Witam poszukuję przewodu jak w temacie chyba ze znacie kogoś kto mógł by naprawić pękniecie widoczne na zdjęciu nr 1.
I ważne żeby był z szybko złączką.
Załącznik 199019Załącznik 199020Załącznik 199021Załącznik 199022
Printable View
Witam poszukuję przewodu jak w temacie chyba ze znacie kogoś kto mógł by naprawić pękniecie widoczne na zdjęciu nr 1.
I ważne żeby był z szybko złączką.
Załącznik 199019Załącznik 199020Załącznik 199021Załącznik 199022
W ubiegłym roku ten wąż "puszczał" mi na zakuciu. Zawiozłem go do firmy, która naprawia przewody ciś.( również robi nowe), za 150pln zakuli mi nowy wąż, na wymiar starego. Jak nie Wiesz, gdzie szukać takiej firmy, popytaj speców od klim, gdzie oni naprawiają węże..
W zeszłym roku naprawiałem pęknięcie mocowania do kompresora (nie sam wąż gumowy, tylko element aluminiowy). Wydałem 300 zł za całą robotę. A może ciut więcej. W tym roku znów pojawiło się pęknięcie. Na rynku wtórnym część kosztuje nieco ponad 200 zł i jest słabo dostępna, ja zdecydowałem się na nową część od motoakuki za 500 zł z groszem. Grosz był duży bo z uszczelkami i przesyłką zamknęło się kwotą równo 600 zł. Ale wolałem wydać więcej niż zostać z samochodem bez klimy na wakacje.
Ale przy uszkodzeniu samego węża da się zakuć na nowo element, w poprzednim samochodzie tak zrobiłem i po 8 latach dalej klimatyzacja pięknie działa.
dziś zawiozłem własnie do firmy która zajmuje się zakuwaniem przewodów mam nadzieje ze im się uda, bo kręcili nosem że to aluminium :P
I lipa dziś te ich partackie zakucie puściło i na te upały jestem bez klimy :/ kaz156 czy mogłbyś podać namiar gdzie robiłeś swój przewód ? albo może ktoś ma takowy na sprzedaż ?
Z tego co się zdążyłem zorientować to u mnie w okolicy zakuwa takie węże kilka serwisów od klim i jeden zakład z hydrauliką.
Mam pęknięcie w tym samym miejscu - mógłbyś napisać jakie oringi trzeba kupić przy wymianie tego węża i gdzie je dostałeś? sam robiłeś, trzeba ściągać zderzak?
I jeszcze jedna sprawa - zakład w którym serwisuje klimę twierdzi, że trzeba usunąć przyczynę pęknięcia węża bo nowy też może rozerwać. Według nich jest za wysokie ciśnienie w układzie - o ile pamiętam to ok. 20 barów. Według nich może odpowiadać za to niedziałający 1 bieg wentylatora chłodnicy, który powinien włączać się po uruchomieniu klimy, zużyty osuszacz, niedrożna chłodnica klimy. Pamiętasz jakie maksymalne ciśnienie klimy miałeś u siebie?
U mnie użyto tych samych ornigów, przy wyjmowaniu zjdeto zderzak ale juz przy zakładaniu udało się bez zdejmowania, robiłem to w zakładzie zajmującym się klimatyzacją, ale facet nic nie wspomniał o usuwaniu przyczyn pęknięcia. Powiedział ze te węże mają wadę fabryczną i pękają, stąd też trudno nawet dostać używane.
Witam wszystkich forumowiczów. Od kilku miesięcy jestem posiadaczam AR 159 SW 1.9 jtdm 8v. Kiedy zrobiło się ciepło zacząłem używać klimy, ale po kilku dniach okazało się że nie chłodzi. Nabiłem raz, zero czynnika, ale niby szczelny układ. Nacieszyłem się 2 tygodnie i znów nie chłodzi. W między czasie wymieniłem koło pasowe i rozrząd, więc wina padła na mechanika. Nabiłem drugi raz. Minęły kolejne dwa tygodnie i przestało chłodzić. W czasie meczu Polaków siedziałem w warsztacie i czekałem na diagnozę. Nieszczelność przewodu o którym mowa w temacie. Szacowany koszt naprawy ok 1200 pln, bo to trzeba zderzak zdejmować.
Koniec wywodu. Teraz pytania.
Czy ten wąż można samemu zdemontować bez zdejmowania zderzaka?
Jeżeli nie, to czy przwód z innego modelu silnika będzie pasował, ewentualnie z jakiego, ponieważ myślę o kupnie używanego i ewentualnej regeneracji.
