa to wlasnie sonda i powinno napiecie oscylowac od 0.2 do 0,9 v sondy nie wypinasz, podpinasz sie pod kostke.grzalke mozna sprawdzic po wypieciu omomierzem.
Witam
Podpiołem pod miernik analogowy czarny przewód sondy lambda i wartość napięcia jest stała 0,08V. Ta wartość nie zmienia się w żadnym zakresie obrotów. Sonda jest firmy NTK. Czy takie były montowane fabrycznie?
Numery spisane z sondy: OZA 527-E24 i KBA 16693
napewno 0,08??? jak dodasz gazu takze wskazowka nie drgnie?napiecie powinno oscylowac(caly czas zmieniac)miedzy 0,2 a 0,8 V w AR byly montowane sondy BOSCH.NTK to sonda produkcji japonskiej NGK takze bardzo dobre.Cytat:
Napisał MariuszR1
podpioles pod czarny a drugi przewod gdzie?
Drugi przewód do nadwozia samochodu. I jest 0,08V, po dodaniu gazu nic sie nie zmienia.
ile kabli masz na sadzie?i jakie kolory?ile kabli jest od strony ecu i podaj jakie kolory?
Są 4 kable, 2 białe, 1 czarny i 1 szary. Kolory od ecu napisze później.
podepnij sie pod szary i czarny
Podpiąłem się pod szary i czarny i jest to samo. Załączam fotki.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2007/11/53.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2007/11/51.jpg
sonde najlepiej sprawdzić na kompie jeżeli jednak mierzymy miernikiem pamiętać trzeba że prawidłowe wyniki pomiarów otrzymamy po dokładnym rozgrzaniu sondy, co do kasowania błędów czy adaptowaniu sondy to są śmieszne rzeczy które są wynikiem naciągania ludzi na kase przez mechaników- a czy przy wymianie czujnika temperatury też kasujecie błędy w serwisie, wyczerpany akumulator też zostanie zapisanyw pamięci jako błąd - wiem bo sam te błędy odczytuje jednak są one mało znaczące tylko te są istotne przez które zapala się lampka na desce do reszty komputer sam się dostosuje... ale nie ma sprawy bo dzięki takim takim mitom i legendom pracując jako mechanik zarabiam kase nic nie robiąc :) pozdrawiam wszystkich mających za dużo pieniędzy hehe :)
szary to jest masa czarny to sygnał białe to 12v podgrzewacz sonda może nie działać od razu zdaża się to często tu trzeba cierpliwości czsami kilka sond trzeba użyć zanim się trafi tą właściwą w przypadku montowania ich do auta jest podobnie co śmieszniejsze te na których silnik nei osiąga właściwych parametrów trafiają do sprzedazy prosto z fabryki trudno w to uwierzyć ale to wszystko ten cały system to zwykłe skrw.....ństwo jest...
.wez wypnij kostke pomiez napiecie przy wlaczonej stacyjce bez odpalania potrzac od prawej na zdjeciu styki 2i 4 a nastepnie 1i 3 .potem pomierz je losowo i zapisz wyniki ipodaj ,jezeli jest ok to styki 1i2 od prawej na zdjeciu powinny podawac 0,5v a 3i4 12v oczywiscie pomiar kostki od ecu a pomiedzy 4 a masa powinno byc 12v
Czy taki pomiar pozwala nam ustalic czy centralka nie jest uszkodzona ?? CZy ma on jakis inny cel ??Cytat:
Napisał piotriix
taki pomiar ma na celu ustalenie do czego jest dany przewód według mnie te kable są ok problem jest gdzie indziej (ale zawsze mogę się mylić)
Cytat:
Napisał pikero
Gdzie indziej tzn?
taki pomiar ma na celu ustalenia czy napiecie w ogole wystepuje, jezeli nie to moglo by wskazywac na uszkodzenie np.przewodow ,centralki itp.poprostu bedzie wiadomo gdzie jest problem.
Więc tak napięcie między poszczególnymi kablami:
*czarny - szary 0,08V
*szary - biały drugi licząc od prawej 12V
*biały - biały 12V
no to jest problem pozniej ci podam numery we wtyczce ecu i tam zrobisz pomiar jezeli nadal bedzie 0,08v to kiepsko
Komputer odpowiedzialny za sterowanie silnikiem jest nad przepustnicą. Są tam dwa duże wtyki. Do jednej z nich idą przewody od sondy. Oto zdjęcie z już rozebrana wtyczką
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2007/12/2.jpg
Po wpięciu się do pinów nr 21 i 30 (tak jak wcześniej mnie poinformował piotriix, odpowiadających szaremu i czarnemu przewodowi sondy) wartość napięcia przy włączonym zapłonie wynosi również 0,08V:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2007/12/3.jpg
Podejrzewam, że robi jakieś małe zwarcie w kompie. Po wyłączeniu zapłonu zmierzyłem oporność na tych samych pinach i jest małe przewodzenie prądu miedzy nimi. Po wyjęciu wtyczki z ECU tego problemu nie ma, więc na pewno we wtyczce jest ok:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2007/12/4.jpg
Co o tym sądzicie?