Witam. Ktoś ma rady na usunięcie wilgoci i patent na uszczelnienie lampy tak, żeby nie parowała. Proszę o podpowiedzi.
Printable View
Witam. Ktoś ma rady na usunięcie wilgoci i patent na uszczelnienie lampy tak, żeby nie parowała. Proszę o podpowiedzi.
A suszyłeś już? To powracający problem? Sprawdź odpowietrzniki potem szczelność dekli, potem czy nie jest pęknięta. Jeżeli żadne z wymienionych to postaw auto w suchym garażu (albo na dworze w słoneczny dzień) i poczekaj aż wszystko odparuje. Jak najdłużej. Jeżeli pomimo wszystko zaparuje ponownie to masz nieszczelność na kloszu i najlepiej by było lampę otworzyć i skleić ponownie. Ale "na razie" możesz odtłuścić i wyczyścić łączenie a potem przelecieć sylikonem. Może pomóc. Otwieranie lampy to ostateczność. Musisz mieć też świadomość że jeżeli paruje Ci i zbiera się tam woda od dłuższego czasu to może zostać nalot na kloszu. A to już będzie problem.
Reflektory suszą się.Gumkę w dekielkach odwróciłem. Czytałem na forum i niektórzy piszą,że to powód za szczelnych lamp. Wydaje mi się,że wilgoć dostaje się do lamp i dlatego paruje. Marek co sądzisz o tym? Jak coś to napisałem również pw.
Bardzo prawdopodobne że są nieszczelne. Ale najpierw wyeliminuj przyczyny nic nie kosztujące.
Ja sobie rozszczelnilem i mniej parują ;)
Otwory fi 5 czy 6 na dole w zaślepkach. Za male otwory by cos wlecialo.
Przerabiałem i bez zaślepek i z dziurkami i dupa. Teraz mam setup drucik pod uszczelkę zaślepki na całej długości plus torebeczki pochłaniające wilgoć i narazie nie parują czy to po myciu czy po deszczu ale jak długo będzie dobrze niewiem ;)
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Odgrzeje temat... mam przerobione lampy i próbowałem odwrócenia uszczelki na dekielku...i nic od samego początku bardzo mocno parują...
Sam nie chciałem ich rozklejać itp.
Dodatkowo nad soczewkami pojawił się żólto-złoty osad od wewnątrz lamp. Żarówki standardowe h7 osram.
Co to może powodować?
Załącznik 221084Załącznik 221085Załącznik 221086
Na ostatnim zdjęciu widać ubytki farby "ramek" kloszy. Farba "parując" mogła zrobić taki nalot w górnej części klosza?
Są gdzieś nieszczelne. Nikt nie zgadnie gdzie. Może odpowietrzenie jest niesprawne, może klosze puściły na kleju, może coś się nalało do środka bo bez dekla jechałeś i pomimo szczelności ciągle paruje i skrapla się ta sama woda. Możliwości jest dużo.
Lampy użytkowane prawidłowo i z prawidłowymi żarówkami. Przesłane po przeróbce do mnie i od samego początku parowanie :(
Czytałem wcześniej o parowaniu właśnie w AR 147, ale mimo to zaryzykowałem i kupiłem przerobione...
Chyba muszę je zdemontować i wysłać do oględzin "autora" lamp.
Tylko ten osad co to za draństwo...bardzo psuje wygląd lampy.
Ewidentnie zbabrana robota - reklamuj zamiast się zastanawiać.
W razie W..wrzuć na dekle woreczki absorbcujace wilgoć.
Wysłane z Nokii 3310
Dziś demontaż i wysyłka lamp. Zobaczymy co z nimi nie tak, ale myśle, że wrócą "sprawne" :)
U mnie w 159-tce zauważyłem zaparowane halogeny, jest na to jakiś sposób?
Taki sam. Znalezienie przecieku/usterki i wyeliminowanie.
Lampy wróciły...zostały wyczyszczone i ponownie sklejone.
Wczoraj specjalnie pojechałem na myjnie i jeśli chodzi o parowanie to jest dużo lepiej - jednak gdzieś musiała być nieszczelność lampy.
Cały czas chodzi mi po głowie, zmiana uszczelki, ulepszenie jej na tych dekielkach tak żeby wystawała i dobrze przylegała do obudowy.
Jakieś pomysły? :)
Nic niezrobisz ;) lampa jest za mała poprostu. Za wolno oddaje ciepło i tworzy się para. Pod tą uszczelkę z tyłu dałem drucik by uszczelka bardziej wystawała i też nic. Przerobiłem już wszystko jeżeli chodzi o parowanie ;)
Najprostszym sposobem ale na dosyć krótko jest nawoskowanie szkieł ;) Albo uzycie quick detailera.
Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
Mi kiedyś parował jeden z przednich kierunków w GT. W zimne dni się nasilało. Wyjąłem klosz i sprawdziłem w domu w misce z wodą jego szczelność i był szczelny.
Wygrzałem go porządnie suszarką do włosów tak aby wyleciała z niego cała wilgoć. Wystudziłem i zamontowałem i od kilku miesięcy wszystko ok.
Wydaje mi się, że możesz mieć podobny problem. Po prostu wilgotne powietrzne wewnątrz klosza. Klosz się od żarówki nagrzewa. Na zewnątrz zimno to i paruje.
Czyli latem mniej wam parują lampy ? :)
Dokładnie. To są prawa fizyki ;)
Chyba że pada i jest dosyć chłodno. Jak niepada to zdejmuj klapki i będzie okej. Jak pada to zakładaj klapki ale zanim odejdziesz od auta to je zdejmuj by sie temperatura wyrównała i zakładaj spowrotem po np 20minutach. Taka moja rada. ;) To niejest wina tego że są nieszczelne tylko tego ze one sa fabrycznie za małe i są za małe odpowietrzniki. W innych modelach aut moze sa winne nieszczelnosci. Oczywiscie w 147 tez moze byc winna nieszczelnosc ale prędzej winne jest to co mówię ;)
Została mi jedna lampa po angliku i tak sobie myślę, żeby na niej eksperymentować :)
Nóż widelec coś odkryję, jakiś magiczny sposób na to parowanie :)
Problem rozwiazuje wrzucenie w dekle woreczkow (ok 6-7 cm) absorbujacych wilgoć.Testowane w mojej 147mce.
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Zastosowałem fizelinowe z drobinami silikatu ( jak do pakowania z rtv) testowane ...hmm z 4lata...problem nie powrócił
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Warto po zakończeniu jazdy podgrzać klosz kilkanaście sekund długimi światłami.
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Mam jeszcze gdzieś 2 oddam za przysłowiową flaszke .
Poniżej link do podobnych
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
https://www.antalis.pl/business/cata...ające+wilgoć
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
W każdej hurtowni części samochodowych,lub rtv dostaniesz odpowiednie.Stronka jest tylko przykładowa.