kompresja na cylindrach przy nie rozgrzanym silniku 10-11 martwić sie czy jest ok
Printable View
kompresja na cylindrach przy nie rozgrzanym silniku 10-11 martwić sie czy jest ok
Mało
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
czyli nie ma co marzyć o 190 ps na hamowni?
Musisz sprawdzić i pojechać moja miała znacznie więcej niż fabryka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zrobić góre ..tzn podoczyszczać zawory czy pierścienie do roboty?
A ubywa ci oleju lub jakoś dymi jak jej dodajesz gazu ???
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zimna toche kopci oleju coś pobiera jeżdzi na 10w40
Musisz podjechać to dobrego warsztatu i niech to ocenią ja mam zalane 10w60
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
a jaka powinna mieć kompresje? twoja zamyka zegar?
Teraz juz nie pamietam ale ma moc i nie dymi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak masz okazję zmierz na ciepłym. Wg mnie tragedii nie ma, ale te 10 to już trochę słabo.
seba co mi radzisz ? co zrobić?
Doczytałem się że ma być w okolicach 10,5 , równo jest na wszystkich cylindrach ? , może najprościej będzie podjechać na hamownie ,raczej nie ma się co na zapas martwić
Pomiar na ciepło ,hmm głowica od strony grodziowej , zanim to porozkręcasz , pościągasz dostaniesz się do świec do już nie będzie na zimno :)
A tam, to masz tylko kolektor, kilka śrubek i w zasadzie świece. Jak sam pewnie dobrze wiesz, V-ka nie stygnie tak szybko :P
Bandzior, wg mnie źle nie jest. Busso jest luźno spasowane, z resztą dosyć równo wyszło, więc bez paniki. Tak jak Marcin mówi, jedź na hamownię, zobaczysz co tam się okaże.
Jest jeszcze pytanie czy taki pomiar powinien być robiony na zimno czy ciepło ? , ... jest wiele podzielnych i skrajnych zdań na ten temat ,i podstawowe pytanie jaka powinna być prawidłowa kompresja na tym silniku powiedzmy mierząc na zimno ? ,taki pomiar jest prostszy do wykonania ,sam niebawem chce wykonać taki pomiar u siebie , już samo trzymanie kompresji , podobnej kompresji na wszystkich cylindrach jest dobrym znakiem
Seba masz racje V nie stygnie szybko ,raczej mi chodzi o prawidłowość i zasadę - pomiar na zimno czy ciepło i jaka prawidłowa ma być kompresja , bo generalnie do teraz nie wiemy , sprawdzał może ktoś na zdrowym silnku ?
SilverV6 w pierwszej odpowiedzi piszesz że 10-11 to mało a poście nr 10 że nie pamiętasz ile ma być - to więc jak ??? , poco dawać takie wpisy i na dzień dobry smucić kolegę :)
Uwazam ze 10 to mało napislalem ze nie pamietam ile mialem u siebie ale coś mi świta że na zimym silniki i swiezym oleju mialem cos ok 12,5 minimum na kazdym cylindrze ale nie powiem tego na 100%
Moze dlatego mam taka mocną serje [emoji16]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mierzona była na zimnym silniku po pierwszym rannym przejechaniu 500 metrów..czy to ma wpływ?a inni piszą o danych producenta 10.5 żeby była..
kompresję mierzy się na rozgrzanym silniku
przy zimnym jest mniejsza?
Wg mnie powinno się mierzyć na ciepłym bo:
-w takich warunkach przewidziana jest praca silnika,
-silnik pod wpływem temp. "uszczelnia się" co zwiększa jego kulturę i parametry.
Najlepiej zmierzyć i na zimnym i na ciepłym, wtedy jest pełny pogląd.
Silver a z ciekawości ile wypluła twoja na hamowni? Byłem 3 dni temu hamować moją bellę na baranach od 3.0 i usuniętym rezonatorze powietrza ( nie czułem żadnej różnicy w jeździe po tych zmianach) i na hamowni wypluła 192km przy 5900krpm/min oraz 236nm przy ~5600krpm/min czyli jest trochę więcej niutków i o wiele niżej mam osiąganą pełną moc. Silnik ma ponad 230 tyś km i jest to CF3 czyli ma 4 katalizatory, pewnie one też są już zapchane w jakimś stopniu..
Moja przed zrobieniem wydechu i na seryjnych baranach wypluła 204,5km i 233 nm
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No to faktycznie bardzo ładnie, też zastanawiam się nad zrobieniem wydechu, głównie chodzi mi o te 4 katy, chciałbym się ich pozbyć no i byłby już jakiś fajny dźwięk bo jak na razie wszystko seria :D
Bedzie glosno tak jak u mnie [emoji3]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To jest auto weekendowe także to uznam za zaletę ;D
EDIT: tylko co z sondami? Tez mam 4, dwie przed katalizatorem i 2 za katem, sondy za katem będę musiał usunąć i silnik będzie szalał da się jakoś usunąć lambdy z ECU silnika?
można je usunąć ale najpierw odsuń je na tulejkach od strumienia spalin jak nie pomoże i będzie sypać błędami, wstaw je w ślepe tulejki i będzie ok