Witam. Poszukuję wszystkich dostępnych informacji o koncepcie Brery z 2002 roku. Czy ktoś wie ile powstało sztuk? Moim marzeniem jest chociaż raz się nim przejechać.
Printable View
Witam. Poszukuję wszystkich dostępnych informacji o koncepcie Brery z 2002 roku. Czy ktoś wie ile powstało sztuk? Moim marzeniem jest chociaż raz się nim przejechać.
Wyprodukowano 21.786 egzemplarzy
Koledze chodzi o wersję koncepcyjną, a nie produkcyjną ;)
Takie cuś:
http://www.supercars.net/cars/2007.html
Koncept miał fantastyczne proporcje, a wersja produkcyjna to już taki przykrótkawy mops ;)
W końcu temat drgnął. Aż nie chce się wierzyć, że koncept jest krótszy od produkcyjnej wersji, ale może dlatego, że ma bardziej zaburzone proporcje i jest niższa - 1,28 wysokości. Ale to na żywo musi wyglądać. Jakbym miał wybierać Brera czy 8C to bym się musiał mocno zastanowić. Ale chyba jednak Brera
Z materiałów prasowych jakie posiadam z tamtych lat wynika, że był tylko jeden (przynajmniej prezentowany publicznie).
Na ówczesnych zdjęciach ma dwa rodzaje tablic włoskich - próbne i standardowe - w tym drugim przypadku potwierdzałoby to informację, że latem 2002 r. młody Giugiaro - Fabrizio - zabrał ją na wakacje na Sardynii.
Concept był zjawiskowy, wręcz idealny.
Szkoda, że wersja produkcyjna zaprzepaściła jego zalety.
Osobiście, gdybym miał tylko taką możliwość, na miejscu AR wróciłbym do pierwotnego - ponadczasowego - projektu dodając obecną technikę Giulii QV.
Różnica jest taka, że koncepcyjna Brera to było wzdłużne V8 z RWD, a w serii wypuścili poprzeczne FWD. Niestety FWD ma swoje prawa i nie uzyskasz w nim krótkiego zwisu i długiej maski, a proporcje są jakie są. Ale dzięki FWD udało się uzyskać cenę <100.000 zł za podstawową Brerę.
Znam różnicę.
Moim zdaniem ówczesna słaba technika AR z zaporzyczeniami z GM zniweczyła ten wspaniały projekt.
Nie tylko FWD, ale i Q4 także wpłynęło na projekt.
"Budżetowa" mogła być GT nazywana przez AR "miejskim coupe" (ponad 80 000 sztuk), Brera powinna być czymś więcej (technicznie), a nie była (co potwierdziła także sprzedaż, niecałe 22 000 sztuk).
Mając wybór między Brerą concept a 8C Competizione także wybrałbym tą pierwszą.
Krytyczna ocena tego co zaszło pozostaje.
Kolejny równie zjawiskowy concept to dla mnie Duettottanta Pininfariny.
Sorry że odgrzewam kotlet, ale przeglądam sobie forum i zauważyłem ten temat i przy okazji nie dalej jak wczoraj, dowiedziałem się o tym prototypie brery z yt, i moim zdaniem to co stało się z brerą wyszło na + .
Środek jak dla mnie wygląda jak z filmu pulp fiction, po prostu brzydki. Może dla tego że pierwszy raz widziałem brere produkcyjną a dopiero później koncept.
Wygląda jakby ludzie próbowali wyobrazić sobie auta przyszłości ale skręcili nie w tą drogę.
Jakaś taka kanciasta i w ogóle. No ale v8 i na tym plusy się kończą niestety.
To tylko takie moje odczucie
Nie zgodzę się z tobą. Cały przód brery i srodek to nic innego jak 159, co jak dla mnie jest na minus. Linia nadwozia konceptu była o wiele bardziej ciekawa.
Co do środkowej deski konceptu, to pomysł może i był dobry, natomiast sama realizacja już nie do końca.