-
Błędy z komputera
Witam !
Byłem na diagnostyce moją Alfą 146 1.4 ts i mam następujące błędy : Lambda sensor integrator above top limit , Rpm sensor open circuit, Lambda sensor open circuit. Wie ktoś o co może chodzić , co trzeba wymienić ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam !
- - - Updated - - -
Dodam że Alfa nie przekracza 5000obr/m wyskakuje błąd i ma odcięcie
-
Dziwne że odpala z błedem czujnika wału. Możliwe że gubi masę trzeba sprawdzić kable od czujnika wału i lambdy do kompa jak oki to do wymiany czujnik polożenia wału i lambda
-
Sprawdziłem kable , do czujnika położenia wału dochodzi 0,02 V
Wtyczki od lambdy nie mogłem znaleźć...
Dzisiaj przeczyszczę kable od masy , może coś pomoże
-
Coś podobnego jak w mojej 146. Pomogła wymiana czujnika położenia wału na boscha. Daj znać jaką masz rezystancję na sondzie.
-
Wtyczka lamby jest nad scianie grodzioewj na wyskosci kloktora obok wtyczki diagnostycznej silnika :D
-
Sprawdziłem sonde omomierzem , tylko między pierwszym i drugim pinem była reakcja , w zależności od ustawienia były następujące odczyty : 001 , 00,1 , 0 , 004 , 04,6 . a poza pierwszym i drugim pinem nie było żadnej reakcji
-
to gratuluje sprawdzasz a nie masz pojęcia jak :D Omomierzem nie sprawdzisz sondy.
Wpiąć się trzeba w przewód sygnałowy i na odpalonym silnik sprawdzac jak skacze napięcie w zakresie 0-1v :D
-
To fakt , nie wiem jak , ale kolega chciał rezystancje , sprawdziłem jak to zrobić na yt i tak zrobiłem.
Zaraz sprawdzę jak to wygląda sposobem o którym mówisz
-
-
stop podlacz i zobacz na wolnych pozniej przepustnica wkręć na obroty i zobacz jak sie zmienia zależnie od pozycji przepustnicy
- - - Updated - - -
stop podlacz i zobacz na wolnych pozniej przepustnica wkręć na obroty i zobacz jak sie zmienia zależnie od pozycji przepustnicy.
W ogóle czujnik wału sprawdzany omomierzem to też lipa sprawdza się tylko jego przewody.
Ale raczej masz do kupiena nowy.
Podaj rok auta to ci powiem jak sprawdzić czy wiazka oki i czy na 100% masz kończący się czujnik wału?
ps niemasz czasem problemów z odpaleniem na ciepłym ?
-
Sonda nie reaguje na obroty , cały czas pokazuje to samo. Czujnik sprawdzałem normalnym miernikiem ustawionym na V. Właśnie to jest dziwne bo nie ma żadnych problemów z odpaleniem samochodu, czy zimny czy ciepły, chociaż jak jest zimny to trzeba troszkę dłużej chechłać :D . Alfa romeo 146 1.4 ts 16V 1999r.
czujnik wału wchodzi w blok silnika niedaleko rozrusznika, sprawdzałem jak to wygląda na necie i raczej jest to samo
-
więc tak , odpinasz czujnik wału i wtyczke od kompa wiazki silnikowej i sprawdzasz czy jest polaczenie miedzy kompem i wtyczka piny 22 i 23 w wiazce ecu trzeci to masa ma być połączenie albo ustaw dzwonek w mierniku :) dalej tak samo lambde w ecu to sa piny 8 30 21 i masa. jak będzie oki a na 97% będzie to jednak czujnik wału i sonda do wymiany, najpierw czujnik wału bo to on przesuwa odcinke i nie oszczedzaj na zamienniku za 80 zl za 125 masz orginał boscha. Wymiana zajmuje 20 min od spodu auta, imbus 5mm :) i czujnik pod rozrusznikiem ;) Dziś to robiłem bo mój tsik po swapie i rundzie honorwej ok 1 km go popsuł :P
-
Wymieniłem sonde (denso) i czujnik wału (bosch), wszystkie problemy zniknęły , bella śmiga fantastycznie <3 :D
Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam !