Cześć. W mojej alfie z znienacka spadła moc. Obroty tylko do 3000 i prędkość do 100km/h.
Obojętnie jak przycisnę w padał, to przyspiesza swoim wolnym tempem.
Zapaliła się kontrolka silnika. :(
Printable View
Cześć. W mojej alfie z znienacka spadła moc. Obroty tylko do 3000 i prędkość do 100km/h.
Obojętnie jak przycisnę w padał, to przyspiesza swoim wolnym tempem.
Zapaliła się kontrolka silnika. :(
To się nazywa tryb awaryjny. Podłącz kompa i sprawdź jakie błędy Ci wyskoczyły. Inaczej można tylko wróżyć z fusów lub ze szklanej kuli.
Podepnij pod komputer, sprawdź jakie błędy się wyświetliły i napisz - będzie o wiele łatwiej określić co i jak.
Kody błędów to:
P0101
P0111
P1206
P0504
- - - Updated - - -
Powiem jeszcze, że jak później jechałem to już się wkręcał na obroty do momentu aż się nie rozgrzał do 90 stopni, a może szybciej przestał wchodzić na obroty?
Wszystkie błędy dały się skasować. Zobaczę jutro co się zaświeci i sprawdzę jeszcze raz. Ale mam tylko fiatecuscan.
Pierwszy to przepływomierz, drugi czujnik temperatury powietrza, trzeci to DPF, a czwarty to włącznik świateł hamulca w pedale. Ten ostatni trochę od czapy :), chyba, że to jakiś stary nieskasowany błąd. Może padł przepływomierz, a może poleciał akumulator/alternator, masz słaby prąd i komputer wyrzuca przypadkowe rzeczy. Skasuj błedy, i zobacz, co się pojawi.
Będę to obserwował. Powiem jeszcze, że kontrolka zaświeciła się i stracił moc miesiąc temu. Od tego czasu auto stało 4 tygodnie. Dzisiaj odpaliło bez problemu i silnik chodził ,,równo" Więc prąd chyba OK.
a nie ma ktoś z kolegów jakiegoś programu diagnostycznego, który mi się nie wyłączy po 20 minutach?:D
Mam złącze ELM 327 i VIAKEN-VAGKKL+FIATECUSCAN z przełącznikiem 4 pozycje.:D
Dziś z rana po odpaleniu, po 2 minutach jazdy zapaliła się kontrolka.
Błędy to:
P1206
P0504
Jak się pozbyć problemu?
Znów się przejechałem i znów od razu błąd, ale tylko
P1206
Masz problemy z dpf.
Albo wymusic wypalenie ( raczej nie pomoze) ,albo wyciac dziada.
Chyba wyciąć. Ale potem trzeba coś w kompie poustawiać, żeby było OK?
a możecie zerknąć na te zdjęcia. Chodzi o korekty wtrysków przede wszystkim.
Załącznik 200383Załącznik 200384Załącznik 200385Załącznik 200386
Wywalam ten filtr. Od razu pozbede się klap i zaślepię EGR. Czy jeszcze można coś zrobić jak będzie auto na warsztacie? Przy okazji?
Wymienić olej i filtry, oraz można pokusić się o podniesienie mocy :)bo i tak bedzie ktoś grzebał w sterowniku, tylko zawieź go do fachowca z prawdziwego zdarzenia :)
No i tak zrobię :D
A patrzył ktoś na te moje zdjęcia?
Jak to wygląda?
Pytanie czy DPF się zapycha bo umarł, czy dlatego, że masz inną usterkę (wtryski, dolot, EGR). To trzeba sprawdzić.
Z daleka korekty wyglądają znośnie.
