Czy ktoś z Kolegów ma i pożyczy blokady? Parę dni temu dołączyłem do grona posiadaczy 159 i jak to bywa trzeba zacząć używanie auta od rozrządu,olejów itd.
Printable View
Czy ktoś z Kolegów ma i pożyczy blokady? Parę dni temu dołączyłem do grona posiadaczy 159 i jak to bywa trzeba zacząć używanie auta od rozrządu,olejów itd.
Do wymiany rozrzadu w JTDm nie potrzeba blokad rozrzadu jeżeli to tylko wymiana bez wcześniejszej awarii. Na kołach masz znaczniki i na nowym pasku rozrzadu też są znaczniki , Ktore trzeba ze soba w prosty sposób zgrać. Polecam zestaw rozrządu Dayco, pasek tam jest napewno ze znacznikami i wzmocniony teflonem. Cena przystępna, ja płaciłem w Pile u kolegi w sklepie niecałe 300zł za zestaw czyi pasek , napinacz i rolke prowadzącą. Blokady rozrzadu jak bys sie uparł to mam.
Witam ja do swojej alfy w serwisie fiata placilem za orginalny rozrzad firmy bosch razem z pompa wody 900zl i gwarancje mam na 2 lata
Blokady kosztują 90 zł a ten Pan co gada, że nie trzeba blokad ... doucz się.
Wysłane z mojego SM-A500FU
czy to oryginał czy np. dayco to i tak w opakowaniu siedzą rolki INA, pasek Dayco idzie w oryginale tylko ma oznaczenie FTP i tylko Dayco jest wzmacniane teflonem, . Kwestia wyboru użytkownika czy zapłacić 300zł za oryginalny rozrzad w opakowaniu Dayco czy kilka stówek więcej za to samo w opakowaniu Ricambi Oryginali. Pompe wody to oczywiscie zakładamy też z szanującej sie firmy. Nie odradzam nie namawiam, pozdrawiam.
- - - Updated - - -
Wiem co mówię kolego , taka konstrukcja układu paska rozrządu w tym silniku pozwala na to i przewidział to producent. Blokady napewno będą potrzebne do głebszej ingerencji w silnik, a nie do wymiany samego paska rozrządu
Co da luzowanie kółka rozrządu jak jest tam klin? Na wale korbowym też jest klin. Z tyłu na wałkach są zebatki synchronizujące i tam nie ma klinów, koła są pływające i tam ingerując potrzebne sa blokady w wałki rozrzadu aby to poprawnie ustawić do wymiany pska tam nic nie grzebiemy. W VW np. 1.9 TDi luzuje sie koło rozrzadu , ale napewno nie w 1.9 JTDm.
Na górnym kole nie ma ŻADNEGO KLINA po wyluzowaniu nakrętki koło zębate wałka rozrządu jest luźne. Osobiście wymieniałem rozrząd w swojej AR 159 1.9 JTDM 150KM i powiem tylko tyle, że można spróbować wymienić rozrząd bez blokad, ale nie będzie to zgodne ze sztuką. W poprzedniej AR 156 1.9 JTD 115KM faktycznie były znaki na kołach oraz obudowie i tam blokady przydawały się w zasadzie tylko dla większego poczucia bezpieczeństwa, zwłaszcza dla nas amatorów mechaniki samochodowej. Znaki pokrywały się idealnie ze znakami na pasku i nie trzeba luzować koła zębatego wałka rozrządu. Natomiast w 1.9 JTDM 150KM znaki są tylko na dolnym kole wału, nie ma ich na wałku bo według instrukcji należy je wyluzować. Koło rozrządu faktycznie musi być poluzowane i dokręcone ponownie, ponieważ po ustawieniu nowego kompletu rozrządu jego położenie ulega lekkiej korekcie. Wcześniej myślałem, że to niepotrzebna komplikacja operacji, bo żeby je zluzować (nie zdejmujemy tylko luzujemy nakrętkę mocującą do wałka rozrządu) musimy posłużyć się dość dużą dźwignią blokującą koło inaczej nie da rady jej odkręcić. W moim przypadku zaznaczyłem wcześniej markerem położenie koła rozrządu i położenie