Czekam na odpowiedź i jeszcze raz pozdrawiam wszystkich znawców tematu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Trzykrotnie demontowałem ten wąż bez zdejmowania zderzaka - jest trochę gimnastyki ale spokojnie można to zrobić. A dlaczego tyle razy? Nowy jest drogi, używany może mieć pęknięcie w tym samym miejscu bo to jest częsta usterka więc po namowie zdecydowałem się aby go zakuć w firmie gdzie nabijałem klimę. Po tygodniu czynnik uszedł, okazało się, że źle zakuli bo użyli złączki o innym rozmiarze. Oddali kasę, podjechałem do zakładu gdzie zakuwają węże hydrauliczne i ta sama sytuacja - nieszczelność na łączeniu. Naprawili używając tym razem odpowiedniej złączki/końcówki, przed założeniem wykonałem próbę ciśnieniową (kompresor 6bar i miska z wodą) i do tej pory jest ok. Przy dzisiejszych cenach czynnika przed założeniem nowego wykonaj test szczelności. Do wymiany oczywiście uszczelki - takie same jak oryginalne z tego co pamiętam kupiłem po kilka zł w lokalnym sklepie z tego typu rzeczami (w ASO Fiata były na zamówienie i dużo droższe).
Witam i dziękuje za odpowiedź. Mógłybyś mi tylko powiedzieć od której strony się zabrać do demontażu i jach narzędzi użyć?
U mnie Hansa Flex zajmuje się zakuwaniem od ręki. Mają bardzo dobrą opinię.
Pozdrawiam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wymieniałem ten przewód z kanału. Trochę jest gimnastyki z kluczami ale do zrobienia.
Czy we wszystkich wersjach te przewody są takie same? Szukam do 1.9 JTD 16V a na allegro większość to z benzynowych wersji.
Hansa Flex to dobra firma. Miałem od nich kiedyś auto Mondeo II, ale było to około 20 lat wstecz. Zakuwają super. Robią ogólnie w "ciśnieniówce".
Czy do wersji 1.9 JTDm 16V i 8V jest taki sam przewód?
Podłączę się
Jaki symbol ma ten wąż do 2,4 jtdm, 210 kucy? Proszę o foto, jak to możliwe.
Klima znowu mi fedruje.
Cześć,
podłączam się pod temat, ponieważ moją 159 boli to samo. Przewód zdemontowałem tylko teraz poszukuję w Warszawie odpowiedniej osoby lub osób, które ogarną ten temat z zakuciem (bez wizyt na poprawki co miesiąc). Dodam, że ja mam "sitko" na jednym z gumowych przewodów. Drugi, ten z plastikową złączką chce profilaktycznie zakuć na nowo ponieważ już jest zmęczony i to pewnie kwestia czasu, aż powstanie nieszczelność. Nie uśmiecha mi się za chwilę znowu demontować przewodów więc wolę ogarnąć całość razem.
Macie kogoś, kogo możecie polecić w Warszawie?
Z góry dziękuję za odpowiedź ! ;)
Robilem przewod razem z chlodnica. 1.9 16v automat. Proba zakucia spalila na panewkach.. zamawialem z moto akuki przewod bo w polsce do automatu nie do kupienia.
Odświeżam temat. Wyczytałem, że ten przewód od kompresora do chłodnicy dla każdego modelu jest inny i z tego co widzę to autor wątku ma 159 JTD, a i u mnie ten element padł. Znalazłem to cudo na alledrogo gdzie sprzedawca pisze, że pasuje do 1.9 ale po zdjęciach widzę, że jakby ten cieńszy wężyk jest krótszy [podobne widzę w wersjach 2.4]. Czy ktoś mógłby potwierdzić jak ten element wygląda dla 1.9 JTD v8?
..Pomylka
Nr oryginału do 1.9 - 50506456
Powinien wyglądać tak: sklep.akuki.pl/przewod-klimatyzacji-alfa-romeo-159
Nie wiem czy jest sens pchać się w używkę...
Nie polecam używki.
Przerabiałem temat w ubiegłym miesiącu. Naprawić się nie dało, a przynajmniej tak powiedziały spece z Hansa flex we Wrocławiu. Szukałem używek, ale stoją za około 300zl do silnika 1.9 a raczej i tak puści. Nawet z jednym gościem z olx chciałem ubić interes, bo mial trochę taniej i chciałem zaryzykować, ale w dniu wysyłki napisał mi że jak się bliżej przyjrzał to zobaczył przetarcie....
Kupiłem nowy, bolało, bo za 750zl. ale mam nadzieję, że juz z tym problemu nie będzie. Jakby co to mam kod na -10% (75zl) w sklepie internetowym, który dostałem wraz z zakupem wężyka. Tak więc wyjdzie w sumie 675zl.
Pozdrawiam
Wiem, że minęło trochę czasu, ale mnie udało się ten wąż zakuć. Wielu twierdziło, że się nie da, włącznie z Hansa Flex w Krk ale znalazłem tam fana 159 (pozdrawiam :), który polecił Master Mot na Powstańców 50 obok cmentarza Rakowickiego. Też, nie było tanio bo wyszło mnie ok połowę ceny jak za nowy, ale okucie wytrzymało całą zimę [zakuwałem na jesień] i do dziś jest OK. Mogę śmiało polecić. Niestety widzę na Googlu że się zamknęli, ale może wujek G coś przekręcił.