Ten błąd ze światłami stopu powraca - ja bym go nie lekceważył :). Może się wyłącznik zabrudził, albo co. Tu jest podobny temat: http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...fd873d7f394083
Przejeździłem dzisiaj sporo kilometrów po mieście i trochę trasy spokojnie i trochę dynamiczniej. Nic się nie zaświeciło, żaden błąd nie wywalił, auto dobrze się zbierało, wszystko jakby OK. Auto to świeży nabytek, wcześniej stało około 4 miesięcy w krzakach. Postanowiłem przesiąść się z BMW na Alfe, starczy tych BeeMek, Alfa nie ma co ukrywać, jest ładniejsza :D:D:D Przejechałem może z 250km wymieniłem rozrząd, pompę wody, olej, filtry, płyny. I znów auto stało miesiąc. Nie wiem, może trzeba je rozjeździć :D Na razie błędów nie ma, ale już jestem umówiony na wywalenie dpf i zaślepienie egr, łącznie z wyłączeniem w sterowniku, czy w sofcie auta. Potem wyczyszczę kolektor i łopatki turbiny. Zobaczymy co będzie działo się dalej.
Co do wyłącznika świateł, to nie wiem. Jak błędów nie ma, to nie będę grzebał, ale gdyby się błąd pojawił, to chyba najlepiej wymienić ten włącznik?
Szukam cały czas w dziale zrób to sam, o czyszczeniu łopatek turbiny. Jest opis od silnika 1.9, ale wydaje mi się że widziałem opis i od 2.4
Może ktoś z kolegów robił już taki zabieg? czytałem, że można za dużo nie rozbierać, tylko wstrzyknąć trochę zwykłej nafty.
Z góry dzięki za podpowiedz i za dotychczasowa pomoc i podpowiedzi :D:D:D
Jeszcze jedno. Chcę zastosować takie cuś :confused: nada się :confused:
http://allegro.pl/383-zaslepki-kolek...974581385.html
Ja w swojej mam otwory zaspawane i tobie też radzę tak to zrobić. Moim zdaniem znacznie pewniejsze rozwiązanie.
Ale korki znacznie mniej inwazyjne.
Byłem się pytać, to zaspawają też w sposób, że wkładają korki i spaw do okoła.
P2453 teraz taki błąd wywalił. 25% zapchany filtr pdf, a miałem dwa dni wcześniej ponad 80% o co chodzi?
o to, że miałeś wypalanie i się oczyścił
Ale kiedy? Nic mi o tym nie wiadomo. Nie powinna się jakąś kontrolka zapalić? Czy coś. Hmm. Już i tak za późno. PDF jest wywalany. Nie wiem czy dobrze robie, czy nie, ale jak ma mi się co chwilę coś włączać, to pies go drapał.:D
Żadnej kontrolki nie ma. Jedyne po czym poznasz to wzrost chwilowego spalania. Nie powinno się wyłączać silnika.
To mówisz , że koniec z BMW...Ja siedzę i patrzę na moje 330xi , na 159. Zastanawiam się którego się pozbyć. Jednego muszę i coraz mniej przemawia za tym, żeby to było BMW :)
Hmm. No to jest problem. Masz porównanie bo masz dwa przy sobie. Ja tak nie miałem. Poprostu zmienialem auto. Narazie nie mogę się zgodzić, że bmw to będziesz miał wydatki. Bo alfa na tą chwilę mnie pożera. Chociaż w bmw też wkładałem. Może zostaw sobie to mocniejsze, czy to, które ma więcej miejsca, albo to młodsze.
Mam jeszcze pytanko do kolegów i koleżanek z forum.
jak mam robione podniesienie mocy programowo, czy w jakiś inny sposób, to powinienem otrzymać wydruk z hamowni, bo hamownie mają.
Powinieneś dostać wykres momentu obrotowego i mocy (ja dostałem).
Muszę wyczyścić turbinę. Szukam już jakiś czas, ale nie mogę nic znaleźć na ten temat. To znaczy, znalazłem o 1.9, ale od 2.4 nic. Może już ktoś robił taki zabieg i ma jakieś wskazówki? Może zdjęcia? Z góry dzięki:D
kolekne pytanie, bo naprawdę nie mogę poszukać. Adaptacja asb AF-40, TF80SC jak to zrobic w alfie, nie ma. czy to obojętnie jakie auto? Bo są opisy adaptacji opel, czy ford.
Bo jestem zmuszony do wymiany sterownika z sprawnej skrzyni w celu ustalenia usterki, czy to kosz, czy sterownik, ale nie wiem czy po wymianie sterownika nie muszę zrobić właśnie adaptacji skrzyni?