zmieniło się ok +/- pół ząbka. Stąd też polecam stosowanie blokad i luzowanie koła rozrządu na wałku, bo te w cudzysłowie pół ząbka na pewno pozytywnie nie wpływa na pracę silnika. Podsumowują należy słuchać rad bardziej doświadczonych kolegów jak np. Pabla z Pablogarage, wcześniej sam myślałem, że to luzowanie to niepotrzebna robota. Największym problemem w całej operacji według moich skromnych doświadczeń to "dojście" do samego rozrządu m.in. odkręcenie śrub łapy silnika (tych od spodu - są trudno dostępne). Ogólnie jak w każdej robocie podstawa to zgromadzić odpowiednie i dobrej jakości klucze lub mieć dojście do takich, aby w pewnym momencie nie stanąć z robotą bez samochodu i dostępu do brakującego jakiegoś klucza. Na koniec również ważna sprawa to klucz dynamometryczny do dokręcania z odpowiednim momentem. Pozdrawiam
koło rozrządu z 1.9 Jtdm ( klin chyba widoczny) i ja nie spotkałem w 16v czy 20v bez klina zreszta w 8v tez nie, więc ja sie upieram przy swoim. Pozdrawiam ;-)
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/08/420.jpg
Jakby tam był klin jakim cudem po poluzowaniu śruby mocującej mogłem je swobodnie obracać (było luźne). Koło mocowane jest jedynie tą śruba z dużym momentem (stąd moja porada, że wymaga naprawdę dobrego zablokowania porządną dźwignią i dobrego klucza, żeby poluzować tą śrubę). W załączeniu zdjęcie koła rozrządu z mojej wymiany, co prawda nie zrobiłem po poluzowaniu śruby, ale i tak nie widać jakiekolwiek miejsca na klin. Twoje zdjęcie to prawdopodobnie druga strona koła, a tam jest element (uważany za klin) do czujnika wałka rozrządu na który trzeba uważać aby go nie uszkodzić w trakcie odkręcania tego koła.
Jest klin na kole ale wałek ma szerszy wpust tak aby można było regulować!!!
Wysłane z mojego SM-A500FU
Skoro tak kolego mówi, to może faktycznie tam jest ten klin, bo jak wspominałem samego koła nie zdejmowałem tylko je zluzowałem. Trochę to mnie dziwi bo jaka jest rola tego klina skoro ma "luz" na wałku i to raczej nie mały. Pozdrawiam. Człowiek uczy się całe życie, a i tak ciągle się dziwi.
Rola jest taka, że w starszych jtd, czyli 8v lub 10v klin był dość ciasno pasowany tam często dochodziło do jego ścinania, materiał gdy jest luźno pasowany bardziej oddziałuje na zginanie niż ścinanie. W HDI/TDCI na klinie wału korbowego też jest duży luz, a śrubę dokręca się dużo słabiej niż np. w jtd gdzie jest lewy gwint i duży moment. Wg mnie jest dużo logiczniej to zrobione bo nie ma dużego kłopotu np. z wymianą uszczelniacza wału, w jtd każdy narzeka, że trudno odkręcić.
Dzięki za wytłumaczenie. Do odkręcenia tj zablokowania koła można kupić coś takiego jak na obrazku (cena ok 130zł) Załącznik 208484 lub zrobić samodzielnie.
moge pozyczyc, pisz na priv w jaki sposób chcesz go odebrac bo z Piły do Szamotuł to jakies 70km. Nie wiem pocztą? Albo przyjedz do Piły w tym tygodniu to sprawę opanujemy u mnie w garażu. ;-)
- - - Updated - - -
Dziś wymieniałem te koło u siebie gdyz miałem nie miłe zdarzenie- pękł mi napęd vacum pompy i narobiło bałaganu i jest klin tylko ,ze spasowany dosyc luzno z wałkiem. Pozdro i tak jak mówicie uczymy się całe życie :-)
Kolego i co z tymi blokadami. Pozyczysz?
Witam nie będę zakładał nowego wątku to zapytam tutaj.
