Zamierzam kupić we wrześniu alfe 159 i chciałbym się dowiedzeć wszystkiego na temat tego auta a mianowicie: typowe usterki, wady, zalety, co Wam w nim przeszkadza a co uważacie za genialne rozwiązanie? Z góry dziękuje!
Printable View
Zamierzam kupić we wrześniu alfe 159 i chciałbym się dowiedzeć wszystkiego na temat tego auta a mianowicie: typowe usterki, wady, zalety, co Wam w nim przeszkadza a co uważacie za genialne rozwiązanie? Z góry dziękuje!
Rozmawiałem z facetem który jezdzi 159 JTD od nowości 2007 przejechał nią 80 tyś i jedna usterka która mu teraz wyskoczyła to pukający wahacz ale gosciu jest bardzo zadowolony z auta i na nic nienarzeka
Co do silników 1.9 JTDm 8V 120koni - odpada, za słaby.
1.9 JTDm 16V 150koni - ok, ale fajerwerków nie ma.
2.4 JTDm 20V 200-210koni - idealnie:)
No ja nie wydam ani grosza tylko ojciec:P więc naciągnąc zawsze można;P
A co do silnika to interesował by mnie 2,4 jtdm bo 1,9 podobno słaby troszke jak na chrakter alfy
1.9 jest ok, ale do samochodu typu 145 który jest lekki.
Do 159 będzie na pewno za słaby.
Jeśli chodzi o silnik to 2,4JTDM z napędem Q4 jest ideałem z palety 159 , ale wchodzi na rynek lekka turbobenzynka o mocy 200 KM i chyba przebije klekota. Napewno będzie wyraznie tańsza od diesla 2,4 , spróbuj podzwonić po salonach AR bo właśnie na dniach miały się pojawić democary z tym nowym silnikiem.Pzdr
Niestety 75andrew155 , twój rozmówca jest w mniejszości . 159-tke trapi kilka przypadłości które powtarzają się u wielu uzytkowników. Najczęściej właściciele narzekają na awarie układów kierowniczych ( pompa wspomagania , kolumna kierownicza), nietrwałe alternatory i drobiazgi typu żle spasowane plastiki .
Facet naprawde sprawjał wrażenie zadowolonego i nawet składa zamówienie na flotę dla swojej firmy dla przedstawicieli handlowych na Alfe MiTo , byłem naprawdę zaskoczony jego zachytem nad 159 i MiTo
Oj tak, ale bardziej dla mnie bo benzyne bym musiał zalewać z własnej kieszeni a diesel z firmy:P
---------- Post dodany o godzinie 22:22 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:18 ----------
Czyli takie same usterki jak w mojej 156stce, niezbyt istotne usterki ale jednak denerwujące.
Czyli takie same usterki jak w mojej 156stce, niezbyt istotne usterki ale jednak denerwujące.
__________________
<--..::PoKrOp8::..-->
Niezbyt istotne mówisz ??? Hmmm Spalony alternator oznacza podróż lawetą :( . Denerwuje skrzypienie deski rozdzielczej , świszczące uszczelki w drzwiach ale reszta to moim zdaniem poważne niedopracowania.
Ja jeżdzę 159SW, który oryginalnie miał 150 koni i to faktycznie za mało na tak ciężkie, masywne auto. Po zachipowaniu do 175 koni jest znacznie lepiej, ale nie obraziłabym się, gdyby było więcej ;)
Jesli zaś chodzi o awaryjnośc to poki co nie mogę zbyt dużo powiedzieć, bo autem jeżdzę od grudnia. Czeka mnie jednak wymiana wahacza, ale tylko ze względu na spotkanie z wyrwą w jezdni.
