Witam mam pytanie posiadam oponki 225/45/17 i 215/45/17 wszystkie 4 w dobrym stanie firmy Pirelli . Moje pytanie czy mogę założyć szersze na tył ? Czy może na przód ?
Printable View
Witam mam pytanie posiadam oponki 225/45/17 i 215/45/17 wszystkie 4 w dobrym stanie firmy Pirelli . Moje pytanie czy mogę założyć szersze na tył ? Czy może na przód ?
Jeśli już to szersze na tył. Kwestia tylko co na to powie ABS.
Wg mnie nie powinno być problemu.
Może być, bo opony będą się różniły średnicą. 45 jest w % i odnosi się do szerokości, dlatego opona 225/45 jest "większa" od 215/45. ABS mierzy prędkość obrotową kół, inne średnice, inne prędkości.
A może jest ktoś kto tak jeździł z szerszymi oponami na tyle i się wypowie czy coś się działo ?
Ale te opony mają nie tylko różną szerokość ale również inny profil.
Jest 9 mm i 1.44% różnicy w wysokości,tolerancja niby jest 2% dla systemów abs itp
ja osobiście bym nie zakładał dwóch różnych rozmiarów
Jeśli to ma byś do 159 to trochę niski profil jak na 17". Natomiast co do świrowania ABSu itp. Wyluzujcie trochę bo ABS nie będzie wariował, koła się nie pourywają i nie będzie światowej tragedii przez to, że z tyłu będzie 225 a z przodu 215.
Jest ryzyko, jest zabawa :) W razie czego posiadacz takiego kompletu szybciej wymieni tarcze, klocki i opony. O ile w ogóle będzie się dało się na tym jeździć (im wyższa prędkość pojazdu, tym większa różnica prędkości kół na obu osiach). Prócz ABS-u jest jeszcze ESP.
ABS ani kontrola trakcji w Alfie nie wariuje kompletnie. Ja mam z tylu 235/45/18 a z przodu 225/45/18. Takie mialem na Mercedesie zalozone i szkoda bylo nie wykorzystać. W Meśku po przekroczeniu 100km/h kontrola trakcji mi sie wlaczala przy skrecie :-) w Alfie spokoj.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Mogę się mylić, ale zauważyłem dwa przypadki:
A. Ostra zrywka, gdzie wyczuwalnie koła tracą przyczepność i włącza się kontrola trakcji.
B. Mocniejsze przyspieszanie na równej mokrej nawierzchni. Wtedy delikatnie czuć, że auto się zrywa, ale albo nie na tyle, żeby aktywność kontroli trakcji ujawniła się kontrolką na zegarze (działa nieświadomie dla kierowcy), albo cała kontrola trakcji działa z takim marginesem, że się nie włączyła. Subiektywnie skłaniam się ku pierwszemu, ale nie mam 100% pewności.
@Dreamer długo na takim zestawie jeździsz? Robiłeś pomiar grubości bieżnika przed założeniem opon?
magil nie robiłem pomiaru grubości bieżnika :) Nie wiem w jakim celu miałbym to robić. W Mercedesie przejechałem na takim setupie około 50 tys, później założyłem nowy komplet. Zużycie normalne. Po zakupie Alfy, przełożyłem całe koła do Alfy. Tutaj przejechałem jakieś 10k. Nie widzę różnic w zużyciu.
Z ciekawości pytam :)
Przejrzałem eLearn i jedyne co znalazłem to:
Cytat:
POZIOMY INTERWENCJI
Różnice w progach zadziałania od 2 do 6 km/godz. zależą od czynników otoczenia; niektóre warunki zostały opisane w zasadach działania, a inne są następujące:
- duże przyspieszenia, wysokie progi;
- prędkości samochodu;
- typ opon (normalne lub zimowe). Przy oponach zimowych i przy dobrej przyczepności, przedziały poziomu wysokiego; przy oponach zimowych i małej przyczepności przedziały poziomu niskiego. System jest w stanie rozpoznać takie warunki poprzez porównanie przyspieszenia kół napędzanych z momentem przesłanym z silnika (obciążenie silnika z centralki sterowania silnikiem).
Dobrze kombinujesz,159 kupiłem z oponami 225/45r17 przód i 225/50r17 tył,przy gwałtownym ruszaniu esp blokowało koła,gdyby nie kontrolka byłbym przekonany że coś z mechaniki ,odczuwalny brak mocy,tylko że u mnie różnica w wysokości była 22,5mm.Cytat:
Mogę się mylić, ale zauważyłem dwa przypadki:
A. Ostra zrywka, gdzie wyczuwalnie koła tracą przyczepność i włącza się kontrola trakcji.
B. Mocniejsze przyspieszanie na równej mokrej nawierzchni. Wtedy delikatnie czuć, że auto się zrywa, ale albo nie na tyle, żeby aktywność kontroli trakcji ujawniła się kontrolką na zegarze (działa nieświadomie dla kierowcy), albo cała kontrola trakcji działa z takim marginesem, że się nie włączyła. Subiektywnie skłaniam się ku pierwszemu, ale nie mam 100% pewności.