Mam pytanie czy jest jakiś sposób zamontowania blokady na stronę ssąca bez demontażu kolektora dolotowego w silniku 1.9 150 km ?
Mam podejrzenie że jest przestawiony na walkach . Na pewno wszystkie znaki się pokrywają na kołach ale walki nie wiem i chciałbym to sprawdzić.
P.s Mam problem z mocą i dłuższym odpalaniem i podejrzewam że to coś z rozrządem bo wszystko inne już wymieniłem i wykluczylem.
Dostęp jest po demontażu kolektora dolotowego, ciężka sprawa.W opisie serwisowym wymiany rozrządu jest napisane, że nie montuje się blokady wałka ssącego (nie ma takiej potrzeby jeśli nie demontujemy wałków). Przestawienie samoistne wałków jest raczej niemożliwe, chyba że ktoś je demontował? Rozrząd, mam nadzieję robiłeś na blokadach i z luzowaniem koła wałków? Bo jeśli nie to tu może być problem. Podejrzewam jednak, że raczej coś będziesz miał z układem paliwowym.
Tak pompa cr , ciśnienie , wtryski , EGR , klapy, turbo itp. Sprawdzone.
Zastanawiam się nad tym rozrządem ale już sam nie wiem .
Najgorsze jest to że od samego zakupu auta był z tym problem i pierwsze co to wiadomo rozrząd wymieniłem i myśląc że są klapy to odrazu je usunę.
Jednak klap już nie było bo ktoś wczesniej je usunął.
Najgorsze jest to że jak był składany rozrząd to tylko na blokadzie wału i walka wydechowego a ssącego nie był blokowany bo wszystko inne się zgodziło i to był błąd bo wtedy bez kolektora można było to łatwo sprawdzić .
A dlaczego wnioskuję że może być źle ustawiony:
Poniewaz jak klap już nie było to pewnie wpadły do silnika i narobiły szkód. Ktoś zrobił co prawda remont ale głowica jak była ściągana i założona to mógł ktoś nie zauważyć i przestawić na zębatkach samych wałków a nie kół zębatych bo właśnie np. nie zablokował tego wcześniej .
To jest taka moja teza jak się mylę to proszę o sprostowanie .
Jeśli ci się uda wykręcić i wyjąć (może trochę przeszkodzić świeca żarowa i kolektor) korek-zaślepkę na wałku ssącym (musisz spróbować krótkim wygiętym imbusem), to po wkręceniu blokady w wałku wydechowym i prawidłowym zablokowaniu będziesz mógł spróbować zajrzeć w otwór blokady kamerką endoskopową, lusterkiem, aparatem itp. Wcięcie na wałku ssącym powinno być prostopadle do otworu, analogicznie jak na wałku wydechowym. Porównaj położenie wcięcia po wykręceniu blokady od wałka wydechowego, będzie trochę gimnastyki, ale powinno ci się udać. Jeśli wcięcia będą położone identycznie to powinno być
ok. Sprawdzisz to praktycznie bez kosztowo i upewnisz się czy w tym tkwi problem.
A blokady do AR 159 2.0 JTDm takie same są jak do 1.9. Z tym kołem wałka rozrządu to też należy luzować w 2.0? Dojście do zaślepki wałka ssącego jest lepsze w 2.0, wystarczy tam wkręcić blokadę?
po co luzować jak jest na klinie.ja bez blokad sam zmieniłem na nowym pasku są znaki jak ma być założony a w wałek rozrządu pasuje wiertło 10
Wg elearn trzeba luzować w 1.9 jtdm, aby poprawnie zmontować układ i po to są blokady wałka. Na klinie jest deliktny luz i dlatego powinno się je zluzować aby poprawnie ustawić je względem wałka. Robił ktoś w AR 159 2.0 JTDM? Też tak jest?
no ja zmieniałem u siebie sam w 2.0jtdm,i nic nie luzowałem.chodzi pięknie;).Tylko ciekawi mnie czy zmienia się to koło jak w oplu 2.0cdti tam jest dużo przypadków ze pękają te koła.