Cześć. Czy ktoś wie jak się sprawdza w 2.0 TS. benzyna V-pover 98. Zamierzam spróbować
Printable View
Cześć. Czy ktoś wie jak się sprawdza w 2.0 TS. benzyna V-pover 98. Zamierzam spróbować
Napewno spadnie spalanie , może być tak że na krótko zapali sie kontrolka wtrysków a pozatym żadnych odczuwalnych zmian poza lekką poprawą pracy silnika na wolnych obrotach
A kontrolka zapala sie po jakiej linii? Mi zaswiecila sie na Verwie.....
a na vpower wiekszej roznicy niestety nie zaobserwowalem, moze sie nie znam....
Ostatnio wlałem v-pover95, różnicy większej nie ma, nic sie nie zaświeciło. Troche mniejsze spalanie, ale nie jestem jeszcze pewien. Dlaczego przy 98 pover coś się świeci?
Mozna powiedziec ze te paliwa z górnej półki to takie jakie powinny byc standardowo. Natomiast zwykłe Pb98 - to "delikatnie" oszukane.
Jak zalałem do Lancii Verwe to zaczeła mi sie palic kontrolka wtrysków i do tej pory sie zapala co jakiś czas :D Moze to tylko zbieg okoliczności :)
ja wlalem vpower racing 100 oktanow i zdawalo mi sie, ze lepiej sie alfa zbiera...
alfy maja przystosowane silniki do pb95, a wieksza liczba oktanow nic tutaj nie zmieni. ale oczywiscie w pb95 nie musi byc 95 oktanow :D
U nas na wschodzie jest benzyna od rusków, może ma z 92. Tania. Może jej wleję to stodołę mi rozwali i jeszcze do kołchozu dojadę.
ja z v powerem mialem do czynienia jechalem z kolegami nad wode na weekend no i wpadlo nam do glowy zeby zalac do poloneza 1.5 v-powera a ze byl kompletnie pusty bak czyli praktycznie 100% povera mowie wam co sie z tym poldem dzialo szedl jak blyskawica silnik malo z ram nie wyskoczyl na swiatlach nie bylo mocnych praktycznie az sie kazdy patrzyl a kola jeszcze na dwojce popiskiwal frajda byla niesamowita przejechalismy wsumie ze 160km ale pozniej okazalo sie ze wypalilo gniazda w glowicy czy gdzies tam hehehe a po zalaniu zwyklej poprostu gasl po wcisniecu sprzegla a moj kolega poszedl o krok dalej a ze mial znajomego na lotnisku zalatwil sobie paliwa do samolotow sporo ponad 100 oktanow wlal do malucha mowil ze moc mial niemilosierna ale przez 15 min bo mu stopilo glowice od temeratury chyba
Zmiany przy v-pover są praktycznie nieodczuwalne, więc dlaczego przepłacać. No i skutki dla silnika nieznane. Chyba dam sobie spokój z 98. Wesołych świąt !
Moja na V-power troszke lepiej jeździła, km więcej zrobiłem (nie dużo ale zawsze coś).
Jedno czego sie nauczyłem to to ze stacja stacji nie równa tankuje tylko na jednej i tej samej czyli shell, zalewam zwykłą 95.
Obok mojego zakładu pracy mam stacje "auchan-a" paliwo o 15 gr tańsze, fakt opłaca sie 8) ) ale i za to 15 gr taniej zrobiłem 14 km mniej niż powinenem :P
Z tego co się orientuje sens używania palit wysooktanowych jest tylko przy wielopunktowym wtrysku, gdzie są czujniki spalania stukowego i one wykrywaja że paliwo ma wiecej oktanów , przyspieszaja zapłon i lepiej auto chodzi, bo nie mozna zapomniec ze oktany to nie "MOC" paliwa , tylko jego odporność na spalanie stukowe czyli detonacyjne, i paliwa moga mieć najwyżej 100oktanow, paliwa o wyżej ilości to juz inna bajka, inna charakterystyka itp.
