Witam,
czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć od czego są dwa wloty do dolotu w Alfie 156 2.0 JTS ? Jeden to odma na pewno a drugi?
Z góry dzięki:)
Załącznik 204343Załącznik 204344Załącznik 204345Załącznik 204346
Printable View
Witam,
czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć od czego są dwa wloty do dolotu w Alfie 156 2.0 JTS ? Jeden to odma na pewno a drugi?
Z góry dzięki:)
Załącznik 204343Załącznik 204344Załącznik 204345Załącznik 204346
Hej, kolego a ja mam inna prosbe moglbys zrobic fotke bezpiecznikow/przekaznikow (tylko prosze o zdjecie obudowy od bezpiecznikow oraz otworzenie obudowy na obudowie od plusa akumulatora :) ) Chcialbym porownac z moim autkiem.
Oczywiście nie ma sprawy. Zrobię wieczorkiem lub jutro rano i wrzucę;-) Liczę że ktoś coś będzie wiedział co z tą rurą bo chciałem się w weekend pobawić:P
My JTSowcy musimy die trzymac razem bo jest ich malo :-) hehehe
Podbijam temat!
Jestem na etapie - planowania dolotu - chciałbym poskładać to z nierdzewki, ponieważ gumowy element - z harmonijką delikatnie mi pękł.
Również jestem ciekawy - czym jest ta druga rurka. Pierwsza to odma.. a to drugie?
Wydaję mi się że jest to "druga" odma idąca do kolektora ssącego i zaworka odmy. Jutro to wszystko rozbiorę i postaram się wrzucić zdjęcia. Z tego co się dowiedziałem można to zaślepić o ile nie wystąpi falowanie obrotów (teoretycznie to się robi aby temu zapobiec) Teraz będę miał więcej czasu to postaram się wrzucić dla zainteresowanych na forum wszystko co robiłem w moim jtsie. Jest kompletny wydech z nierdzewki remont silnika z zakuciem i strojenie oraz kilka innych dodatków:P Jutro też będę DRL zakładał bo coś ostatnio się czepiają moich bixenonów...
Dużo wczoraj nie zrobiłem bo złapał mnie deszcz także dziś kontynuacja. Rozebrałem cały dolot zdjąłem przepustnice która byłą czyszczona rok temu razem z remontem silnika a wygląda tragicznie... Niestety w dalszym ciągu nie rozumiem do końca czemu odma jest w tym silniku tak skomplikowana. Wygląda to tak:
- z pokrywy zaworów wychodzi jedna odma z rozdzielaczem na dwa wężyki (jeden wchodzi do dolotu przed przepustnicą do kolektora a drugi za przepustnicą) Pytanie co to daje i dlaczego tak? Czy przypadkiem podczas ostrej jazdy gdy operujemy gazem FULL albo NIC podciśnienie w kolektorze nie będzie wysysało oleju przez tą odmę? Wiem że w innych samochodach montuję się często odmę za przepustnicą gdzie ssanie z odmy jest połączone z rozwarciem przepustnicy a tu?
- Dodatkowy węzyk idący zza przepustnicy do kolektora który po drodze ma do siebie podłączony jeszcze jeden wąż(Oznaczony na żółto na zdjęciach) I tu pytanie gdzie i po co to idzie?
@Strzałka oczywiście wrzucam obiecane fotki aku.
! Zdjęcia w głównym poście bo poniżej sumy 10 postów nie mogę dodawać zdjęć:P
Wielkie dzieki! Teraz pytanie od czego one sa. Typowo z ciekawosci sie zastanawiam :)
Ok - poczytałem trochę w internecie i.. zabieram się za.. tworzenie własnego dolotu.
Oryginalną pychę z filtrem zostawiam. Wkładam jedynie wkład K&N, a od przepływomierza do przepustnicy wstawiam aluminiową rurę 70mm.
Znalazłem już fachowca u mnie w mieście, co dospawa mi 2 króćce do odmy i do tego odpowietrznika :)
Dzisiaj zamawiam elementy - to myślę, że do tygodnia będę już miał wszystko gotowe - do montażu :)
Ja wczoraj złożyłem wszystko próbnie do kupy. Też oryginalna pucha jest tylko ze ze stożkiem simoty w środku, rura oryginalna ale w termoizolacji. Nie wiem czy jest sens zmieniać na rure alu 70mm bo oryginalna ma 66mm... Tak swoją drogą polecam odłączyć tą odmę. Jak wczoraj pojechałem na stacje zatankować (2km) to z tej odmy odłączonej z filterkiem leciało naprawdę ciepłe powietrze... P.S. na nie zaślepionym "odpowietrzniku" Auto po chwili gaśnie. Na zaślepionym jest bajka wraca do obrotów jałowych nawet lepiej niż normalnie. Oczywiście przy tych wszystkich czynnościach trzeba na nowo ustawić przepustnice.