W kazdym razie AR 159 gorąco polecam :)
Ta 2.4 jest ok ale po modzie :)
Jak na diesla pali jak smok :) ale waga robi swoje
Jesli 320 nm w 1.8 bi da rade w 1.5 tonowej ciezarowce to bedzie ok ale pewnie bedzie mod do tego bo 1.5 tony nawet tenb silnik zabije
Mnie sie sni 2.4 lub 1.8 bi ale w GT wtedy sprzedaje ciezarowke i kupuje GT :>>>
Jak by byl 2.4 w GT to tez juz bym nia smigal :)
Witam serdecznie. Ostatnio zaobserwowałem dosyć widoczny spadek cen Alf 159. Już za 50 tysięcy złotych można kupić całkiem niezłe auto. I teraz moje pytanie dla Was. Co lepiej wybrać? Lepiej wyposażoną wersję (NAVI, skóra) z silnikiem 120-konnym czy może wersję dobrą (bez skóry i NAVI), ale za to z silnikiem 150-konnym? Cena prawie identyczna.
Dla przykładu podam dwie oferty. Z podkreśleniem słów dla przykładu, bo ostatnio tego typu ofert przewija się na allegro całe mnóstwo.
1) http://moto.allegro.pl/item669558706...uper_cena.html
2) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9115852
Pod koniec lipca będę dysponował gotówką właśnie w okolicach nieco ponad 50 tysięcy złotych. Na początku myślałem nad 156, ale jak zobaczyłem ceny 159, to przyznam szczerze, że zacząłem się zastanawiać co zrobić:) Po cichu liczę też, że te dwie Alfy powyżej będą na allegro jeszcze przez miesiąc:) Nie dość, że mam blisko, to są bardzo ładne i podobno bezwypadkowe, co ewentualnie sprawdzę.
Mam jeszcze jedno,najważniejsze dla mnie pytanie!!
Obecnie posiadam 156, 2.4 JTD, wersja 136 koni. Jakie będzie porównanie jeśli chodzi o osiągi pomiędzy powiedzmy:
a) moim samochodem a 159, 1.9 JTDm- 150 koni
b) moim samochodem a 159, 1.9 JTDm- 120 koni
Jest też inna opcja- kupić wersję 120-konną i zapodać jej wirusa do 145 koni. Pozostał mi miesiąc na wszelkiego rodzaju przemyślenia, a jak widać samemu raczej nic nie wywnioskuje. Stąd moja ogromna prośba. Pomóżcie. Liczę na Wasze opinie:)
Do moderatora: celowo nie umieszczałem tematu w : "Autach z ogłoszeń", gdyż odnosi się on nie tylko do dwóch linków, które są i tak przykładowe, ale porusza kilka interesujących mnie kwestii.
Hmm. Zawsze to piszę w przypadku 159:
1.9 120HP jest silnikiem za słabym do tego auta. Dlaczego? Ponieważ 159 jest dużo cięższa od 156. Patrząc na dane techniczne 159 1.9 120HP, widać że ma gorsze przyspieszenie niż 156 1.9 JTD 105Hp. Także tylko do spokojnej jazdy.
Zaś 159 1.9 150HP ma prawie identyczne osiągi jak Twoja alfa także już sam decyduj...
159 2.4 200Hp to już jest coś a osiągi są prawie takie same jak 156 2.4 175HP czyli większa masa 159 zabiera jakieś 12-15% mocy.
Co do cen. Śledzę je na http://www.milano.nl/html/occasions.asp
I taniej niż 10,500 Euro tam nie było. Dot. egzemplarza z przebiegiem około 160tyś. bez skór z silnikiem 1.9 120HP.
Z tymi co podałeś, trzeba jechać do ASO i tyle.
Pozdrawiam
Ja brałbym 150 HP,przy 120 muł bedzie straszny.150 też możesz zawirusowac.Jak dla mnie,navi jest zbedne,jak kto potrzebuje,moze dokupić(choćby z biedronki+jakas mapa,przeciez tego nie używa sie codziennie,tylko w miejscach,ktorych sie nie zna)
Skóra do zbawienia,tez nie jest niezbednie potrzebna,ale jak kto lubi.
Zreszta,jak pisał 145Q,rozgladałbym sie za 2.4
W takim razie szukam 150HP. Na 159 2.4 JTD mnie nie stać, są już zdecydowanie droższe. Jeśli chodzi o NAVI, to po prostu ładnie się komponuje w kokpicie i bardziej zależałoby mi na tym ze względów estetycznych:)
A na co zwrócić uwagę przy zakupie? Chodzi mi o te droższe rzeczy oczywiście. Coś w rodzaju dwumasu w 156 2.4 na przykład. Bo wiadomo, że coś tam w zawieszeniu zawsze jest do zrobienia, bo mało kto sprzedaje idealnie sprawne auto.
