-
Muli na zimnym
Jeśli był temat to z góry przepraszam ale nie znalazłem...
Mam problem, a mianowicie gdy samochód jest zimny to przy dodawaniu gazu muli i przerywa tak do ok. 2-2,5k obrotów.
Kiedy się rozgrzeje minimalnie lub przełączy na gaz problem ustaje i przy ponownym uruchomieniu nawet na benzynie nie ma żadnych objawów. Co może być przyczyną?
Przewody nowe, świece ok.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Od początku kiedy kupiłem samochód słychać dziwny świst czy szum w okolicach paska kinowego/ rozrządu.
Po wymianie kompletnego rozrządu wydawało mi się że problem ustał, ale jednak ciągle to słychać. Wymieniłem roki paska klinowego bo jedna była luźna ale ciągle to słychać. Przy jeździe ok 120 km/h w środku słychać tak jakby ciągły świst. Czym to może być spowodowane?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
-
Rozrząd razem z pompą wody wymieniałeś?
-
Tak, wszystko.
Rolki, pasek, pompa, wariator.
-
Pytam, bo mi też kiedyś tak świstało po zakupie, a rzekomo rozrząd był kompletny wymieniany. Co się później okazało ktoś "zaoszczędził" własnie na pompie i wszystko trzeba było robić znowu.
-
Pompa dobrej firmy ( nie pamiętam nazwy )
Ciężko zlokalizować skąd dochodzi dźwięk
-
-
Może ktoś z fusów powróży, albo ktoś miał podobny problem?
-
przepływkę podłącz sprawną i zobacz.
-
Szczelny dolot między przepływomierzem, a przepustnicą ? Lubi tam pękać na tej harmonijce i pobierać lewe powietrze
-
jedź do db mechanika, którego odwiedzają użytkownicy AR (zobacz na lokalnym forum) i ten Ci obada.
-
Po odpięciu gazu też takie objawy? Może potrzebna adaptacja na paliwie?
Rozrząd może trzeć o obudowę, albo alternator/klima tak wyje. Sprawdź czy po włączeniu jakiegoś porządnego odbiornika prądu też wyje.
-
Dolot był zawinięty taśmą więc wymieniłem.
Co mam rozumieć poprzez adaptację na paliwie?
Wydaje mi się że to właśnie z okolic alternatora, klimy. Po włączeniu jej ten dźwięk trochę się zmienia i prawdopodobnie niedługo będę brał się za diagnozę.
Pytam bo może komuś przytrafiło się coś podobnego ;)
Dodam jeszcze, że kolego ma 2,0 ts i ma taki sam objaw na zimnym silniku.
-
Adaptacja, czyli wczytanie parametrów początkowych. Ktoś na forum miał podobne problemy i wszyscy pisali o tejże adaptacji.
Ogólnie polega to na odpięciu gazu, resecie komputera i przejechaniu iluś tam km na samym paliwie.