Ok już mam wszystko rozgryzione:)
- Trójnik odmy został z jednej strony zaślepiony, z drugiej doszedł filterek oddający powietrze z odmy do atmosfery.
- Wlot odmy do kolektora zaślepiony.
- Drugi przewód wchodzący do kolektora to przewód do próżni wspomagania hamulców także musi zostać. Ten sam przewód oryginalnie ma drugi koniec wchodzący do giętkiego kolanka za przepustnicą i musi tutaj zostać zaślepiony żeby nie tracić podciśnienia.
- Całe kolanko giętkie z dwoma otworami wymienione na kolanko gładkie G1 spec.
- Stożek simoty w miejsce oryginalnego filtra
- Wywalony rezonator i w to miejsca rura idąca do wlotu powietrza w zderzaku
- Oryginalna rura idąca od przepływki do przepustnicy obwinięta taśmą termoizolacyjną
I teraz efekty! Powiem szczerze że różnica jest duża silnik pracuje bardzo równo nawet przy zrzucaniu do luzu z wysokich obrotów i lepiej wkręca się na obroty zwłaszcza z dołu. Na hamownie będę jechał za jakiś czas dopiero to oczywiście wrzucę co i jak ale naprawdę polecam zwłaszcza tą modyfikacje z odmą z której idzie naprawdę sporo gorącego powietrza i mgiełki olejowej (przy zdrowym silniku) Jest lekki zapaszek po kilku KM jazdy miejskiej jak się otworzy maskę także docelowo wejdzie tam oil catch tank, ale póki co jest super. W wolnej chwili wrzucę zdjęcia jak to wygląda w całości a teraz tylko podglądowe.
Załącznik 204580
Czekam na zdjęcia :)
Rura 66mm?
Dziwne - ja mierzyłem suwmiarką i wyszło... 70mm dolot...
Też zastanawiam się nad stożkiem - ale aktualnie wybór padł na sportową wkładkę. Gdzie znajduje się wyżej wspomniany REZONATOR? W oryginalnej puszcze z filtrem?
W jaki sposób "na nowo ustawiasz przepustnice"?
Zmierzę jeszcze raz i Ci dam znać dzisiaj. Rezonator to to po prawej od puszki z filtrem:
Załącznik 204599
Reset ECU i przepustnicy:
1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.
2. Reconnect the battery negative lead
3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
4. Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs
5. Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)
6. Turn the car off and leave for 10 mins
7. Start the car and take her for a blast
Dziękuje za zdjęcie i info o adaptacji przepustnicy.
Nie wiem do końca jak u mnie, ale wydaje mi się, że mam trochę inną skrzynkę z filtrem. Ty masz okragły - walcowy filtr powietrza? Ja mam... wkładkę.. płaski filtr.. i.. na żadnym schemacie z EPER'a nie mam tego rezonatoru...
Może 156 i GT miały inne rozwiązania z dolotem?
Dolot do mojego 2.0 JTS Gotowy :)
zdjecia: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._alfa_gt_.html na dole
Witam kolegów posiadających najlepszy silnik w alfie 2.0 JTS :D mówie całkiej poważnie :) dla mnie elastyczność i kultura pracy rewelacja :)
Ale nie o tym chciałem pisać.
Mam pewien problem, dzisiaj mi się to przytrafiło pierwszy raz. Auto na wolnych obrotach pracuje idealnie ale podczas jazdy nagle jak dodałem gazu to zamiast przyspieszać hamuje, przydusi się. Jak go wkręce bardziej to się trochę odetka i idzie ale trzeba mocno kręcić. Dolot sprawdziłem, szczelny jest, filtr powietrza wymieniłem, przepustnica wyczyszczona.
Może mieliście kiedyś podobny objaw?
Sprawdź przepływomierz.. :)
Odepnij go od wtyczki.. zapal auto - powinien "inaczej chodzic", możliwe jest wywalenie błędu.
Następnie wyłącz auto, odepnij akumulator, podłącz przepływkę, odczekaj dłuższą chwilę, podłącz aku i sprawdź ponownie - odpalając auto.
Przeczyściłem takim sprayem kontakt wtyczki przy przepustnicy i przepływomierza, dodatkowo wszystkich czujników do których latwy dostep. Dodatkowo zrobiłem przez multiecuscan reset kompa i auto znowu normalnie przyspiesza :) Jednak te włoszki są kapryśne jak nie wiem co. Miała rano chyba zły dzień ;)