Pewnie na to samo co przy 156,ale w tym modelu,który chcesz kupić jest problem:kolektor ssący.Poczytaj tu: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...czna_jtdm.html
Kolektor ssący jak widać, to rzeczywiście problem, ale bardziej przeraził mnie ten niby "dożywotni" filtr cząstek stałych za 4 tysiące złotych :) Często to pada ? Są jeszcze jakieś "dożywotnie", które się psują i kosztują powiedzmy powyżej 1000zł?
Byłem dzisiaj u ludzi, którzy zajmują się moją 156 i stwierdzili, że ceny części do 159 są prawie identyczne, a tutaj nagle się przewija jakiś DPF za 4 tysiące złotych:/
Nie mam JTDM,wiec dokladnie niewiem.Z tego co czytałem,to wystarczy go czasem ,,przedmuchać"Poczytaj tu: http://www.forum.alfaholicy.org/sear...searchid=76959
Filtry DPF są dożywotnie i bezobsługowe , tyle mówi teoria w praktyce niektórzy użytkownicy zapominają o dyrektywach dotyczących procesu wypalania cząstek stałych i zaczynają się problemy ale są to odosobnione przypadki . Z opcji które są dostępne w 159 polecam kupić auto z bixenonami i parktronikiem przód i tył . Wersję 120 KM wybij sobie z głowy chyba ,że jeżdzisz w kapeluszu :D.Pzdr
Proszę was drodzy klubowicze o zebranie istotnych uwag (na co zwrócić uwagę) dotyczących zakupu 159
mam upatrzoną kombi, rok 2007, silnik TWINPHASER 2,2 benzyna 180HP
wady/co sprawdzić/co sie psuje
Miałem już 166 i wiem ze wasze rady są istotne przy zakupie
Jestem na zakupie, pozdrawiam i dziękuję
Ja jestem ciekaw dlaczego akurat ten silnik?
ludzie dajcie spokoja z tymi dieslami:) kupujecie TBI benzynowy. Diesle sa droższe i dużo droższe w serwisowaniu. Chyba, ze robicie ponad 50 tysięcy rocznie, wtedy diesel sie opłaca. Poza tym to oszczędnosc pozorna: na stacji benzynowej. Jak kupisz benzyne i diesla i sprzedasz po, powiedzmy 3 czy 4 latach, zrób sobie bilans wszelkich wydatków. W 90 procentach więcej wydasz na diesla.
jak by ktoś szukał to może moją sprzedam:)
Tomassob, co, już się znudziła? :(
czekamy na nowe silniki, jednak to skok jakościowy, jak mówią, ogromny. Umówiłem się na jazde próbną za dwa tygodnie, pojeżdzę to wam opowiem. Silnik 1.8 TBi, 200 KM.
prawdopodobnie bede potrzebował zainwestowac troszke kasy...
Napisz mi na priva rok Twojej alfy i wyposażenie jakie w niej posiadasz bo ja jestem teraz na kupnie 159. bioly223@wp.pl Bielsko jest blisko poza tym dobrze znam juz to miasto więc dlaczego by się nie przejechać. Jaka orientacyjna cena i przebieg alfy oraz co w niej robiłeś.
może grzebał gdzie nie trzeba
1, 2,4 jest ideał to ile nafty ten silnik pali a ile spali 1,9-150KM na 100 km???
2, jak ma samochód na bagazniku napisane Q4 to znaczy ze ma naped na wszystkie koła?
moze ktoś wie i odpowie na pytanie?? Ile ty silniki palą ropy??? Mam na myśli 1,9 JTDm 110kW i 2,4 JTDm 147kW????
Po co 2 posty w przeciągu 15min. Daj ludziom wejść na forum.
Nie wiem ile spali 2.4. Poza tym jest już wątek o spalaniu.
Moja 1.9 150HP pali ok 7-7.5 jeżdżę głównie 80% trasa 20% miasto.