Moja alfa na 98 mniej palila, i wychodzilo na to samo co 95(cenowo) moze i troche lepiej chodzila, ale raczej miesci sie to w autosugestii
Nie ma V-Power 98, jest tylko V-Power 99+. Jak wlejesz to nie odczujesz żadnej różnicy poza niższym spalaniem i przeczyszczeniem silnika. Alfy są dostosowane pod 95.
Wiem bo jeździłem na każdym rodzaju Shellwoskiego paliwa i sprawdzałem. Najlepsze rozwiązanie to V-Power 95. Dużo czystsze paliwo i auto mniej pali
Co do paliw. Mój wuja do Skody 105ki wlał paliwo lotnicze- dostawała takiego samozapłonu, że musiał ją gasić biegami.
Wlać ruską , to włos na głowie zapali.
Jakby mialo 92 oktany to jeszcze niezle- we Wloszech (nie wiem czy do dzisiaj) sprzedawali 91 oktanowe i V6ki je znosily
Ruska jeżeli jest z pewnego żródła to może i mieć 95. Ale dla tych co przywożą to się nie opłaca. Strasznie kombinują i może mieć poniżej 90. Lepiej nie ryzykować. Jest opinia że panzerwagony to lepiej znoszą. Przez dwa tygodnie jeżdziłem po Ukrainie i nie odczuwałem różnicy. Auto było sporo obciążone.
Vpower 95 ma dodatki czyszczące układ paliwowy, a Vpower Racing ma zwiększać moc. Jak lałem Racacinga do kaszla (troche podłubanego) ustawiałem wcześniejszy zapłon i faktycznie troche lepiej sie zbierał, ale lepsze było Paliwko z BP chyba Supreme sie to nazywa i ma 95 oktanów.
Ostatnio do CC700 zalałem Vpower 95 wcześniej duuużo środka STP do czyszczenia układu paliwowego, bo jakieś brudy w paliwie były. Faktycznie wymyło wszystkie brudy, a wynik na autostradzie 150km/h. Nie wiem jak to sie stało, byłem w głebokim szoku. Zawsze się kończył przy 130 i nie był w stanie utrzymać tej prędkości pod górkę, teraz szedł równo 150-140 na całym odcinku A2 od Strykowa do Emilii.
W Alfie jeszcze nie robiłem eks[perymentów z róznymi paliwami.
V-ka zniesie 85 oktanówCytat:
Napisał fiergloo
Ja muszę zaszaleć i zatankować do V6 jakiejś konkretnej benzyny. Ma ktoś jakieś doświadczenia?? Tankuje na Statoilu, JET i Shell-ale przeważnie standardową Pb95- ktoś tankował do V6ki coś uszlachetnionego??
Ja tankuje pb 98 na NESTE nalewałem też Vpower 100 i Verwe 98 Najlepiej chodzi na NESTLECytat:
Napisał fiergloo
Jak ktoś nie ma na prawdę wysokiej kompresji to nie ma sensu lać 100 oktanów. Ja na tor zalałem cały bak v-power racing i nie było żadnej różnicy.
Jaka to jest wysoka kompresja?Cytat:
Napisał PietereQ
Musisz spojrzeć w charakterystyke silnika. Dla V6 kompresja wynosi 9,0:1 (chyba), a dla 2.0 Twin Spark 8V -10,0:1Cytat:
Napisał 75andrew155
zrozumiałem to tak że jak ktoś ma już zkatowany silnik i brakuje mu kompresji a widać z tego żeby śmigać na 100 oktanów to trzeba mieć 15 sprężanieCytat:
Napisał fiergloo
No źle zrozumiałeś. Miałem na myśli 1/11,5 - 1/12 i więcej. Wiele hot streetowych alf na zachodzie jeździ z takim stopniem sprężania. . A zalanie vpowerem fabrycznego silnika nie będzie miało większej róznicy, o czym zresztą pisałem.Cytat:
Napisał 75andrew155
POPRAWIAM SIĘ: Chodziło mi o stopień sprężania, niedopatrzenie z mojej strony.
a ja polecam Statoil Supreme paliwo czyste i powiem szczerze że zauważyłem że Alfa pracuje równo i mniej pali.