Cześć,
Gdzie w 166 FL znajduje się ten czujnik? Może ktoś podrzucić foto?
Załącznik 195881
Dziękuję
Printable View
Cześć,
Gdzie w 166 FL znajduje się ten czujnik? Może ktoś podrzucić foto?
Załącznik 195881
Dziękuję
Przecież pytałeś o to.... i dostałeś odpowiedź... Amnezja?
Czujnik przyśpieszenia ESP
Tak, dziś tam zaglądałem i nie widzę mocować u mnie, dlatego proszę o foto.
Nalezałoby zacząć od tego, że w twoim aucie chyba nie ma tego systemu, więc i czujnika brak.
Przecież to nie Ikarus że musisz szukać. Masz jedną kanapę, napisane że na środku pod siedziskiem. Już dokładniej się nie da. Po jakiego grzyba drugi temat zakładasz???? Tak trudno było tam zapytać???
Danus77 masz rację nie mam tego czujnika, ale myślałem, że będą mocowania pod niego. Mam wersję przed FL, dlatego pod kanapą nie mogłem znaleźć miejsca jego mocowania. Dopiero otwory pojawiają się w podłodze po FL. Tak to powinno wyglądać. Załącznik 195910
Oj chyba w przedliftch tez juz były te czujniki. Wszystko zalezało od wersji i rocznika.
VCD było w przedliftach ale chyba od 2001 albo później.
VDC w CF2 było dostępne od 1999 roku i tylko (fabrycznie) w wersji 3.0 v6. Wszystkie auta CF2 opierają się o konstrukcje systemu hamowania Bosch 5.3, który sam w sobie nie ma obsługi kontroli stabilizacji toru jazdy na poziomie sterownika pompy hamulcowej. Alfa rozwiązała to w ten sposób , że zamontowano pośrednią pompę/sterownik dopowiadającą tylko za VDC. Działa to tak, że ... pedał hamulca => serwo hamulca =>pompa ABS=>pompa VDC=> zaciski hamulcowe. Dołożenie VDC w CF2 jest możliwe do każdej wersji, ale jest z tym mnóstwo rzeźby i o wiele więcej pracy niż w CF3.
Trzeba zrobić nowe przewody hamulcowe do pompy pośredniej, mieć taką pompę, mieć sterownik pompy ABS z ASR i obsługą komunikacji z pompą VDC, wspornik do mocowania, zrobić kompletne okablowanie, zamontować czujnik skrętu kierownicy, czujni YAW, bezpieczniki, przekaźniki, na 99% trzeba zmienić zegary itd...
Za to gdy ktoś nie miał ASR a chciał ASR to wystarczy pompa hamulcowa Bosha 5.3 z napisem ASR na korpusie (trzeba przerzucić sam sterownik pompy) oraz panel włączników z przyciskiem ASR. Przy odrobinie szczęścia wszystkie przewody będą już fabrycznie zarobione. Przekładka to jakieś 20 min.
"The VDC comes on automatically when the vehicle is started up and cannot be switched off.
Until March 2001 and VDC system was only fitted on the 3.0 V6 version and is equipped with an external pre-loading pump and connecting pipes."
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...n-control.html
no i co w związku z tym? W pełni użyteczny system VDC występuje w naszych autach od 2001 roku
No właśnie, od 2001 :) czyli od małego liftu kiedy się pojawiło parę innych nowych detali (np pamięć)
To znaczy że VDC było montowane do 2001 roku wyłącznie w wersjach 3.0 v6. Należy się też kilka słów wyjaśnień jeśli chodzi o samo VDC. Jest to adaptacja technologii ESP (Electronic Stability Program) opracowanej przez Mercedes Benz i Bosch. Zasada działania jak i efekty jest dokładnie taka sama jak w ESP. ( https://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja) )
Proszę nie mylić VDC z kontrolą trakcji (TCS/ASR). Nie ma żadnych różnic w możliwościach VDC przed 2001 rokiem i po 2001 roku jedyna różnica jest taka, że system przed 2001 rokiem miał oddzielną pośrednią pompę VDC , która po 2001 roku była zintegrowana z resztą osprzętu elektrohydraulki hamowania. VDC w 166 nie da się wyłączyć, funkcja zostanie wyłączona jedynie w przypadku awarii.
Ale skąd wziąć potwierdzenie że była taka opcja? Żadne dokumenty tego nie potwierdzają. Nowe zegary i vcd opisuje dopiero instrukcja z 2001 roku (jak dobrze pamiętam bo ktoś wstawiał)
- - - Updated - - -
Ja też mogę napisać że otwieranie klapy z kluczyka było od 1998 roku tylko nie mogę tego udowodnić :)
Marek przeca ty masz "czy zero" z '99 więc powinieneś mieć VDC i 2 pompy wedle tego co piszą. A i ostatnio pod maską ciągle siedzisz to znajdziesz od razu jak coś ;) Ewentualnie jak ogarniesz sprawy mechaniczne to zrób jej test łosia i się sprawdzi.
:) właśnie mam rozbebeszony silnik i aż sam się dziwie jaki ten blok z głowicami mały :)
odnośnie vcd to i tak pewnie się tyczyło manuali. To raz. A dwa że vcd od razu można poznać po innych licznikach. A one przecież weszły dopiero właśnie przy pierwszym lifcie.
alfaowner to takie samo forum jak to. żaden autorytet. jeżeli vcd było w 99 to musiało by być od początku produkcji a takich informacji w literaturze brak....
juz pisałem ze od 99. jest tylko drążek stabilizujący :) ale VDC nie działa , dopiero od 2001r pełni swoją funkcje :)
Jak to rozpoznać? Gdzie to jest? Mam 99 i zaraz sprawdzę czy było :)
http://ricambi.alfisti.net/product_i...oducts_id=8708
w automacie moze nie byc ;)
Przecież to zwykły stabilizator który nawet w bravo mam......
widac ze w bravo tez jest potrzebny ;)
No ale ja nie widzę tu związku z vcd. Taki stabilizator to ja chyba we wszystkich autach widziałem. Z punto 1 włącznie :edziahaha:
ja myślałem że jakaś elektronika była.
Ale na tej stronie jest napisane ze ten stab pasuje do wszystkich modeli z vdc z WYŁĄCZENIEM automatów. Wiec może sie różni grubością? I byłby rozwiązany problem dlaczego niektórzy maja staby chyba 21mm a inni 22?
Możliwe. Ale nadal nie widzę związku z vcd i nie było to montowane do vcd
w AR 166 oznaczenie Super weszło po 2001 wcześniej było po prostu 3.0V6 24V więc jak piszesz że we wszystkich wersjach super to oznacza że po pierwszym lifcie.
Mam u siebie VCD i jak szukałem drugiego licznika to jak Marek zauważył to przed 2001 rokiem nie było takiego licznika który by miał ten trójkąt w kółeczku.
Też mi się tak wydaje. Nie ogarniam tylko jaki ma związek z vcd ten stabilizator. Zwykły kawałek pręta spinający obie strony zawieszenia. Mnóstwo aut to ma nawet jak nie mają absu :sarcastic: